شناسه خبر : 63336
سه شنبه 02 بهمن 1397 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت در برجام به مسئولان و مردم اطلاعات گمراه کننده داد


مشاور و سازنده فیلم تبلیغاتی روحانی در انتخابات 92 می‌گوید دولت در برجام، به مسئولین و رسانه‌ها و مردم، اطلاعات غلط و گمراه کننده داد.
حسین دهباشی در گفت‌وگو با روزنامه رسالت اظهار داشت: آن متن «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان و استبداد رأی» که آقای روحانی در مراسم تنفیذ در محضر مقام معظم رهبری خواند را خود من نوشتم که بعداً براساس آن یک کلیپ هم ساخته شد. آن وقت (تابستان 92) که این متن را می‌نوشتم، واقعاً از صمیم قلب باور داشتم که ایشان این گونه عمل خواهند کرد. ما فکر می‌کردیم در حوزه امنیتی روحیات امنیتی داشته باشند، اما فکر نمی‌کردیم روحانی این روحیات امنیتی را به حوزه فرهنگ هم تسری دهد. نه تنها من، دیگران هم چنین فکری نمی‌کردند.
وقتی شخصی در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌گیرد، اقتضا این است که در حوزه اقتصاد، اقتصادی عمل کند، در حوزه سیاست خارجی براساس سه اصل عزت و حکمت و مصلحت که رهبری فرمودند، عمل کند و در مواجهه با فرهنگ هم با آداب حوزه فرهنگ عمل کند، نه آن که فرهنگ را امنیتی کند.
وی می‌افزاید: من تصور نمی‌کنم روحانی در تمام حوزه‌ها نالایق است. روحانی حتماً شایستگی‌هایی دارد. اما وقتی من از منظر فرهنگی نگاه می‌کنم، روحانی اساساً آدم فرهنگی نیست. این واقعیت که ایشان اصلاً فردی فرهنگی نیست، از همان چینش کابینه تقریباً مشخص شد. یعنی از شهریور 92 تردیدها آغاز شد. ما تصور می‌کردیم وزیر ارشاد یک چهره شناخته شده حوزه فرهنگ و ادب و هنر باشد. ما انتظار داشتیم معاون اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور، مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و رئیس‌سازمان سینمایی وزارت ارشاد همه افراد فرهنگی باشند.
دهباشی گفت: هر چه جلوتر رفتیم، وضع بدتر شد. وقتی وضعیت خیلی بدتر شد که با نزدیک شدن به انتخابات 96 و عوض شدن حلقه اطرافیان آقای روحانی، ادبیات روحانی در سخنرانی‌ها نسبت به مخاطبان توهین‌آمیز شد. به یک نفر می‌گفت نلرزید، به یک نفر می‌گفت بزدل سیاسی به دیگری می‌گفت بی‌شناسنامه. فرهنگ واژگان دولت عوض شد و کلماتی وارد واژگان روحانی شد که تناسبی با ادبیات او در سال 92 نداشت.
وی درباره علت جدایی‌اش از دولت می‌گوید: اولین جایی که من از دولت فاصله گرفتم، قضیه برجام بود. مهم‌ترین نکته این نبود که برجام مطابق سلیقه من نبود، مهم‌ترین مسئله این بود که ما در برجام به مسئولین، به رسانه‌ها و به مردم اطلاعات غلط می‌دادیم و گمراه‌شان می‌کردیم. اگر خاطرتان باشد در فکت‌شیت‌هایی که وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌کرد، مسئولان وزارت خارجه ما می‌گفتن که این‌ها موضوعات دیگریست که البته بعدها معلوم شد چنین چیزی هم نبوده است.
مشاور و کارگردان فیلم انتخاباتی روحانی می‌افزاید: کلمه‌ای که ما به آن می‌گوییم عدم صداقت، خود مسئولان دولت به آن می‌گویند سیاست‌ورزی. دولتی‌ها به جای واژه عدم صداقت، از واژه‌ای بسیار شیک مثل سیاست‌ورزی استفاده می‌کنند که یکی از مصادیق آن بزک کردن دستاوردها و کوچک نشان دادن ناکامی‌هاست. من به خاطر همین مسائل از تمام مسئولیت‌های دولتی، استعفا کردم.
چه مسئولیت‌هایی؟
من متن سخنرانی‌های آقای روحانی را می‌نوشتم، معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک بودم، مشاور جوانان وزیر ورزش بودم و عضویت در یکی دو کمیته دیگر.
وی در پاسخ این سؤال که برخی می‌گویند که اگر به آقای دهباشی پیشنهاد شده بود معاون مطبوعاتی ارشاد باشد، شاید الان این قدر منتقد دولت نبود، می‌گوید: باید از این افراد پرسید آیا برای این ادعا سندی هم دارند یا خیر. ثانیاً امیرالمؤمنین می‌فرمایند به سخن بنگرید نه به گوینده آن. این دوستان بیایند بگویند حرف‌های من کدام قسمتش درست و کدام قسمتش غلط است، چه کار با شخص من دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi