شناسه خبر : 63322
سه شنبه 02 بهمن 1397 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کتاب مقاومت مردمی در نوار مرزی کرمانشاه به تحریر درآمد

مدیر گروه مطالعات نظامی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گتاب «مقاومت مردمی در نوار مرزی استان کرمانشاه» با روش تاریخ‌نگاری مستند و توصیفی وقایع جنگ در قصر شیرین و سرپل ذهاب را توصیف می‌کند.

کتاب مقاومت مردمی در نوار مرزی استان کرمانشاه به رشته تحریر در آمد

محمدجواد اکبرپور مدیر گروه مطالعات نظامی مرکز  مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، گفت که کتاب «مقاومت مردمی در نوار مرزی استان کرمانشاه» مشتمل بر 5 فصل است؛ فصل اول کتاب وضعیت کلان منطقه نوار مرزی استان کرمانشاه را با تکیه‌بر محور قصر شیرین، به لحاظ جغرافیای تاریخی، جغرافیای انسانی و جغرافیای نظامی منطقه بررسی اجمالی می‌کند و به‌طورکلی جایگاه اهمیت استان کرمانشاه را در درگیری ایران و عراق برای مخاطب، تشریح می‌کند.

وی افزود: در فصل‌های دوم و سوم، اوضاع سیاسی و نظامی منطقه از تنگه باویسی تا منطقه سومار را به لحاظ تحولات و رخدادهایی که در انقلاب تا آغاز جنگ، اتفاق افتاده، بررسی می‌کند.

اکبرپور با اشاره به اینکه فصل چهارم کتاب «مقاومت مردمی در نوار مرزی استان کرمانشاه» به روند تهاجم ارتش عراق به محور قصر شیرین، سرپل ذهاب، نفت شهر و سومار می‌پردازد، افزود: نویسنده در فصل پنجم، روایت مردم را از دوره اشغال بررسی کرده است.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi