شناسه خبر : 63571
یکشنبه 14 بهمن 1397 , 15:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

متوجه شرایط رزمندگان باشید!

غلامرضا ناظمی شادباش- همان گونه که مستحضرید به استناد قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مقرر گردید جهت حمایت و تجلیل از رشادت های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و نیز خانواده های آنان نسبت به فراهم نمودن تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی بر اساس ماده ۶۵ از سند راهبردی خدمات رسانی، به رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در مناطق جنگی و نیز مطابق ردیف ۶ از بند (ث) ماده ۸۸ قانون فوق الاشاره اقدام تا رزمندگان با شرایط یاد شده از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار گردند.

 بدین منظور جهت اجرای مفاد آن مراتب طی نامه شماره ۱۴۶۳۵/۷ به تاریخ ۳۰/۰۱/۹۶ توسط معاون محترم حقوقی و مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه آموزش عالی کشور به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ گردید.

 در این راستا با پیگیری های به عمل آمده، معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوعه پس از اخذ نظریه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونت محترم حقوقی رییس جمهور و با هماهنگی وزیر محترم وقت بهداشت مجوز صدور احکام برخورداری رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاتر را طی نامه شماره ۷۸۸۴/۲۰۹/د مورخ ۰۲/۱۰/۹۶ به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ ومتعاقب آن دانشگاه ها ازتاریخ ۰۱/۰۱/۹۶ نسبت به صدور احکام اقدام نمودند.

 اکنون پس ازگذشت ۲۲ ماه از اجرای بخشنامه معاون محترم توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دیوان محاسبات استان مازندران در یک اقدام شتاب زده و عجولانه و بدون توجه به تبعات ناشی از این اقدام طی نامه ای درخواست لغو احکام بیش از ۴۰۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس در دانشگاه و واحدهای تابعه که همگی جزو اقشار آسیب پذیر بوده و امورات زندگی خویش را به سختی و برمبنای درآمد دریافتی تنظیم کرده و بعضاٌ از بانک ها و موسسات مالی اعتباری نیز تسهیلات اخذ نموده اند می نماید و خواستار کسرحقوق و استرداد وجوه پرداخت شده طی ۲۲ ماه گذشته به رزمندگان می گردد.

در این رابطه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به منظور شفافیت موضوع در تاریخ ۲۰/۰۹/۹۷ در خصوص برخورداری رزمندگان ازیک مقطع تحصیلی بالاتر از مجلس محترم شورای اسلامی استفساریه نموده که در کمیسیون های امور اجتماعی و آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی می باشد و به قرار اطلاع فراکسیون های ایثارگران مجلس نیز با برخورداری رزمندگان از مزایای مذکور نظر موافق دارند.

 با عنایت به مطالب معنونه فوق خواهشمندیم اولاٌ به منظور ممانعت از دوباره کاری تا تعیین تکلیف و تصمیم گیری نهائی توسط مجلس شورای اسلامی در خصوص توقف و جلوگیری نسبت به انجام نامه دیوان محاسبات استان اقدام لازم معمول گردد. ثانیاٌ نسبت به تائید وتصویب بند مذکور جهت رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه درمناطق به منظور برخورداری از مزایای مادی یک مقطع تحصیلی بالاتر در کمیسیون های اجتماعی و آموزش و پژوهش مجلس با توجه به روزهای پایانی سال جاری و فصل بودجه نویسی با درنظر گرفتن شرایط نامطلوب اقتصادی کشور اقدام عاجل به عمل آورند.

 همان گونه که ارتقای منزلت و معیشت رزمندگان اقدامی راهبردی در جهت ارتقای امنیت ملی و توان بازدارندگی کشور محسوب می گردد، لذا عنایت نمایندگان محترم در جهت خواسته رزمندگان دستگاه های اجرائی و این دانشگاه مبنی بر اتخاذ تصویب نهایی مبنی بر برخورداری رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاتر با قید دو فوریت توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مورد استدعاست.

با تجدید احترام

به نمایندگی از ۴۰۰ نفر ازرزمندگان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
دیوان محاسبا ت چرا نظارت بر حقوقهای نجومی ندارید هفته گذشته ریاست بنیاد مستعضعفان گفت ماهی چقدر حقوق می گیرم دیوار از دیوار رزمنده گان کوتاه تر نیست تو این مملکت ! برای لغویک مصوبه قانونی به نفع رزمنده گان که در مجلس تصویب وبه تایید شورای محترم نگهبان به قانون تبدیل شده بود نوبخت به همراه معاونینش دیوان محاسبات در سراسر کشور بسیج شده اند
اینجانب فرخنده چنگایی کدملی 5289699521 دارای 2 فرزند دختر وفاقد هرگونه درآمدی و به علت فقر فزاینده در روستا زندگی میکنم و برای تهیه نان خالی بامشکل مواجه می باشم لذا پرونده رزمندگی بسیجی همسر متواوفایم راجهت برقراری حقوق مستمری مدت 2 سال است که تشکیل داده وازطریق امور ایثارگران سپاه ناحیه خرم آباد به تهران فرستاده شده است ولی تاکنون هیچ گونه خبری از حقوق نشده است وهیچ کسی راجهت پی گیری پرونده ندارم و توان آمدن به تهران را جهت پیگیری هم ندارم . چون بلد نیستم . به خاطر خدا اگه امکان دارد باتوجه یتیم پروری اینجانبه کمک کنید تاهرچه زودتر حقوق مستمری ناچیز اینجانبه برقرار شود . کدملی همسر رزمنده و بسیجی ام بنام مرحوم مهرداد میرزایی 5289586954 بااحترام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi