شناسه خبر : 63647
چهارشنبه 17 بهمن 1397 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستورالعمل ساماندهی گلزارهای شهدا

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تشکیل کارگروهی برای تدوین دستورالعمل اجرایی ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از یکسان‌سازی قبور مطهر شهدا، ضمن تأکید مجدد بر توقف هرگونه عملیات اجرایی مربوط به گلزارهای مطهر شهدا گفت: کارگروهی به‌منظور به‌کارگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص گلزارهای مطهر شهدا و تدوین دستورالعمل اجرایی مربوط به آن با مسئولیت معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد تشکیل شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با توجه به گذشت چند دهه از تدفین شهدای دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و فرسایش قبور مطهر آن‌ها نیازمند ساماندهی بخش‌هایی از این مزارها هستیم و البته در اجرای این ساماندهی رضایت کامل خانواده‌ها جلب می‌شود.

تشکیل کارگروه تدوین دستورالعمل ساماندهی گلزارهای شهدا

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: طرح‌های مربوط به ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا در کارگروه‌های ساماندهی در استان‌ها به تصویب می‌رسند و اصل مهم در این زمینه جلوگیری از هرگونه یکسان‌سازی قبور مطهر شهدا و حفظ آثار و علائم مرتبط با شهدا و شرایط طبیعی آن‌ها با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از این جلسه پس از استماع گزارش راه‌اندازی سیستم جدید اتوماسیون اداری بنیاد، به ذکر نکاتی در خصوص ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی فعالیت‌های بنیاد پرداخت و بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان بنیاد برای استفاده از این سیستم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه در خصوص سامانه برخط ثبت‌نام حج تمتع ایثارگران گفت: طراحی این سامانه در راستای اجرای دولت الکترونیک و بر اساس 4 اصل انجام شده است. نخستین اصل شفافیت است که با اطلاع‌رسانی مناسب به ایثارگران در این سامانه صورت می‌گیرد. اصل بعدی سرعت است و اصل دیگر دقت است که بر اساس اطلاعات مشمولین افزایش می‌یابد. اصل آخر نیز عدالت است که طبق آن سهمیه‌ها بر اساس عدالت انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه سامانه برخط ثبت‌نام حج تمتع ایثارگران رونمایی و نحوه ثبت‌نام و فعالیت آن تشریح شد. این سامانه در قسمت سامانه خدمات الکترونیک ایثار برای ایثارگران عزیز قابل دسترسی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi