شناسه خبر : 63605
سه شنبه 16 بهمن 1397 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستاورد‌های انقلاب باعث عصبانیت دشمن شده

سردار محمد اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله (ع) در سومین همایش سراسری گرامیداشت عملیات والفجر ۸ ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشانه خوبی از آینده روشن انقلاب است و پیشرفت‌هایی که کشور در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی افزود: باید یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشت که با رهنمود‌های دقیق انقلاب را هدایت کردند، ایشان در سال ۴۲ به شاه پهلوی نصیحت‌هایی کردند که دست از رژیم اشغالگر قدس بکشد و به ملت ایران توجه کند و برای پیشرفت کشور قدم بردارد؛ اما شاه گوش شنوا نداشت که در نهایت شاه پهلوی از کشور فرار کرد.

سردار کوثری افزود: آمریکا بسیار تلاش کرد که انقلاب اسلامی پیروز نشود، اما با تدبیر امام خمینی (ره) انقلاب با دست خالی و همت مردم به پیروزی رسید.

وی در ادامه بیان داشت: مردم ولایتمدار نیز در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و فهمیدند که امام خمینی (ره) چیزی جز عزت ایران اسلامی نمی‌خواهد و به همین منظور از ایشان حمایت کردند و امروز شاهد هستیم که انقلاب اسلامی ریشه محمدی (ص) دارد.

سردار کوثری با اشاره به قدرت ملت ایران که توانستند قدرت‌های جهانی را شکست دهند گفت: وقتی انقلاب پیروز شد کمی بعد جنگ تحمیلی را دشمن آغاز کرد، دشمن فکر می‌کرد که می‌تواند جلوی ملت ایران را بگیرد، اما مردم ولایتمدار ایران جلوی استکبار جهانی ایستادند.

وی با اشاره به عملیات بدر گفت: در عملیات بدر که در سال ۶۳ انجام شد بین عزیزان ارتش و سپاه قرار شد که هردو جدا عمل کنند و در منطقه‌های جدا از هم فعالیت کنند.

وی ادامه داد:  در این میان سپاه فاو را انتخاب کرد که مدت زمان ۶ ماه بر روی اطلاعات دقیق در منطقه تحقیق شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که در بهمن ماه سال ۶۴ عملیات والفجر ۸ انجام شود که باید بگویم به دلیل حساسیت عملیات در آن زمان کمتر به نیرو‌ها مرخصی داده می‌شد تا دشمن متوجه برنامه‌های رزمندگان اسلام نشود.

سردار کوثری اظهار کرد: مجبور بودیم که کیلومتر‌ها در شب و در سکوت کامل حرکت کنیم تا دشمن متوجه حضور ما در منطقه نشود در نهایت شب ۲۱ بهمن سال ۶۴ قبل از آغاز عملیات تصمیم گرفتیم بیش از ۲ هزار بسیجی را از رودخانه اروند عبور دهیم که بسیار خطرناک بود، اما در نهایت این نفرات از این رودخانه آن هم زیر باران شدید عبور کردند.

وی افزود: اراده قوی و انگیزه الهی رزمندگان باعث شد تا دشمن را شکست دهند، ۷۱ شبانه روز درگیری کامل در منطقه ایجاد شد و دشمن در نهایت شکست خورد.

وی ادامه داد: منافقین و عراقی در منطقه به روش‌های مختلف به بچه‌های رزمنده اطلاع می‌دادند که بیایند و تسلیم شوند و به یاد دارم هیچ کدام از رزمندگان اسلام فریب نقشه های دشمن را نخوردند.

وی با اشاره به ضرورت انتقال تجربیات انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید گفت: امروز باید به جوانان تجربیات انقلاب و دفاع مقدس را انتقال دهیم تا فریب دشمن را نخوردند.

سردار کوثری با اشاره به نبوغ شهید تهرانی مقدم گفت: در عملیات خیبر در سال ۶۲ شهید همت فرمانده لشکر بود و من نیز کمک ایشان بودم، چند شب درگیر عملیات بودیم که در یکی از آن شب‌ها شهید تهرانی مقدم در قرارگاه به سنگر ما آمد و گفت: می‌خواهد موشکی بسازد که ما در عملیات پیشروی کنیم و در نهایت این کار را هم انجام داد.

وی افزود: اگر ما در موشک، نانو و هسته‌ای پیشرفتی نداشتیم دشمن عصبانی نمی‌شد و این از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

سردار کوثری در خاتمه خاطر نشان کرد: پیچیده‌ترین عملیات ها در دفاع مقدس مدیریت شد، پس امروز نیز می‌توان مشکلات کشور را به راحتی مدیریت کرد که این موضوع کار سختی نیست.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi