شناسه خبر : 63549
شنبه 13 بهمن 1397 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی مصور از مراسمی به یادماندنی در آستانه چهلمین دهه فجر

پنجشنبه یازدهم بهمن ماه، مصادف با شب آغاز ایام الله دهه مبارک فجر، جانبازان ویلچرنشین تهران با عزم و اراده عاشقانه و انقلابی خویش صحنه هایی زیبا و شورانگیز خلق کردند!

فاش نیوز- پنجشنبه یازدهم بهمن ماه، مصادف با شب آغاز ایام الله دهه فجر، جانبازان ویلچرنشین تهران با عزم و اراده عاشقانه و انقلابی خویش صحنه هایی زیبا و شورانگیز خلق کردند!

انجمن جانبازان نخاعی تهران، انجمن جانبازان بصیر و انجمن راست قامتان و همسران و فرزندان جانبازان دیروز با برگزاری چند برنامه زیبا و به یاد ماندنی، یاد امام راحل، بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران را در چهلمین سالگرد ورودش به میهن، در جوار شهیدان راهش گرامی داشتند.

محل قرار، درب غربی حرم امام خمینی(ره) برای شرکت در مراسم تجدید بیعت با آن امام عزیز، جانشینش و ارزش های انقلاب بود. از ساعت 10 و نیم تا 11 کم کم جانبازان ویلچری، به ویژه جانبازان نخاعی شهر تهران و همچنین جانبازان قطع عضو و جانبازان بصیر بعضا" به همراه خانواده شان در محل قرار حاضر شدند. پس از ورود همه جانبازان به صحن حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، برنامه با پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و جانبازان که در صفوفی منظم برای زیارت حرم پیر و مراد خود به سمت ضریح حرکت کردند و به زیبایی زیارتنامه خواندند و به زیارت پرداختند.

زیارتنامه به صورت دسته جمعی خوانده شد و سپس بیانیه انجمن جانبازان، توسط حسین اسرافیلی، مدیرعامل انجمن جانباز نخاعی، قرائت گردید.

 زیباترین برنامه جانبازان در حرم امام، تشکیل حلقه ای عاشقانه به دور ضریح امام بود که توجه عکاسان و خبرنگاران و مردم را به خود جلب کرد! عاشقانی که نشان دادند هنوز هم با وجود گذشت 40 سال از انقلاب و وجود مشکلات بسیار، با تنی مجروح و جسمی رنجور، خالصانه و استوار به گرد شمع محفل عاشقان انقلابی حلقه زدند و هیچ چیز و هیچ سختی ای، آنها را از تجدید پیمان امام و رهبر انقلاب باز نمی دارد!

 مراسم با نماز جماعت در حرم، مراسم آغازین روز دهه مبارک فجر پایان یافت و این قهرمانان خستگی ناپذیر به سمت بهشت زهرا و برای زیارت مزار شهدا حرکت کردند تا بار دیگر با همسنگران شهید خویش تجدید پیمان کنند.

 مقرر شد همه زیر پرچم بلند و زیبای کشورمان، در قطعه 29 بهشت زهرا (س) جمع شوند. جانبازان، همگی همراه با گل و شیرینی به سمت قطعه 44 و مزار شهدای گمنام حرکت کردند و در مسیر با صدای خوب جانباز علی اکبر مزدارانی، تجدید بیعت و پیمان با شهدا و انقلاب را همسرایی می کردند.

 پس از ورود جانبازان میان فانوس های زیبای قطعه 44 و زیارت مزار شهدای گمنام، جانبازان قبور شهدا را گلباران کردند. سپس به سمت مزار شهدای قطعه 50 و شهدای مدافع حرم رفتند و در آنجا نیز قبور این شهیدان گلگون کفن را زیارت و گلباران کردند. در ادامه نیز جانبازان بر سر مزار دوستان جانباز شهیدشان، حاضر شدند و پس از پذیرایی از سوی همسر جانباز شهید عبدالمناف، به برنامه جمعی خود پایان دادند.

 

گزارش از شهید گمنام

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi