شناسه خبر : 63459
سه شنبه 16 بهمن 1397 , 14:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نشست خبری مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیادشهید و امور ایثارگران مطرح شد

وام ها و تسهیلاتی که بنیاد دراختیار ایثارگران قرار می دهد

طبق اساسنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد، همسر، پدر و مادرشهدا، جانبازان، همسر و فرزندان آنان و آزادگان و همسر و فرزندانشان می‌ توانند وام اشتغال و کارآفرینی دریافت کنند...

فاش نیوز - نشست خبری مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیادشهید و امور ایثارگران با اصحاب رسانه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، رضا ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگریان صبح امروز درنشستی با حضور اصحاب رسانه، ضمن تبریک فرا رسیدن جشن 40سالگی انقلاب اسلامی به تشریح برنامه صندوق اشتغال و کارآفرینی در زمینه خدمات رسانی به ایثارگران پرداخت و گفت:  طبق اصل32قانون  جامع خدمات رسانی به ایثارگران، صندوق اشتغال و کارآفرینی درسال 1391 از سوی دولت تبیین و یکسال بعد ابلاغ شد که هییت امنای صندوق، از سه وزیر ”اقتصاد و تعاون"، "وزارت دفاع و پشتیبانی"، "دوتن از معاونین رییس جمهور یعنی رییس سازمان برنامه و بودجه و ریاست بنیادشهید"، همچنین "ریاست بانک مرکزی" و یکی از نخبگان شاهد و ایثارگر تشکیل شده است که از اواخر سال1394اساسنامه آن نوشته شده و از اواخر سال 95آغاز به کار نمود که از همان ابتدای کار، شروع به پرداخت تسهیلات نمود، که درسال 96، از 175میلیارد تومان تسهیلات داده شده 6500شغل ایجاد نمودیم که در جمع بندی با امسال، 16هزارمیلیارد ریال تسهیلات بین استان ها توزیع شده که حدود 14هزارشغل نیز ایجاد کرده است.

http://defapress.ir/files/fa/news/1397/11/8/624765_848.jpg

 ریاحی همچنین درخصوص نوع تسهیلات نیز افزود: درسال 97 با تفاهم نامه ای که میان ما و بانک توسعه و تعاون ایجاد شده،  تا سقف 200 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 4 درصد تا 14درصد ارایه می شود که برای سال 98 به 300 میلیون تومان افزایش می یابد. درخصوص وام های قرض الحسنه نیز 220میلیاردتومان وام قرض الحسنه ارایه شده. 750میلیارد ریال از تسهیلات پیش‌بینی شده مربوط به وام‌ های روستایی است و ایثارگران برای دریافت این وام می‌توانند  با ثبت نام در سامانه "کارا" بصورت متوسط 50میلیون تومان وام با نرخ 6 درصد دریافت کنند اما سقف این وام برای افرادی که طرح‌ های ملی و ایجاد اشتغال نمایند 15میلیارد تومان است که تاکنون حدود 15 هزار  ایثارگر در این سامانه ثبت‌نام کرده اند که حدود 6 هزار نفر از ایثارگران به بانک‌ها معرفی و در حال دریافت تسهیلات هستند که جا دارد از بانکهای ملی، کشاورزی، پست بانک، توسعه و تعاون، سپه و صندق کارآفرینی امید نیز در ارایه این تسهیلات تشکر کرد.

 ریاحی در ادامه این توضیحات گفت: ایثارگران استان ها می‌ توانند برای دریافت وام به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مراجعه و با ارایه طرح‌های خود،  و بنا به نیاز، مشاوره و آموزش‌های رایگان و لازم را نیز دریافت  می کنند و پس از تصویب طرح، پرونده این عزیزان به ستاد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران فرستاده می‌شود و ایثارگران در این مرحله ظرف مدت یک روز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

مدیرصندوق اشتغال و کارآفرینی همچنین تاکید کرد:  طرح هایی مانند سرمایه درگردش، نمایشگاه ها، سوپرمارکت ها شامل این تسهیلات نمی شود و همچنین مشکلاتی که باعث عدم اخذ این تسهیلات به ایثارگران می شود شامل:  تسهیلات برای اموری غیراشتغال، مدارک ناقص و یا عدم مجوز لازم، و یا اعتبارسنجی افراد (افرادی که دارای چک برگشتی بوده و یا اقساط قبلی خود را پرداخت نکرده اند).

وی همچنین تاکید کرد وام‌ های مربوط به این بخش تنها به افراد حقیقی تخصیص می‌ یابد و در حال پیگیری از مجلس، برای اختصاص این وام‌ ها به افراد حقوقی نیز هستیم تا ایثارگران از طریق ثبت شرکت نیز بتوانند این وام را دریافت کنند.

مدیر صندوق اشتغال  و تعاون همچنین در خصوص مشمولین دریافت تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، گفت: در حال حاضر طبق اساسنامه همسر، پدر و مادرشهید، جانبازان، همسر و فرزندان آنان و آزادگان و همسر و فرزندان آنها می‌ توانند این وام را دریافت کنند که در حال پیگیری این تسهیلات از سوی معاونت پارلمانی بنیاد، به خواهر و برادر شهدا نیز هستیم.

ریاحی همچنین خاطرنشان کرد: دریافت وام به منزله پایان ارتباط ما با ایثارگران نیست و این عزیزان پس از ورود به بازار کار نیز مورد حمایت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران قرار دارند. یکی از این حمایت‌ها ایجاد زمینه فروش محصولات ایثارگران و همچنین حضور ایثارگران در نمایشگاه‌های محصولات است که در دوسال گذشته این کارآفرینان را با غرفه رایگان در نمایشگاه بهاره شرکت دادیم و آمادگی داریم حتی این عزیزان را برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی خارج از کشور نیز حمایت کنیم.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در پایان با اشاره به سوال خبرنگار فاش نیور درخصوص شرایط تسهیلات بلاعوض برای ایثارگران نیز گفت: علاوه بر حمایت از ایثارگرانی که نیاز به بازسازی و گرفتن مجوز دارند، رقمی را هم تحت عنوان "زیرساخت" و یا "حمایت از کارآفرین" برای این عزیزان در نظر گرفته ایم که بلاعوض به آنها اعطا می شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
من فرزند رزمنده معسر هستم. چرابراي فرزندان رزمندگان معسر اشتغال زايي نمي کنيد؟ چرابه رزمندگان معسر دفترچه بيمه نمي ديد؟ چرا هيچ اقدامي براي تسکين دردورنج رزمندگان معسرکه سالها با فقر و نداري سرکردند و حالا هم گمنام و در فقر و نداري مانده اند وفراموش شده اند نمي کنيد؟ چرا رزمندگان معسر رو به بوته ي فراموشي سپرده ايد؟؟ رزمندگان معسر در فقر کامل به سر ميبرند فکري به حالمان کنيد. الان پدر من60سالشه بخداتوان کار نداره هيچ درامدي نداره چرا رسيدگي نمي کنيد ب اوضاع ما؟ خانه ايي که دران زندگي ميکنيم اجاره اي و سقف ان چکه ميکند.خواهش ميکنم. ازآقاي روحاني خواهش ميکنم که به اوضاع رزمندگان معسر رسيدگي کنند.
روحانی ؟؟؟ روحانی ؟؟؟ این روحانی کیه ؟ ایرانیه ؟ چیکارس ؟
مومن، بچه ها رفتن وام بگیرن معرفی شون کردن بانک ملی! واسه بیست تومن!
بانک ملی ام پدر شونو در آورد دوتا ضامن کارمند رسمی با کسر از حقوق خواست که موجود نبود ! اگرم بود عمرا کسر از حقوق نمی آوردن .
بانک ملی ام پنج تومن اول ازشون گرفته بود که حسابوسون کار کرده باشه ...
بعد دو سه ماه آخرشم نداد که نداد . بانک ملی واسه معرفی نامه بنیاد پوست پیازی ارزش قائل نیست. جاده شما خاکی داداش خاکی .....
معرفی نامه بنیاد ارزش دارد اما برای ایثارگران ارزش ندارد بلکه برای کسانی ارزش دارد که بنیاد بخواهد ارزش داشته باشند. خلاصه حرکت بنیاد حساب شده و مخصوص برای افراد خاص است. بنده و شما که از کلیه تسهیلات بنیاد محروم هستیم بعلت اینست که جزو خواص نیستیم بلکه جزو عموم مردم و بدون آشنا و پارتی هستیم.
یقین داریم تمام کسانی که از تسهیلات خاص استفاده میکنند بنوعی دارای معرفینامه خاص یا پارتی خاص دارند.
سلام در حال حاضر بنیاد مشهد فقط وام ضروری 18 درصد به ایثارگرانی پرداخت میکند که حقوق بگیر بنیاد هستند و هیچگونه وام دیگری وجود ندارد لطفا بگویید وام قرض الحسنه به کسانی و با چه شرایطی پرداخت شده است؟ چرا ایثارگران از انواع وامهای دراختیار بنیاد اطلاع ندارند؟
از سال 65 در بنیاد پرونده دارم و هر 2 ماه برای گرفتن وام مراجعه می کنم کسی پاسخگو نیست ----- مگه بنیاد این همه وام داشت که ما خبر نداشتیم ؟؟؟( جلالخالق) بمیرد دروغگو!!!
آقا جامعه را با دروغ گفتن آلوده نکنید و مردم را به قشر ایثارگر بدبین نکنید این همه وام کجا بودند که ایثارگران خبر نداشتند ؟؟؟؟؟؟؟ شاید اگه بوده برای شما بوده ---- جالب اینجاست که عجب اسم هایی برای وام ها گذاشته اید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام بنده جانباز70%بنیادشهیدو90%ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها وامیکه درطول بیش از3دهه پرداخت شده فقط وام مسکن سال93باسود4%و هرموقع هم به بنیادمراجعه نموده حتی برای همسرم که خیاط ماهری هست و12سال سابقه کارو10سال واندی سابقه بیمه تاًمین اجتماعی دارد ریالی از این دست وامهای با سودیارانه ای داده نشده وهرچه وام دیگه گرفتم همه 18%برای نمونه بانک ملی وام10میلیونی 34ماهه18% بازپرداخت هرقسط(377600)تومان/بانک ملی وام 20میلیونی36ماهه 18%بازپرداخت هرقسط(723000)تومان/بانک انصار12960000تومان36ماهه18% باز پرداخت هرقسط(468800)تومان/وام بانک آینده10میلیون تومان 18%بازپرداخت12ماهه ولی چون قراره اول اسفندواریزکنم هنوزنمیدونم باسود18%قسط هرماهش چقدمیشودوخلاصه اینکه با وامهای خانگی فامیلی که مرسوم شده ازکل دریافتی ام ماهیانه فقط550000تومان میماندبه اضافه به اصطلاح یارانه 5نفره همسرم هم که هم سوی چشمشوازدست داده وهم آرتروزگرفته دیگه به اآنصورت قادربکارنیست که بتواندکمک خرجی باشداینم ازوامهای خیالی که جناب ریاحی افضات فرموده اندامیدوارم خداوندقادروتواناازتون نگذره هرچندکه به خدا ودین وپیروپیغمبرایمان نداریدولی بااینهمه به خداواگذارتان میکنم چراکه مطمئنم بازهم این وامهای یارانه ای فقط بنام ماجانبازان وبکام خودتان و وابستگانتان ورفقای حمام گلستانتان ولی اینرابدانیدتاوان سختی بایستی پس بدهیدچوب خداصدانداردوقتی بخورد دوا ندارد،دل براین دنیامبندیدهمچون که شاهدعباس رفت جامه زرین گذاشت وباتن کرباس رفت فقط تنهافرقی که رفتن منوامثالهم باشماه دارداینست که شماهارابادبدبه وکبکبه تا گورتان همراهی کرده وگلهای میلیونی بعنوان تاج گل جلوی ماشینهازده میشه وروی گورتان میذارن ولی بگوببینم آیامیتونیدحتی یک برگ ازآنهمه گل آورده شده روباخودت ببری فقط تنهاچیزی که همراه شما وامثال شماهاکه باپول بیت والمال ارتزاق کرده ایدآه ونفرین وناله منوامثالهم همراهتاندخواهدبودتادیرنشده برگردیدخودتان رابخاطرخودعزیزی مدیون ایثارگران نکنیدکه اگربه اینها هم اعتقادنداشته لااقل درخلوتتان کلاهتان راقاضی کنیدکه تاریخ درباره اتان چه خواهدنوشت وآیندگان چگونه قضاوتتان خواهندکرد،ممنون از برادرعزیزساقی وبرداربزرگوارمجتهدکه بدون سانسورعرایضمان را به گوش رسانده شمارسالتتان رابنحواحسنت انجام داده هرچندنه گوش شنوائی هست ونه چشم بینایی،حق نگهدارتان
شما را بخدا قسم میدم از وام مسکن هم پیگیری بنمایید 9ماه است که منزلی خریدم اما هنوز وام مسکن بنیاد بمن نداده‌اند همش میگویند هنوز نامه اش نیامده
صاحبخانه هم چک مرا اجرا گذاشته میترسم شب عیدی بازداشت شوم
با سلام همرزمان عزیز.کار بنیاد از وقتی که از رسالت واقعی وانقلابی اش دور شده تبلیغ دروغ والقا این موضوع به جامعه است که خیلی به ایثار گر میرسد تاجایی که اکثرا فکر میکنند خانواده شهید وایثار گر همه از همه امکانات بهره مندند تنها راه پاتک به این تبلیغات دروغ ارسال همین مطالب دوستان به گروههای خانوادگی ،دوستان،اشنایان ویا هر گروهی که ارتباط دارید هست .سخن هر چه واقعی وبه دور از تهمت وناسزا باشد مانند اب راه نفوذ خودش را پیدا میکند.موفق وپیروز باشید
سلام. اینهایک وام میدن ویک شغل حساب می کنند وام نه تنها شغل نیست بلکه بدهکار کردن شخص بدهکار است. شخص بیکار را هم بدهکار می کنندای خدا ودس جمهوری اسلامی و
بنده بعد از یک سال ونیم پروانه کسب به نام مادرم گرفته ام الان بردم بنیاد شهید میگه وام شامل همسر جانباز نمیشه پس شامل کی میشه هیچ جایی نیست که بگیم باید حتما به ته خط برسیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi