شناسه خبر : 63352
شنبه 06 بهمن 1397 , 15:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه‌‌انتقادی به‌مسئولان‌انجمن و گروه پیگیری جانبازان نخاعی

انجمن چند سالی است که وارد بحث اجرای مسابقات ورزشی به مناسبت های مختلف در طول سال شده است که به سهم خود از همه عوامل برگزار کننده تشکر می کنم؛ اما...

فاش نیوز -  به نام خالق یکتا؛ دوست گرامی، جناب اسد زاده، مدیر عامل محترم انجمن جانبازان نخایی ایرانیان! باسلام واحترام؛ از آنجا که در روزگاری هستیم که مدیران و تصمیم گیران حوزه جانبازی درفکر پست ومقام ومال اندوزی هستند و عزیزانی که بدون چشمداشت در انجمن ها و گروهای خودجوش در حال انجام وظایف مدیران بی خاصیت بنیاد هستند، برخود لازم دانستم به واسطه همدرد بودن و همچنین تخصص علمی و تجربه عملی در ورزش جانبازان و معلولین، نکاتی را یاداور شوم.
هدف از این یاداشت، کوچک شمردن و نادیده گرفتن هیچ رشته ورزشی نیست؛ چراکه هر فرد دارای معلولیت، به واسطه سطح و نوع معلولیت خود در رشته ورزشی مورد دلخواهش  فعال است و به خود و به اقتصاد کشور از راه کاهش هزینه های درمانی، کمک می کند، و این شایسته تقدیر است.
انجمن چند سالی است که وارد بحث اجرای مسابقات ورزشی به مناسبت های مختلف در طول سال شده است که به سهم خود از همه عوامل برگزار کننده تشکر می کنم. اما با توجه به آمار، به طور معنی داری، نگاه ویژه به چند رشته خاص که ورزشکاران کمتری هم در آنها فعال هستند صورت می گیرد. این موضوع به واسطه حضور انجمن در در جلسات مشورتی با مدیران بنیاد، به مسابقات کشوری هم تسری پیدا کرده است؛ در صورتی که اغلب جانبان نخاعی، در تهران، یا شهرستان ها، درشته بسکتبال با ویلچر فعال هستند.
یکی از دلایل(بهانه) برگزار نشدن همزمان این رشته با دیگر رشته های ورزشی، به گفته برگزار کنندگان، استقبال از این رشته است که موجب پایین آمدن کمیت و کیفیت ورزشکاران دیگر رشته ها می شود.
برگزاری مسابقات گزینشی از طرف انجمن در سال های اخیر همواره مورد اعتراض جامعه هدف بوده و معمولا با جواب های تکراری «کمبود بودجه»، «مجزا برگزار خواهد شد»، «ماه آینده» و یا «سال آینده» روبرو می شوند.
نگاهی به آمار مسابقات برگزار شده از طرف انجمن، با میانگین 3 دوره در سال ، در 6 سال گذشته، اگر 18 دوره در نظر بگیریم، چند رشته خاص در تمام دوره ها حضور داشته اند و رشته بسکتبال با ویلچر فقط 2 دوره انجام شده است.
البته امیدوارم بازی پرتاب توپ به حلقه را به حساب این رشته ورزشی نگذارید، چرا که این امر اول به بی دانشی برگزارکننده مربوط است وسپس توهین به ارکان این رشته. (تفاوت بازی و ورزش را جستجو کنید)
همواره در نگاه مدیریت ورزشی، جذب ورزشکاران یکی از ارکان می باشد. با توجه به آمار مسابقات  رشته های نورچشمی انجام شده از طرف انجمن، معمولا نفرات اول تا چهارم همیشه ثابت است و هیچ انگیزه ای برای حضور دیگر ورزشکاران درمرحله بعد(استانی و کشوری)وجود ندارد و هدف اصلی حضور، جنبه روحی روانی است که بسی جای تقدیر و تشکر دارد!
اما در چند سال گذشته این رشته چه در تهران و چه در شهرستان ها جذب حداکثری داشته است که می توان به باشگاه مخابرات و باشگاه بقیته الله اشاره کرد که برگزاری مسابقات، انگیزه ورزشکاران تازه وارد را دو چندان کرده است.
هرچند که معمول نیست برگزارکنندگان مسابقات، علی الخصوص در رشته های انفرادی، خود به عنوان ورزشکار در مسابقات حضور داشته باشند، چرا که همیشه کسب مقام با شائبه همراه خواهد بود.

لذا پیشنهاد می شود:
1-  سالانه حداقل یک دوره مسابقات بسکتبال باویلچر به صورت تک رشته در تهران برگزار گردد.
2-  با توجه به فراگیر بودن این رشته در سطح کشور، در مسابقات قهرمانی کشوری، اولویت برگزاری در جلسات مشترک با بنیاد، به این رشته داده شود، چراکه معمولا تجربه نشان داده صحبت هایی مانند: «ماه آینده» و «سال آینده» ، یعنی «برگزار نمی کنیم»!
3-  با انجمن جانبازان قطع عضو و... جهت برگزاری این رشته در تهران همفکری، همکاری و مساعد صورت گیرد.
برادر کوچک شما
محسن نجمی
رونوشت: دوست بزرگوار، دکتر ابوطالبی
رییس هیت مدیره گروه پیگیری تهران

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
سلام
جناب اقای نجمی ورزشکار ملی پوش سالهای گذشته و مربی با رتبه درجه یک کشوری، آنچه لازم بوده مطرح نموده اند، امیدوارم مخاطبان ایشان حداقل برای احصای نظر یکی از اهالی فن این مقاله را مطالعه نمایند، گرچه به تغییرات خوش بین نیستم، چون اینجانب خود سالیان زیادی با مدیران ورزش بنیاد از نزدیک کار کرده ام، متاسفانه عموما بعنوان یک وظیفه اداری بدان نگاه نموده و بیش از این قدمی بر نمی دارند.
اما امیدوارم با آمدن آقای اسدزاده در سکان داری انجمن نگاه جامع تری نسبت به گذشته به مقوله ورزش صورت گیرد.
سلام
مطلب خوبی بود
هم از جنبه کارشناسی
هم از نگاه منصفانه
شنا و بسکتبال از بهترین رشته های ورزشی در جهت بهبود شرایط روحی و جسمانی جانبازان نخاعی ست و با پرداختن به این رشته ها نشاط بسیار زیادی به آنان تزریق خواهد سد، با توجه به مشکلاتی که برای استخر رفتن این عزیزان وجود دارد و بالعکس سهولت ورزش بسکتبال با ویلچر و تحرک فوق العاده آن جادارد که بنیاد و انجمن به این رشته ورزشی وقع بیشتری بنهند و با برگزاری مسابقات منظم انگیزه حضور را برای این عزیزان بیشتر کنند.
دوست وبرادر عزیز حاج محسن آقا نجمی
با تشکر از عنایت جنابعالی به ورزشهای گروهی و دارای تحرک، که قطعا از ورزشهای ایستا وانفرادی در روحیه و سلامتی دوستان جانباز نخاعی موثر تر است. و با تشکر از نظرات و پیشنهادات شما به استحضار می رسانم:
همانطور که جنابعالی فرمودید: هر رشته ای علاقه مندان خود را دارد والبته با فرض پذیرش مساوات در سهمیه برگزاری رشته های مختلف ورزشی.
دوستان کمیته ورزشی در انجمن جانبازان و گروه پی گیری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی ، برنامه برگزاری یک دوره مسابقات را در رشته های (دارت، فوتبال روی میزو تنیس روی میزو بسکتبال) به مسئولین بنیاد ارادئه دادند، که متاسفانه همانطور که فرمودید: به بهانه نبود بودجه و فضای کافی در مجموعه کوثر رامسر رشته بسکتبال را حذف نمودند.
این موضوع با اعتراض شدید دوستان در انجمن و گروه پی گیری مواجه شد و متعاقب آن دوست عزیزمان برادر اسد زاده از سوی هیئت مدیره ماموریت یافتند تا ابقای رشته بسکتبال را پی گیری نمایند و چنانچه از پذیرش آن امتناع شود، هیئت مدیره به صورت جمعی و به عنوان اعتراض در دفتر معاون فرهنگی حضور یابند.
متعاقب آن و پس از پی گیری برادر اسد زاده، همانطور که فرمودید: مسئولین مربوطه برگزاری این رشته را به اسفند ماه موکول کردند.
این جانب با جنابعالی در این موضوع توافق دارم که، باتوجه به اوضاع و احوال مسئولین فرهنگی بنیاد که مدیران جزء آن، گیر کردن در ترافیک را بهانه عدم حضور خود در مسابقات روز پنجشنبه در باشگاه شهدای مخابرات بیان می کنند، ممکن است در همان آینده ای که وعده نموده اند، خلف وعده نمایند.
بی شک حضور جمعی دوستان در صحنه اولی ترین مطالبات خود یعنی ورزش، می تواند مسئولین مربوطه را از خواب رخوت بیدار نماید.
سایر پیشنهادات شما نیز قطعا مورد توجه و بررسی دوستان کمیته ورزشی قرارمی گیرد.
برای جنابعالی و همه عزیزان جانباز آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

یا علی مدد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi