شناسه خبر : 63350
چهارشنبه 10 بهمن 1397 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید تازه شناسایی شده زنجان کیست؟

هویت پیکر مطهر شهید «ازبرعلی احمدی»، شهید تازه تفحص شده هشت سال دوران دفاع مقدس پس از گذشت ۳۰ سال از شهادتش، شناسایی شد.

فاش نیوز - هویت پیکر مطهر شهید «ازبرعلی احمدی» احراز شد. پیکر مطهر این شهید تازه تفحص شده هشت سال دوران دفاع مقدس پس از گذشت 30 سال از شهادتش، شناسایی شد. پیکر مطهر این شهید برای انجام مراسم تشییع و تدفین، فردا؛ چهارشنبه، سوم بهمن ماه 97 به زنجان منتقل خواهد شد.

شهید «ازبرعلی احمدی» فرزند علی یار متولد 16 شهریور 1344 در شهر زنجان است. این شهید والامقام از طریق لشکر 16 زرهی قزوین به جبهه اعزام شد و سال 67 به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت که نهایتاً پیکر مطهر او با تلاش گروه‌های تفحص شهدا طی کاوش اخیر شهدا پس از 30 سال پیدا شده و به کشور بازگشت. هویت این شهید 23 ساله از طریق مدارک همراه او از جمله کارت شناسایی و "نوشته روی بند حمایل" مشخص شد.

شهید ازبرعلی احمدی در یکی از روستاهای شهر زنجان به نام حمزه‌لو به دنیا آمد. پدرش کشاورز بود و سه پسر و پنج دختر به غیر از ازبرعلی داشت. ازبرعلی سال‌های خاطره‌انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد. او از کودکی به انجام فرایض دینی علاقه داشت و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف که در مسجد روستا برگزار می‌شد، شرکت می‌کرد. در کار کشاورزی بسیار جدی بود و زبانزد مردم روستا بود. ازبرعلی تا قبل از اعزام به خدمت سربازی، در روستا به کشاورزی مشغول بود تا اینکه در 18 اردیبهشت ماه سال 66 به خدمت سربازی اعزام شد.

پس از سپری کردن آموزش‌های نظامی راهی منطقه‌ غرب کشور شد، از طریق لشکر 16 زرهی تیپ 2 زرهی گردان 251 عازم منطقه غرب شده بود و به عنوان سرباز وظیفه مشغول دفاع از میهن اسلامی بود. پس از نزدیک به یک‌سال حضور در منطقه سرانجام در 29 خرداد سال 67 در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پا، به‌شدت زخمی شد که از طریق بهداری گردان به بهداری تیپ و به بیمارستان‌های منطقه منتقل شد. به گفته‌ همرزمانش در طول راه دوباره مورد اصابت گلوله نیروهای بعثی قرار گرفته و مفقود شد و از 9 آذر ماه سال 82 به عنوان شهید مفقودالجسد محسوب شد.

شهید تازه شناسایی شده زنجان کیست؟+فیلم

 

شهید ازبرعلی احمدی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi