شناسه خبر : 63364
پنجشنبه 04 بهمن 1397 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تذکر برای توجه به معیشت خانواده ایثارگران!

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: در بودجه سال ۹۸ به مسائل ایثارگران توجه نشده است و ما از این موضوع نگرانیم!

فاش نیوز- رییس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: در بودجه سال 98 به مسائل ایثارگران توجه نشده است و ما از این موضوع نگرانیم

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در مواد 86 تا 90 قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص حق و حقوق ایثارگران، 50 حکم در این چند تا ماده آمده است.

 وی افزود: به طور مثال در بند الف ماده 89 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شده است تا در طول اجرای قانون برنامه، سالانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یک بار با سود حداکثر 4 درصد به تعداد 50 هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و آزادگان وام مسکن ارائه دهد که متاسفانه هنوز انجام نشده است.

 سخنگوی کمیسیون فضائی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: همچنین در بخش دیگری از این مواد به جای دولت، بانک مرکزی موظف شده است تا همه ساله حداقل 10 درصد از منابع قرض الحسنه تمامی بانک ها و موسسات پولی و اعتباری دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال به این امر اختصاص دهد.

 نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه کشور یادآور شد: در مواد 86 تا 90 قانون برنامه ششم توسعه کشور که به تصویب نمایندگان ملت رسیده است، ایثارگران در پرداخت هزینه های حق الثبت و سایر حقوق دولتی مربوط به خرید و فروش، تعیین درصد وام خرید یا ساخت مسکن از 70 درصد معافیت برخوردارند اما متاسفانه به هیچ کدام از اینها عمل نمی شود.

 حجت الاسلام نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از بی توجهی به نیازهای معیشتی و رفاهی جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال آینده متذکر شد: از نمایندگان عزیز کمیسیون تلفیق درخواست دارم که به این موضوع توجه فرمایند که در لایحه بودجه 98 که از سوی دولت به مجلس ارائه شده اصلا عنایت خاصی به امور ایثارگران نشده است و ما نگرانیم چرا که این قشر بزرگ واقعا" در نظام جمهوری اسلامی حقی دارند.

 رییس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: من انتظار دارم همکاران عزیزم در رابطه با بسیجیان معسر که از حداقل معیشت هم در جامعه برخوردار نیستند توجه خاصی شود.

وی در پایان تصریح کرد: خواهش من این است که همکاران ما در کمیسیون تلفیق موارد مطرح شده را در بودجه سال 98 مورد توجه قرار بدهند.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام جناب نوروزی شما از متولی رزمندگان بخواهید اونها به رزمندگان چکار کردن کدام درخواست را از دولت داشتن این 35 سال که متولی نداشتیم حالا پس ابنها چکار میکنند من 55 سالمشده با پنچ تا بچه که همه دانشجو البته بدون امتیاز حالا خانمه پریسا فکر نکنه با امتیازه ایثارگری رفتن دانشگاه نه مدت 36 ماه جبهه دارم باید عزیزان نماینده یک قانونی تصویب کنید از بالا به پاین اول اونهایکه امتیاز زیاد دارند مثله 50 ماه بد باینتر تا شش ماه ولی دفترچه درمان از همه واجب است تا حالا که سرپرست نداشتیم برادران پاسدار ما که پدر خانواده بودن ماها را ول کردن انگار پدر بچه خود را فل کند بداز جنگ سپاه بسیج را ول کرد ما را به امان خود رهانمود که هیچکاره خوبی نبود انسانی که از جنگ برگشته و بیمار و خسته هیچکاری دورس نبود به هرحال شده حالا از نمایندگان محترم و متولی رزمندگان تقاضا داریم به این قشر رسیدگی کنند حالا خود بهتر میدانید کدام برنامه اول انجام شود واسلام
حاج آقا نوروزی از شما و سایر نمایندگان ایثارگر بابت پیگیری حقوق ایثارگران بی نهایت ممنون هستیم و انشاءا... اجرتان با خداوند قادر متعال.
حاج اقا همانطور که در جریان هستید از مردادماه ماموریت آموزشی بیش از 500000 فرزند جانباز با رای دیوان عدالت اداری ملغی گردیده و همه ما را گرفتار و درگیر کرده است.
لطفا همانطور که قبلا قول دادید با همراهی سایر عزیزان برای این مشکل هم فکری بفرمایید تا قبل از رسیدن فصل نقل و انتقالات بلکه انشاء مشکل بر طرف شود.خیلی ممنون
سلام مدتها ایثارگران هرگونه مشکلات و درد و رنج را تحمل کردند و کوچکترین گله ای از مسئولان ابراز نکردند. بدیهی است که مردم نیز با دیدن سکوت و تحمل مثال زدنی ایثارگران در مقابل انواع مشکلات صبر و تحمل کردند زیرا دوره های قبل جای هیچگونه اعتراض و شکایت نبود اما این روزها که در اثر بی مبالاتی و بیراهه رفتن عده ای از مسئولان نظیر قطع بیمه تکمیلی اکنون صدای اعتراض و شکایات ایثارگران به گوش میرسد بنابراین مردم نیز هنگامی که دیدند صبورترین اقشار مردم لب به اعتراض و شکایت گشودند بدیهی است که آنها نیز حق دارند اعتراض و شکایت کنند فلذا در این میان وظیفه نمایندگان مردم و علمای اسلام رسیدگی جدی و فوری به اعتراضات و شکایات است.
وزیری که از دولت کناره گیری کرده بطور علنی گفته برخی فعالیتها با هدف ایجاد نارضایتی بین مردم کاملا عمدی و با برنامه قبلی انجام میشود چرا نمایندگان و علمای اسلام سکوت کردند و اجازه میدهند شرایط سخت جامعه بطرف بحرانهای دست ساز پیش برود. بحران سازی و ایجاد جریانهای برخلاف مصالح نظام اسلامی در جامعه اسلامی فقط توسط ستون پنجم و عوامل استکباری برنامه ریزی و اجرا میگردد.
بارها هشدار دادیم مسئولان مربوط مراقب فعالیتهای معاند باشند اما همیشه دست روی دست گذاشتند تا وضعیت ارز و سکه باعث تورم دهها درصدی شود. نشانه دست داشتن عوامل استکباری در بحران سازی ارز و سکه اینست که گرچه قیمت ارز و سکه کاهش یافته اما قیمت مایحتاج عمومی همچنان رو به افزایش است بطوری که در اکثریت خانواده ها سفره ها تقریبا خالی مانده و امیدی به بهبود اوضاع و تحرکی از سوی مسئولان ذیربط وجود ندارد.
سلام.قبل ارز بازنشستگي قرارشد5سال سنوات ارفاقي بمن بدهند اما بعداز اينكه باز نشسته شدم5سال را كنسل نمودند.با توجه باينكه درزمان جنگ تحميلي دو فرزند خردسالي كه داشتم بعلت عدم حضور در خانواده از دست دادم وخودم بعلت عوارض ناشي از بمبارن هوايي سخت بيمارشدم درحال حاضر دو بيمار صعب و العاج دارم كه فوقالعده زندگي برايم دشوار شده ودر مسكن اجاره ا ي زندگي مي كنم اين است شرايت يك ايثار گر 8سال منطقه جنگي است .اخه براي من تعجب است اين همه مزاي ايثرگري فقط مخصوص پرسنل سپاه است .اين تضاد در جامعه بين نيروهاي مسلح همه را سخت بيمار و نگران كرده خواهشمند است رسيدگي فرماييد . متشكرم.
بودجه۹۸و..........وام مسکن فرزندان جانبازان متوفی۲۵%وبالاتر؟؟؟!
سلام. حقوق جانبازان حالت اشتغال بنیاد حقوقشان نسبت به سایر نهادها خیلی کمتر است وجانبازان درفقرکامل زندگی می کنند وظیفه مسئولین است که در این مورد اقدامی انجام دهند .باسپاس
باسلام جناب نوروزی اگر امسال شما هیتی انتخاب نکنید تا هرچه قانون در مورد ایثارگران به تصویب رسانید اجرای کنه هیچ مشگلی حل نخواد شد مجلس و شما عزیزان هرچه زحمت میکشید جناب نوبخت خیلی را رد میکنه داخل کشو که اونجا خاک بخوره دردی دوا نمکنند چقد قانون داریم که آقایان گفتن باره مالی دارد بداز عمرم تمام شد باره مالی بچدردم میخورد امروز من احتیاج به دارو دارم چهار روز دیگر طلا باشد مشگل مرا حل نخواد کرد خدا نگهدار
با سلام و تشکر از آقای دکتر نوروزی که به موارد بسیار مهمی اشاره کرده اند و با توجه به بودجه سال 98 بسیاری ضروری است که رزمندگان نیز به ترتیب اولویت و میزان حضور در جبهه از سال 98 صاحت مسکن مناسب شود.
برای مثال دولت محترم می تواند در سال 98 به رزمنده های بالای 3 سال جبهه وام مسکن بدهد .
در سال 99 به رزمنده ها ی بالای دو سال و در سال 1400 به رزمنده های بالای یکسال و در سال 1401 به سایر رزمنده ها وام مسکن کم بهره بدهد ،
به این ترتیب با یک برنامه درست، مهمترین دغدغه رزمندگان که تامین مسکن است حل خواهد شد .
و اگر همین کار را از 10 سال پیش شروع کرده بود ، الان همه ایثارگران صاحب خانه بودند .
همچنین فرزندان رزمندگان نیز به سن ازدواج رسیده اند و ضرروی است دولت محترم با توجه به شرایط خاص پدرانشان که کم درامد هستند، و طی سی سال گذشته ضعیف نگه داشته شده هستند ، در جهت توان افزایی خانواده های محترم رزمنده ها ، وام و هدیه ازدواج دو برابری را همچون جانبازان تصویب نماید .
ضرروی است نمایندگان محترم مجلس کمک کنند تا قانون برنامه ششم به درستی اجرا شود .
در اینجا از اقای یاوند عباسی مشاور محترم وزیر کشور خواسته می شود نسبت به اجرای تخفیف های بلیط مترو رزمندگان و جانبازان زیر25% و سایر موارد مطروحه در قانون دستور اقدام بدهند و مدیرکل محترم وزارت کشور در جهت اجرای مواد قانونی حمایت کنند .
بسیاری از فرزندان رزمندگان هم اکنون به دلیل شهریه بالای دانشگاهها از تحصیل دور می مانند و یا با سختی ادامه می دهند
تخفیف 30% شهریه دانشگاهها حق قانونی فرزندانمان است
از نمایندگان محترم مجلس تقاضا می شود به داد رزمندگان و خانواده هایشان برسید
و حداقل حقوق را برای همه ایثارگران واجد شرایط برقرار کنید
جناب نوروزی انصافادررابطه ایثارگران خیلی زحمت کشیدید. خداقوت .امابرادربزرگوارمان بیمه تکمیلی جانبازان رارئیس جمهوردرتاریخ26دیماه برای اجرابه بنیادشهیدابلاغ کرده اماهنوزبنیادشهیدآن رااجرانمی کند ایکاش این شهیدی علت وهدف خودرادرآزارواذیت جانبازان بیان می کردوماهم راحت می شدیم.آقای نوروزی لطفاپیگیری کنید.
با سلام متاسفانه تخفیف شهریه 30 درصدی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد به فراموشی سپرده شده است خواهشمند است در این مورد هم پیگیری فرمایید با تشکر
سلام..والاماکه خسته شدیم ازبس وعده های سرخرمن شنیدیم..دقیقأپارسال هم همین حرفهازده شدکه کمیسیون تلفیق هیچ بودجه ای جهت رفاه معیشت معسرین درنظر نگرفته وگفتندسال 98...ازقرارمعلوم سال بعدهم همین آش هست وهمین کاسه....نمایندگان محترم شماخسته نشدیدازدادن وعده های سرخرمن؟؟
سر دبیر محترم سایت فاش نیوز با سلام و احترام به استحضار می رساند که در خصوص ابهام بند ج ماده 87 قانون برنامه ششم اخیراً جناب آقای حاج آقا نوروزی رئیس محترم فراکسیون ایثار گران مجلس شورای اسلامی استعلامی از اداره قوانین مجلس نموده که که جانبازان عزیر می توانند به سایت اطلاع رسانی آزادگان مراجعه از ایثارگران بداند مطالعه فرمایند انشاله که مفید واقع شود ودر ضمن کلیه جانبازان بازنشسته پیش از موعد با سنوات ارفاقی و 30 سال خدمت کرده می توانند اعاده به خدمت شوند و استنادات بنیاد شهید و سازمان اموراداری که نوشته بودند جانبازانی که از سنوات ارفاقی استفاده نمودند نمی توانند اعاده بخدمت شوند مغایر قانون بوده است
باسلام وخسته نباشید.امروز تقریبا میانگین سنی بچه های نوجوان زمان جنگ ۵۰سال به بالاست با همه مشکلاتی که طی این سالها داشتند دم نزدند مسعول محترم این دم نزدن این قشر را دلیل درست بودن کارهایتان ندانید بلکه بنا به اعتقاد قلبی به اصولی است که برای حفظ ان تا پای جان ابستاده اند.کمی فقط کمی انصاف به خرج بدین و نیم نگاهی به سفره های خالی ما بیندازید.بترسید کع فردا را کسی ندیده.وجدانا با این حداقل حقوقی که فکر میکنید شاهکار کردین خجالت زدگی پیش زن وبچه وزرد رویی برایمان مانده قبل از اینکه دیر بشه حرکتی بکنید
بنده شیمایی واعصاب روان وبیماریهای گوناگون درجبهه بعلت الودگی خبهه شدم نه درصدی سپاه‌ وبنیاد میزند یکه برنامه قضای داشتم که تبرئه شدم ریه ۷۰ درصد شیمای است ایا بعلت مشکل قضای است لطفا یکی راهنمای کند داروها خیلی گراناست نمیتوانم خودم درمان کنم کلی مشل برای خانوده وبچها که شدیدافسردهشدن چکارکنم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi