شناسه خبر : 63531
چهارشنبه 17 بهمن 1397 , 17:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همان که آن روز گفتم!

الف . م -  بنام خدا؛ روزی خدمتتان عرض کردم که خداوند بندگان مستعددش را انتخاب، آنها را پالایش و امتحان می کند و سپس نزد خود( عند ربهم) می برد. این کلام و نوشته سال ها قبل (ما انتخاب شدگانیم) آن روز با ذهنیت شهدا و مخلصین و ثابت قدمان دفاع مقدس بود. اما به واقع این حکمت الهی و این قانون الهی از بدو پیدایش انسان جاری و ساری بوده است. چون اینکه از بدو ماجرا، خداوند بزرگ خود انتخاب نماید، خود هدایت و سپس فیض شهادت را نصیب فرد نماید، مغایر با عدل الهیست. اما آن رمان که دلت را بیقرار نمود. پس کسى را که خدا بخواهد هدایت نماید، دلش را به پذیرش اسلام مى‏ گشاید(125) الانعام.

شب ها از عشق او دیوانه وار در سنین شباب، طوری رب و مولایت را می خوانی که گویی ..... اسیر و سر گردان در پی او بودی در مسجد و مجلس عده ای چون حقیر مغرور، تو را متهم به ندانستن علم و درک از دین و بی تجربگی می کردند، اما کلامی از دهان مطهرت خارج می شود که بواقع نمی دانستی چگونه. چه زمانی آنها را فرا گرفتی؟ اما به حسب واقع، فرا نگرفته بودی.

کیست این  پنهان مرا در جان و تن/ کز زبان من همی گوید سخن

انکه گوید از لب من راز کیست/ بشنوید این صاحب آواز کیست

چون بیقرار و هدایت شدی او خود (از من حیث لایحتسب : این آیه فقط در بحث مالی مصداق ندارد. از جایی که فکرش را نمی کنی .......) جایی که فکرش را نمی کنی راه را به تو نشان می دهد در برابر اقسام مخالفت هایی که برخی ریشه در محبت و برخی ریشه در حسد و عقده دارد (چون حقیر که خود را مجاهد بزرگ فی سبیل الله می داند) لغایت کسانی که بقا جمهوری اسلامی را نه در خصوص مدیریت وحشتناک سال های اخیر که تبدیل به بلایی اقتصادی سیاسی شده بلکه به دلیل ماهیت آن و برخی با گفتن کلام دریافت حقوق های نجومی قلبت می آزارند.

ناراحت نشو؛ در دوره ما نیر این کلمات فراوان بود. النهایه پس از سفر یک یا دو روزه به زمینی می رسی که فلبت در آن آرامش می گیرد، دلتنگی هایت تمام می شود. از نماز در آن خاگ سیر نمی شوی و ..... (که خدا به فرشتگانش می فرماید إِنِّی أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ ) آن روز چه در سوریه، عراق و لبنان که کلام سرخ حسین بن علی (ع) در رفع ظلم و بندگی مومنین باذن الله به گوشمان می رسد. یقیننا پس از انچام وظایفی که بر دوشت نهاده بود . روزی نهایت زیبایی، زیباترین گل مجموعه را چیده و نزد خود می برد.

آن گل که بیشتر به چمن می دهد صفا/ گلچین روزگار امانش نمی دهد

گلچین روزگار عجب با سلیقه است/ می چیند آن گلی که به عالم نمونه است

و امثال من حقیر با گنده گویی های خود هنوز اندر خم یک کوچه ایم. سخت ریشه های خود را در زمین محکم نمودیم.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
مفید بود . از واژگان حس می کنم ادبیات جناب مرتضایی باشد .از روی دلتنگی .
سلام ،
امیدوارم حالتون باشه و همیشه سلامت باشید
و مثل 10 سال گذشته فعال باشید
در حوزه رزمندگان
بنام خدا
دیشب یکی از دوستان قدیمی نحوه مجروحیتم رو پرسید. جواب دادم. ولی
منو برد یاد شهید ریاحی
یادمه تو گردان انصار لشگر حضرت رسول. ص. تو پدافندی مهران قبل کربلای 4
یه فرمانده دسته پاسدار داشتیم. بنام برادر ریاحی. یادمه. کانال ما به عراقیها خیلی نزدیک بود. شبها عراقیها نوار ترانه عربی میذاشتن. صداش رو هم زیاد میکردن. یادمه این عزیزمون برادر ریاحی. همزمان که عراقیها هلهله میکردن با صدای بلند دعای فرج میخوند و قشنگ هم میخوند.
یبار بهش گفتم برادر ریاحی گرای صداتو میگیرن و میزننتها. گفت غلط میکنن
چند شب بعد در حال شلیک نارنجک. شهید شد و بدنش چند تکه شد
از دیشب چندین بار یادش افتادم گریه میکنم سرم و چشمهام شدید درد میکنه
میگم عزیزان یه فاتحه نصار شهید ریاحی بکنیم.
و از خدا بخوایم بخاطر مولامون امام زمان. عج. بخوایم به همه مریض ها و جانباز ها رو دردشون رو التیام ببخشه آمین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi