شناسه خبر : 63497
چهارشنبه 10 بهمن 1397 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس معرفی کرد:

عاملان مشکلات قبل و بعد از تحصیل فرزندان ایثارگران

نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، اقدامات ضعیف و ناکافی دولت و بنیاد را عامل اصلی مشکلات قبل و بعد از تحصیل فرزندان دانشجوی ایثارگران عنوان کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عدم تامین شهریه دانشجویان ایثارگر از سوی بنیاد شهید و بیکاری را دو چالش عمده جامعه ایثارگری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با تبریک دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلی که در حال حاضر فرزندان ایثارگران در بحث مسائل علمی با آن مواجه هستند این است که بنیادشهید و امور ایثارگران سهم 30 درصدی شهریه فرزندان ایثارگران را به درستی پرداخت نمی کند و این موضوع باعث شده است که برخی از دانشگاه ها از مسئولیت خود در این زمینه شانه خالی کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از فرزندان ایثارگران را قشر محروم جامعه تشکیل می دهند و این موضوع باعث شده است که در برخی موارد به علت عدم تامین شهریه دانشگاه از ادامه تحصیل باز بمانند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم متذکر شد: برای نمونه بنیاد شهید خمینی شهر بابت پرداخت شهریه فرزندان ایثارگران سه میلیارد تومان به دانشگاه آزاد بدهکار است و در مورد دانشگاه صنعتی اصفهان نیز همینطور است و این دانشگاه مبلغ 700 میلیون تومان از بنیاد شهید طلب دارد، اما توانایی پرداخت آن را ندارد. حال این موضوع را به سراسر کشور بسط و گسترش دهید، خواهید دید چه مبالغ کلانی بابت شهریه 30 درصدی باید از سوی بنیاد به دانشگاه ها و مراکز علمی پرداخت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در ادامه، کمبود اعتبارات مالی را بزرگترین مانع تحقق مصوبات در حوزه ایثارگری عنوان کرد و افزود: مسئولین یا باید وعده ندهند یا اینکه وقتی وعده دادند پای آن بایستند، اینطور که نمی شود فقط گفته شود، بنیاد شهید مقصر و بی عرضه است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: اعتبارات مالی مورد نیاز جامعه ایثارگری را دولت موظف است در ردیف های بودجه سالانه تامین کند. در زمینه رفع مشکلات جامعه علمی ایثارگری نیز بایستی با اتخاذ راهکارهایی از سوی کارشناسان در نحوه پذیرش علمی چارچوب هایی اتخاذ شود تا فارغ التحصیلان ایثارگر با چالش بزرگی بنام "بیکاری" مواجه نشوند.

ابطحی با اشاره به مراجعات ایثارگران به نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای موضوعاتی مانند تحصیل و اشتغال تاکید کرد: یکی از مراجعات اصلی جامعه ایثارگری، موضوع اشتغال است که مشکلات زیادی را برای خانواده ها ایجاد کرده و برای این موضوع در درازمدت باید فکری اساسی کرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
جناب آقای ابطحی نماینده محترم وایثارگر چرا مصاحبه می کنید مصوب کنید ونظارت کنید بر قوانین که دولت قوانین را اجرا کند
تا زمانیکه بنیاد تبدیل به وزارتخانه نشود هیچ مشکلی حل نمی شود .
سازمان بهزیستی براحتی این تخفیف شهریه را اجرا می کند
ولی برای رزمندگان و جانبازان زیر25% با وجود گذشت دو سال از تصویب قانون برنامه ششم هنوز تخفیف 30% اجرا نشده است .
یک راه دیگر این است که خود دانشگاهها تخفیف بدهند به صورت مستقیم.
وقتی زمین و امکانات از دولت گرفته اند برای تاسیس دانشگاه ، چرا نباید حداقل 30% تخفیف به ایثارگران بدهند ؟!
زمین دانشگاهها که ارثیه پدری روسای دانشگاهها نبوده . همه را از دولت گرفته اند
بنابر قانونی باید تصویب شود که حق ایثارگران را ادا کنند .
با سلام خواهشمند است اگر اعتبار لازم وجود ندارد دانشگاهها به جای دریافت پول از بنیاد 30 درصد تخفیف شهریه به فرزندان رزمندگان بدهند.
چرا ماموریت آموزشی را حذف کردند.

زندگیم نابود شد.
خدا زندگی بچه هاشونو نابود کنه.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi