شناسه خبر : 63498
چهارشنبه 10 بهمن 1397 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه «پلاک ۴۰» در موزه شهدا

مراسم افتتاحیه نمایشگاه «پلاک 40» روز سه‌شنبه 9 بهمن‌ماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مسئولان بنیاد و هنرمندان شاهد و ایثارگر در موزه شهدا برگزار شد.

http://www.isaar.ir/images/docs/000276/n00276624-b.jpg

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در این مراسم بابیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت پس از گذشت 40 سال نیازمند یک بازتولید است، گفت: یکی از ویژگی‌های موجود زنده درون‌زا بودن و تلاش برای بازنگری و بازتولید است، قطعاً در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... در کشور پس از گذشت مدتی بازتولید اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاهی مانند «پلاک 40» نشان‌دهنده این است که نسل گذشته به‌اندازه توان فعالیت کرده و هنر خود را به نمایش گذاشتند که در این تولیدات می‌بینیم و امروز نسل جدید باید این راه را ادامه داده و بازتولیدی جدید در اقدامات و آثار خود داشته باشند.
حجت‌الاسلام کاویانی راد با اشاره به تکراری بودن نمایش برخی آثار در عرصه فرهنگ خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ هنوز تولیدات دوران انقلاب و دفاع مقدس مکرر مصرف می‌شود و درنتیجه خزانه خالی می‌ماند و ناچارا واردات صورت می گیرد، بنابراین اکنون باید بازتولید محصولاتی را در نظر داشته باشیم که برای نسل جوان جاذبه داشته باشد تا آنها نیز بتوانند این فرهنگ را حفظ و توسعه دهند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در پایان تاکید کرد: نمایشگاه «پلاک 40» رونمایی از عزم و اراده جدی برای تولیداتی اساسی و نیازی است که پیش روی ما قرارداد.
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح نمایشگاه «پلاک 40» در فرهنگسرای نیاوران با نمایش 40 اثر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: هیئت داوران تولیدات 7 جشنواره ملی در زمینه‌های تصویرسازی، عکاسی، هنر جدید، حجم و ... را بررسی کردند که از این میان 100 اثر انتخاب شد و اکنون 40 اثر در فرهنگسرای نیاوران و 60 اثر در موزه شهدا تا 23 بهمن‌ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
وی در پایان تأکید کرد: داوران این جشنواره‌ها و صاحبان آثار از هنرمندان شاخصی هستند که به اعتبار آنها هنرمندان دیگر نیز در این جشنواره‌ها شرکت کردند و مجموعه آثار این جشنواره‌ها حاصل هنر منحصربه‌فرد 4 نسل است.
گفتنی است حبیب‌الله صادقی هنرمند فرهیخته نقاشی و داور جشنواره‌های مختلف هنرهای تجسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم به نقش مهم بنیاد در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از طریق ابزار هنر اشاره کرد و بر ضرورت ارتباط بنیاد با هنرمندان فرهیخته کشور به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi