شناسه خبر : 63570
یکشنبه 14 بهمن 1397 , 15:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساخت بزرگترین مرکز فرهنگی ورزشی و توانبخشی جانبازان کشور

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ از احداث بزرگترین مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان در منطقه زعفرانیه خبر داد.

فاش نیوز - نشست خبری مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، نشست خبری مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران تهران بزرگ در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صبح روز چهاردهم بهمن ماه با حضور خبرنگاران برگزارشد.

نادرنصیری مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران تهران بزرگ با تبریک ایام الله دهه فجرانقلاب اسلامی و همچنین تسلیت ایام فاطمیه(ص) به ارایه گزارشی از دستاوردهای یکساله بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ پرداخت و گفت: از مجموع ایثارگران، 73 درصد در استان تهران پرونده دارند و بقیه در شهرستان ها ساکن هستند که این استان خدمات دریافت می کنند همچنین این اداره کل به 350هزار نفر که دارای پرونده هستند، خدمات ارائه می کند.

وی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر چهار مرکز آسایشگاهی در تهران بزرگ وجود دارد که با توجه به آمار یک هزار و 750 نفری جانباز 70 درصد، تعدادی از این افراد در این مراکز خدمات دریافت می کنند. همچنین چهار مرکز مشاوره و یک موسسه فرهنگی و توانبخشی نیز برای جانبازان فعال است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ همچنین افزود: بزرگترین مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در منطقه زعفرانیه با 32هزارمتر مربع درحال احداث است  که قرار است به بهره برداری برسد گفت:این مجموعه دارای 86 درصد پیشرفت فیزیکی  و دارای چهار فاز است که فاز اول آن که ورزشی بوده است به بهره برداری رسیده،  فازدوم آن که فرهنگی است در 22 اسفند ماه و روز بزرگداشت شهید افتتاح خواهدشد و در فازهای بعدی 120 سویت اختصاصی برای ایثارگران و جانبازان 70 درصد در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: تاکنون 60 میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است که برای تامین بخش پایانی آن به 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران درخصوص بیمه درمان ایثارگران نیز گفت: در تهران بزرگ با توجه به اینکه اولویت اول در این اداره کل، درمان ایثارگران است، 57هزار نفر مشمول بیمه همگانی و 153 هزار نفر هم مشمول بیمه تکمیلی هستند
وی همچنین درباره خدمات به جانبازان پنج درصد به بالا نیز  گفت: با دردی که خود و خانواده های این جانبازان متحمل می شوند  جنگ هوز هم برای آنان تمام نشده است و از خدمات این اداره کل بهره مند می شوند و همچنین برای جانبازان شیمیایی بر اساس تشخیص پزشک مربوطه برای بهبود وضعیت آنان اردوهای درمانی کوتاه مدت در نظر گرفته می شود.
نادر نصیری تاکید کرد: نگاه "بخشی" به بنیاد شهید و امور ایثارگران و نگاه "صنفی" به ایثارگران درست نیست چرا که هر سازمانی قانونا باید به ایثارگران به عنوان شهروندان در جامعه خدمت کنند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص گلزارشهدا نیز گفت:  بزرگترین گلزار شهدای تهران در بهشت زهرا(س) واقع است که به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی خاورمیانه  شناخته شده و 30 هزار شهید در آن آرمیده است از این رو به صورت تخصصی منویات رهبری مد نظر است.

وی همچنین درباره طرح سپاس متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دیدارهای مکرر از خانواده های شهدا تاکید فراوانی داشتند از این رو این طرح نه تنها در طول سال اجرا می شود بلکه در مناسبت های مختلف با جدیدت انجام می شود به طوری که هرهفته یک روز را به دیدارخانواده های شهدا در یک منطقه اختصاص داده ایم که آمادگی زمینه حضور مسئولان سایر نهادها را در دیدارها نیز داریم و با این اقدام به دنبال تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم.
نصیری در ادامه سخنان خود به تبیین برنامه جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: دیدار از خانواده های شهدا، دیدار از جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس مفاهیم انقلاب، اعزام گروه پیام آوران جانبازان جهت روایتگری در اماکن عمومی و آموزشی، برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آیین مهمانی لاله ها و عطرافشانی گلزارهای شهدا، اجرای برنامه های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ ایثار را از دیگر برنامه های دهه فجر هستند.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
هدیه بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به جانبازان قطع نخاعی مازندران
روز گذشته پیامکی با متن زیر برای جانبازان قطع نخاعی استان مازندران ارسال شده‌است.

《با سلام و عرض قبولی عزاداری ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه فجر جانباز عزیز با توجه به کمبود اعتبار در مرکز توانبخشی لطفا درصورت مراجعه به اسایشگاه لوازم تجهیزات پزشکی (کاندوم، کیسه ادرار، سند نلاتون و یا فولی،، گاز و...) را به همراه خود داشته باشید.

با تشکر مرکز توانبخشی امام علی(ع)》

لازم به ذکر است تعداد کل جانبازان قطع نخاعی استان مازندران حد اکثر ۹۰ نفر است
و تمام این عزیزان به صورت مستمر از خدمات مراکز توانبخشی استفاده نمی‌کنند

آیا به پاس از جان‌گذشتگی این عزیزان آنچه در توان داشتیم انجام داده‌ایم؟

بودجه برای هرکاری وجود دارد به جز خدمات توانبخشی حداقلی به این عزیزان

یکی از جانبازان قطع نخاعی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi