شناسه خبر : 63630
سه شنبه 16 بهمن 1397 , 15:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مبانی پرداخت حقوق حالت اشتغال(۳)

آخرین حقوق و مزایای دریافتی ملاک و معیار حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و پرداخت می‌شود.

فاش نیوز - آخرین حقوق و مزایای دریافتی ملاک و معیار حقوق بازنشستگی شهدا، جانبازان و آزادگان مشمول قانون حالت اشتغال، معادل آخرین حقوق و مزایای دریافتی تعیین و پرداخت می‌شود.

بنابراین هر آنچه در آخرین حقوق قبل از بازنشستگی به عنوان حقوق و مزایا به آنان پرداخت شده، ملاک حقوق بازنشستگی قرار می‌گیرد و حذف هرکدام از بندهای مذکور که در قالب حقوق و مزایا پرداخت می‌شده، خلاف قانون و قابل پیگیری است. بنابراین کلیه امتیازات پیش‌بینی شده در حقوق، اعم از حق شغل و حق شاغل و مزایا، فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه‌یافته و بدی آب و هوا، فوق‌العاده ایثارگری بند2 ماده68 قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق‌‌العاده سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد، فوق‌العاده شغل برای مشاغل تخصصی، فوق‌العاده کارایی و عملکرد، فوق‌العاده اشتغال خارج از کشور، فوق‌العاده ویژه در موارد خاص، باید در حقوق بازنشستگی مشمولین قانون حالت اشتغال که در زمان اشتغال از این مزایا و فوق‌العاده‌ها استفاده می‌کرده‌اند، اعمال شود.

وضعیت مشمولین حالت اشتغالی که قبل از این قانون شهید، جانباز و یا آزاده ازکارافتاده کلی شده‌اند و در زمان خدمت، مقرراتی منطبق با قانون مدیریت خدمات کشوری وجود نداشته و یا قوانین دیگری بر پرداخت‌ها حاکم بوده است، باید وضعیت شغلی قبل از شهادت و ازکارافتادگی کلی ملاک عمل قرار گرفته و حقوق و مزایای آن با شغل‌های هم‌تراز فعلی تطبیق و همه عوامل مذکور در حقوق و مزایای فعلی در حقوق بازنشستگی آنان تطبیق و درج شود و برابر اصلاحات مذکور حقوق و مزایای آنان پرداخت شود. ‌برخورداری از امتیازات شاغلین به هنگام بازنشستگی برابر تبصره 3 ماده 40 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مشمولان قانون حالت اشتغال اعم از پایور (کادر) وظیفه و بسیجی، هنگام نیل به بازنشستگی از کلیه امتیازات منظور شده برای شاغلان هم‌تراز مانند پاداش پایان خدمت و غیره برخوردار می‌شوند.

بنابراین بنیاد شهید موظف است پاداش پایان خدمت کلیه مشمولین قانون حالت اشتغال که از بنیاد دریافتی دارند را با تکمیل سنوات خدمتی و رسیدن به شرایط بازنشستگی، محاسبه و پرداخت کند، اقدامی که تاکنون برای جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی انجام نشده است و تاخیر در اجرای آن نوعی تضییع حقوق آنان تلقی می‌شود. جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی می‌توانند برای اجرای تبصره 3 ماده 40 قانون جامع و سایر موارد مذکور در این ماده که همچنان اجرایی نشده است، از طریق شکایت در کمیسیون ماده16 و در صورت ضرورت از طریق شکایت در دیوان عدالت اداری این خواسته قانونی خود را پیگیری کنند.

 یوسف مجتهد

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام و خسته نباشید
خیلی ممنون از مقاله خوبتون آقای مجتهد
از سه گروهی که واجد شرایط قانون حالت اشتغال هستند (خانواده معظم شهدا،آزادگان و جانبازان) چرا فقط پاداش پایان خدمت خانواده شهدا پرداخت می شود؟
چرا زمان مجروحیت معیار و مبنای بازنشستگی جانبازان نیست و به جای آن صدور رای کمسیون پزشکی که برای اولین بار در سال ۷۲ تصویب شده است ملاک بازنشستگی باید باشد؟
چرا باید تبصره ۵ قانون جامع خدمت رسانی را به نفع خودشان اصلاح کنند؟
مگر با تاخیر در اجرای قانون و عقب انداختن آن ولو یک سال چقدر در هزینه ها صرفه جویی می شود؟اصلا حقی که باید پرداخت شود چرا باید پرداخت نشود و در روند آن خلل وارد شود؟
تنها یک راه حل وجود دارد و آن اتحاد جانبازان حالت اشتغال است،جانبازان حالت اشتغالی که بیش از ۳۵ سال از زمان مجروحیت آنان میگذرد و موفق به دریافت پاداش پایان خدمتشان نشده اند؟
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای مجتهد که همیشه قوانین ایثارگری را اطلاع رسانی و تفسیر و کارشناسی درست و بجا دارند خدا خیرتان دهد در تکمیل فرمایشات دوست جانباز حالت اشتغالمان که چرا پاداش و بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال چرا از تاریخ مجروحیت محاسبه نمی شود ایشان درست می فرمایند ولی ظلم بالاتر از آن این است که نه تنها بنیاد ملاک و مبنای تاریخ مجروحیت را قبول ندارد می گوید از تاریخ تصویب قانون حالت اشتغال یعنی سال 72 و ظام بالاتر که همین چند سال گذشته بنیاد با زیرکی خواست و پشنهاد به نمایندگان مجلس جهت اصلاح قانون حالت اشتغال نمایندگان در اصلاح قانون حالت اشتغال و از کارافتادگی جانبازان را از تاریخ رای کمیسیون پزشکی را مبنا و ملاک دریافت حقوق قرار دادند با این مصوبه دیگر خیال بنیاد راحت شد یعنی اولا اگر کسی موفق به اخص رای از کار افتادگی بشود از همان تاریخ حقوق دریافت می کند و دیگر معوقه حقوق از سال72 به بعد را ندارد پاداش و بازنشستگی هم که عملا نمی گیرد چون عمرش قد نمی دهد که بخواهد دریافت کند زیرا میانگین سن جانبازان بالای 55 سال می باشد در واقع اگر جانباز هفت خوان کمیسیون بنیاد را بگزراند و مثلا امسال رای حالت اشتغال بگیرد 30 سال دیگر بازنشسته می شود و در سن 85 سالگی پاداش بازنشستگی در یافت میکند دست بنیاد و نمایندگان محترم مجلس درد نکند با این اصلاح و تصویب قانون که برای ما ایثارگران به تصویب می رسانید واقعا خسته نباشید .
باسلام،اینجانب فرزندجانباز۳۰درصدهستم وکارمندرسمی سازمان زندانهامیباشم و۶سال سابقه دارم ومیخواستم به ناجامنتقل شوم میخواستم ببینم امکانش هست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi