شناسه خبر : 63661
پنجشنبه 18 بهمن 1397 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مهمترین عناوین خبری از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران- ایرنا- مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رهبر معظم انقلاب، تاکید لاریجانی بر کار قهرمانانه ملت ایران با رقم زدن انقلاب اسلامی، تصریح زنگنه بر دو و نیم برابر شدن حجم ذخایر نفتی ایران بعد از انقلاب، تاکید دبیرکل حزب الله لبنان بر تاثیرگذاری و قدرت ایران در منطقه، درخواست مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) برای توسعه همکاری با ایران و اذعان کارشناسان آمریکایی بر انزوای واشنگتن با تحریم ایران مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
* قم- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران با رقم زدن انقلاب اسلامی و کنار زدن حکومت طاغوتی و ایجاد حکومت اسلامی، کاری قهرمانانه انجام داد.
* تهران- ایرنا- وزیر نفت با تاکید براینکه صنعت نفت پیش و پس از پیروزی انقلاب مهم بوده است، گفت: حجم ذخایر نفتی ایران بعد از انقلاب 2.5 برابر شده است.
* بغداد- ایرنا- رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از برطرف شدن موانع پرداخت بدهی های طرف عراقی مربوط به صادرات گاز و برق به این کشور با اساس توافقنامه امضا شده میان دو کشور خبر داد.
* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آیت‌الله جوادی آملی یک حکیم جامع در علوم عقلی، عرفانی و نقلی است، گفت: در طول تاریخ علمایی را داشته‌ایم که این سه شاخه را با هم داشته‌اند اما اینکه کسی بتواند این سه شاخه را در سطح عالی داشته باشد و در آن صاحب‌نظر نیز باشد فراوان نیستند.
* مشهد- ایرنا- مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی کشور از 500 میلیون دلار در ابتدای انقلاب به بیش از پنج و نیم میلیارد دلار رسیده است.
* تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایده ها اگر صرفا بر مبنای حمایت دولتی باشند، زود از هم می‌پاشند، چون مدیران تغییر و حمایت‌ها ثابت نمی مانند لذا باید روی ثبات این موضوع بیشترکارکنیم.
* تهران- ایرنا- وزیر نیرو از امضای سند همکاری در زمینه برق بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در روزهای آینده خبر داد و گفت: با امضای این قرارداد، زمینه حضور فعال بخش خصوصی ایران در عراق فراهم می شود.

اخبار خارجی
**********
* بیروت- ایرنا- «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در بیروت برگزار شد پیروزی انقلاب را پیروزی همه مستضعفان جهان دانست و ایران امروز را تاثیرگذارترین و قدرتمندترین کشور منطقه توصیف کرد.
* لندن- ایرنا- مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، در دیدار با نماینده ایران در وین به اهمیت بالای کشورمان برای این سازمان اشاره و برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌های مختلف صنعتی اعلام آمادگی کرد.
* تهران- ایرنا- دی مجیو کارشناس اندیشکده کارنگی و پیکرینگ معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا با چاپ مقاله ای مشترک با عنوان 'آمریکا در سیاست خود نسبت به ایران منزوی شده و نیاز به تجدید نظر دارد'، تاکید کردند: ایجاد سازوکار مالی اروپا برای تسهیل تجارت با تهران موجب تضعیف موقعیت دلار شده است.
* تهران- ایرنا- آمریکا پیش نویس بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد را که از اقدام رژیم صهیونیستی برای اخراج ناظران این سازمان از الخلیل ابراز تاسف کرده بود، متوقف کرد.
* تهران- ایرنا- سفیر فرانسه در واشنگتن در واکنش به یادداشت یک روزنامه آمریکایی مبنی بر بی نتیجه بودن حمایت اروپا از توافق هسته ای با ایران، گفت: اروپا به این دلیل از توافق هسته ای حمایت می کند که کشورها باید به امضایشان پایبند باشند.
* تهران- ایرنا- همزمان با افزایش فشار مجلس نمایندگان آمریکا علیه رئیس جمهوری این کشور، کمیته اطلاعات این مجلس اعلام کرد که درباره تاثیر منافع اقتصادی ترامپ در اقدام های سیاسی وی تحقیق می کند.
* تهران- ایرنا- دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که ملت ما به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، برای نبرد با رژیم صهیونیستی نسبت به قبل مقاوم تر و سرسخت تر شده است.
* بلگراد-ایرنا- شفیق جعفروویچ عضو مسلمان شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در نشستی با سفیر ایران در سارایوو با تاکید بر اهمیت حفظ توافقنامه هسته ای گفت: سارایوو به صورت رسمی در کنار مواضع واحد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال توافقنامه هسته ای قرار دارد.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا از همتای مغربی خود به خاطر آنچه که او مقابله با رفتار بدخواهانه ایران دانست، تقدیر کرد.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای فرانسوی خود بار دیگر علیه ایران و اقداماتی که او آن را تروریستی نامید، سخن گفت.
* نیویورک- ایرنا- کشورهای عضو «گروه کوچک» در بیانیه ای مشترک بر راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند و گفتند هیچ راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد.
* تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی با تانک به یک مرکز دیده بانی نیروهای مقاومت در نوار غزه حمله کرد.
* تهران- ایرنا- عربستان در ادامه تجاوز نظامی به یمن مناطق مسکونی استان صعده واقع در شمال این کشور را با موشک و توپخانه هدف قرار داد.
* بغداد- ایرنا- نمایشگاه بزرگ فرش و تابلو فرش های نفیس ایرانی، صنایع دستی و خط نستعلیق هنرمندان کشور در بغداد برپا شد.
* تهران- ایرنا- آلمان اعلام کرد که مجوز فروش تجهیزات موشک دوربرد هوا به هوا موسوم به متئور (Meteor) را به عربستان سعودی لغو کرده است.
* تهران- ایرنا- دبیرکل حزب الله لبنان محور مقاومت را قوی ترین محور در منطقه توصیف کرد و با بیان اینکه مدت هاست که امکان جنگ اسرائیل علیه ایران وجود ندارد، گفت: اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند، تهران در این مواجهه تنها نخواهد بود.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا که در ایجاد ناتوی عربی علیه ایران با شکست مواجه شده است، بار دیگر اظهار کرد به دنبال ایجاد یک اتحاد علیه ایران است که او آن را تاریخی توصیف کرد.
* بغداد- ایرنا- سفارت آمریکا در بغداد اذعان کرد که این کشور صدها صفحه و حساب کاربری در شبکه های اجتماعی که در ایران ایجاد شده بود را حذف کرده است.
* مسکو- ایرنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که فلسطین در اجلاس ورشو که تحت ریاست آمریکا برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد.
* مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان و همتای روس خود ضمن دیدار و گفت وگو با یکدیگر بر گسترش راه های همکاری در ارمنستان تبادل نظر کردند.
* تهران- ایرنا- «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ممنوعیت انتشار اسناد محرمانه متعلق به 'شاباک' (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و 'موساد'(سازمان اطلاعاتی خارجی) را برای 20 سال دیگر تمدید کرد تا این دوره 90 ساله شود.
* لندن- ایرنا- روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی به دعوت شتاب‌زده «ترزا می» از دونالد ترامپ به فاصله کمی از آغاز دوران ریاست جمهوری وی اشاره کرد و نوشت که لندن با توجه به هزینه سنگین سفر پیشین ترامپ به انگلیس از پس مخارج دعوت رسمی برنمی‌آید.
شبد**1953**1379

انتهای پیام /*

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi