شناسه خبر : 63495
چهارشنبه 10 بهمن 1397 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حشدالشعبی عراق:

منتظر فرمان دمشق برای ورود به سوریه هستیم

یک فرمانده نیروهای «حشد‌الشعبی» عراق برای ورود این نیروها به خاک سوریه جهت نبرد با داعش، اعلام آمادگی کرد و گفت که در حال حاضر فقط منتظر فرمان دمشق است.


به گزارش خبرگزاری فارس، «قاسم مصلح» فرمانده حشد‌الشعبی در بخش غربی استان الانبار، برای نابودی داعش در خاک سوریه اعلام آمادگی کرد وگفت که نیروهای حشد‌الشعبی برای ورود به عمق خاک سوریه و آزاد سازی مناطق تحت‌اشغال داعش، درآمادگی کامل قرار دارند و منتظر دستور مسئولان ارشد هستند.
این فرمانده عراقی اعلام کرد، نیروهای حشد می‌توانند سراسر مناطق بیابانی داخل خاک عراق تا مرزهای سوریه را محاصره کنند.
مصلح هدف از حمله به مواضع داعش را تأمین امنیت نوار مرزی و نابودی گروه‌های تروریستی عنوان کرد و گفت که داعش امنیت و ثبات استان الانبار و سایر استان‌های عراق را تهدید می‌کند.
مصلح در پایان تأکید کرد ، بغداد و دمشق در عملیات تأمین امنیت مرزهای بین دو کشور و نابودی عناصر داعش، کاملا هماهنگ هستند.
تقویت روز افزون نیروهای حشد‌الشعبی در عراق، برای آمریکا و رژیم صهیونیستی به یک کابوس تبدیل شده است.
واکنش تند دمشق به اظهارات ماکرون
وزارت خارجه سوریه دوشنبه‌ شب طی بیانیه‌ای، به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه واکنش نشان داد و اعلام کرد که سوریه تمایلی به برقراری ارتباط با دولتی که از تروریسم حمایت کرده، ندارد. در این بیانیه آمده است که اظهارات ماکرون درباره حل سیاسی بحران سوریه، تلاش برای شستن دست‌های فرانسه از خون مردم سوریه است.
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه افزود: مواضع رئیس‌جمهور فرانسه نشان می‌دهد که پاریس به خاطر ارتکاب توطئه‌ علیه مردم سوریه، احساس شکستی تلخ می‌کند.
رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه پس از دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در قاهره مدعی شد که مبارزه با تروریسم، مهم‌ترین اولویت مصر و فرانسه است و دو کشور دیدگاه مشترکی درباره دستیابی به راه‌‌حلی در سوریه دارند.
دولت فرانسه در ایجاد فتنه و جنگ داخلی در سوریه، نقش محوری داشته و از سال 2011 به بعد، از تروریست‌های جنایتکار در سوریه، حمایت‌های تسلیحاتی، مالی و تسلیحاتی کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi