شناسه خبر : 63567
یکشنبه 14 بهمن 1397 , 16:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقد فیلم

تلخ همچون زهرمار

نشست پرسش و پاسخ فیلم《زهرمار》نخستین ساخته‌ی جواد رضویان در مقام کارگردان که پیش از این او را به عنوان بازیگر فیلم های کمدی می شناختیم ساعات پایانی شب گذشته پس از به نمایش درآمدن فیلم برای اهالی رسانه در پردیس سینما ملت برگزار شد.

فاش نیوز - نشست پرسش و پاسخ فیلم《زهرمار》نخستین ساخته‌ی جواد رضویان در مقام کارگردان که پیش از این او را به عنوان بازیگر فیلم های کمدی می شناختیم ساعات پایانی شب گذشته پس از به نمایش درآمدن فیلم برای اهالی رسانه در پردیس سینما ملت برگزار شد.

اگر چه فیلم خالی از رگه های طنز نبود اما بر خلاف سابقه ی بازیگری سازنده اش اثری جدی نیز به حساب می آمد و همانطور که از عنوانش پیداست فیلمی تلخ محسوب می شد که از همین رو واکنش های متفاوتی را از سوی اهالی رسانه برانگیخت و این نشست خالی از حاشیه نبود.

موضوع فیلم به زندگی یک مداح می پردازد که در اثنای کاندیداتوری شورای شهر تهران و در زمان تبلیغات پیش از انتخابات با قرارگرفتن زنی به ظاهر بدنام بر سر راهش دچار حوادث مختلفی می شود و در نهایت با گذار در زیر پوست شهر تهران تصمیم به کناره گیری از شرکت در انتخابات می گیرد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در ابتدای نشست سید جواد رضویان کارگردان فیلم در واکنش به پرسش خبرنگار میزان در خصوص اینکه آیا فکر نمی کنید زمان ساخت چنین فیلم های ضد ارزشی متعلق به دهه ی ۸۰ گذشته است؟ پاسخ داد: فیلم ما نه یک فیلم ضدارزش بلکه دارای ارزش های بسیاری است و با نگاه به ارزش های انسانی والایی ساخته شده است و می خواهد بگوید که چگونه یک فرد ( در اینجا مداح ) با دوری از قضاوت در مورد یک زن به ظاهر بدکاره اما در باطن رنج کشیده و آسیب پذیر می تواند او را با اخلاق حسنه ی خود و ویژگی مردانگی که دارد به زندگانی پاک و راه صحیح رهنمون دارد و اگر آنطور که شما می گویید به نظر می رسد این ایراد نه متوجه فیلم بلکه مربوط به من است.

 

رضویان در ادمه بیان داشت: اینجور مکان ها که در فیلم نشان داده می شود در واقعیت هست و تمامی مدارک و مستنداتش نیز موجود و قابل ارائه می باشد و بایستی حواسمان را جمع کنیم و اطرافمان را بهتر ببینیم. هدف این بود که نشان دهیم فقر می تواند منجر به چه مشکلاتی شود؛ چه فقر مادی و چه فقر فرهنگی.

این فیلم تلاش کرد این مورد را به تصویر بکشد. پرسش مورد توجه دیگر این نشست متوجه جوادنوروزبیگی تهیه کننده فیلم بود که خبرنگاری از ایشان سوال داشت با توجه به اینکه برادر خودتان نیز مداح است آیا با به تصویر کشیدن چهره ی یک مداح در فیلمتان نگران بازخورد مداحان بزرگ کشور نبودید؟ که نوروزبیگی در پاسخ گفت: حساسیت من و آقا جواد بیشتر بود.

 

بازتاب ها را که می بینم، برادر خود من هم فیلم را دیدند و من فیلم را ابتدا به برادر خودم که از مداحان کشور هست نشان دادم و از سوی ایشان با واکنش بدی مواجه نشدم. نقدی شده بود به آنها که اگر یک مداح در این موقعیت قرار بگیرد چه کاری انجام می دهد، آیا می تواند از پس آن بربیاید یا از همان ابتدا کنار می کشد.

ضمن اینکه تلاش ما در ساخت فیلم این بود که با تکیه بر نقد اجتماعی به یک آگاهی بخشی در مخاطب برسیم. همچنین کارگردان و تهیه کننده فیلم مورد انتقاد برخی از اهالی رسانه به جهت تاءسی گرفتن از فیلم هایی نظیر《رسوایی》(مسعود ده نمکی) و《مارمولک》(کمال تبریزی) قرار گرفتند.

در پایان نشست نیز عده ای از خبرنگاران خواهان شفاف سازی رقم بودجه فیلم شدند که نوروز بیگی هزینه تولید فیلم را حدود مبلغ ۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان اعلام داشت.

تورج اردشیرنیا

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi