شناسه خبر : 63327
سه شنبه 02 بهمن 1397 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت روز دوشنبه، اول بهمن‌ماه، به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این نشست گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات اقتصادی و مسائل متعدد، شهدا و ایثارگران با از خودگذشتگی و ایثار کاری بزرگ کرده‌اند، امروز نیز اگر می‌خواهیم از مشکلات عبور کنیم باید به فرهنگ ایثار و شهادت مردم اتکا کنیم.

دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: این یک واقعیت است که هر چقدر مسئولان در جهت تعالی فرهنگ ایثار و شهادت خدمت و ایثارگران را تکریم کنند، در پیشرفت کشور موفق‌تر خواهیم بود.

جهانگیری با اشاره به منابع محدود دولت برای اداره کشور افزود: دولت در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود تلاش کرده است تا بتواند بیشترین خدمت را به خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان و ایثارگران کشور ارائه کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اعضای دولت با فرهنگ ایثار و شهادت غریبه نیستند و مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را درک کرده‌اند، اضافه کرد: نباید تصور شود که عده‌ای در محلی برای تصمیم‌گیری نشسته‌اند که این موضوع برایشان فاقد اهمیت است. فرهنگ ایثار و شهادت به ما کمک می‌کند و نحوه رفتار ما با این عزیزان می‌تواند درس‌آموزی داشته باشد تا ببینند ما با ایثارگران خود چه رفتاری کرده‌ایم.

جهانگیری همچنین بر شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید تأکید کرد و یادآور شد: حضور مردم و نقش آن‌ها در برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و یادواره‌های مربوط به شهدا و ایثارگران چشمگیر و قابل تقدیر است و باید ضمن آسیب‌شناسی و پرهیز از دولتی شدن برنامه‌ها در جهت تشویق و حمایت از آن‌ها گام برداشت.

در این نشست که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، معاون رئیس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش‌وپرورش و کشور و نیز رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیز حضور داشتند چند مصوبه به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام‌شهیدی درباره این مصوبات گفت: راهبردها و سیاست‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سند راهبردی ایثار و رسانه، تدوین دستورالعمل ساماندهی، حمایت و تشویق تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، پیگیری ساماندهی یادمان شهدای گمنام، تکمیل مراکز فرهنگی، موزه‌ها، راهیان نور و مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس، تدوین تاریخ و دایرة‌المعارف دفاع مقدس، تشکیل کمیته رفع اختلاف نظر پیرامون وظایف دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت و تدوین طرح همایش دوسالانه جایزه ایثار و مقاومت به استحضار اعضای شورای عالی رسید که به اتفاق آرا تصویب شد.

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت افزود: پیشنهاد عضویت وزیر ورزش و جوانان، رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ترکیب اعضای شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز به تائید اعضای شورای عالی رسید.

در پایان این نشست از کتاب «خط ایثار» رونمایی شد. این اثر حاوی 40 سال بیانات کامل، پیام‌ها و خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است که با مقدمه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در 2100 صفحه و در شش جلد توسط دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi