شناسه خبر : 63681
پنجشنبه 18 بهمن 1397 , 12:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اظهارات جالب حامی فتنه‌گران درباره نظارت استصوابی


یوسف صانعی درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان به سایت جماران گفته است: این نظارت استصوابی که الان هست را من قبول ندارم. یعنی کار متعلق به وزارت کشور است و با این کار خرابش کردند. وکیل جرأت نمی‌کند در مجلس حرف بزند و از فردای خود می‌ترسد. نظارت استصوابی اصلا با شورای نگهبان همخوانی ندارد.
وقتی ما شورای نگهبان بودیم یک نفر دفتردار و یک نفر هم آبدارچی کل تشکیلات را اداره می‌کرد بود. سال گذشته شورای نگهبان چندین میلیارد تومان بودجه داشت و می‌گفت کم است؛ اعتراض کردند و زیاد شد.
به این دلیل کم است که در هر جایی می‌خواهند چند نفر را استخدام کنند که مثلا بگویند این آقا نماز می‌خواند یا نمی‌خواند؟ نمازجمعه می‌رود یا نمی‌رود؟ یک مملکت دو وزارت کشور می‌خواهد؟!
وی همچنین ضمن مغالطه و چسباندن ترورهای اول انقلاب با حصردو تن از سران فتنه گفت: اولین عامل مشکلات انقلاب ترور، شهادت و یا فوت کسانی بود که از نظر فکری و تعلیم فلسفه و فقه با امام بودند که اکثر آنها فوت کرده‌اند و یا شهید شده‌اند. زندگی شهید مطهری که حاصل عمر امام بود، یا مرحوم شیخ‌فضل‌الله محلاتی، آقای رجایی، شهید بهشتی و دیگران را با ترور خاتمه دادند؛ عده دیگری هم از دنیا رفته‌اند و کمتر کسی که امام را خوب درک کرده باشد مانده است. ترور و حصر کردن از اشتباهاتی است که تحقق پیدا کرده است.
صانعی افزود: من هم امام را درک نکردم، اما این مقدار درک کرده‌ام که امام برای امروز هنوز زود بود. امام باید 100 سال دیگر به دنیا می‌آمد که رشد فکری بشریت بالا رفته بود و پذیرش در جامعه برای امام بود.
درباره این اظهارات گفتنی است؛ نظارت استصوابی (موثر) مطالبه قانون اساسی است وگرنه، نظارتی که تشریفاتی باشد، اصلا نظارت نیست اما باید دید آقای صانعی اصلا قائل به حداقل‌های احراز صلاحیت هست یا نه، و اصلا صلاحیت و نااهلی را در چه می‌داند. خود وی در آشوب نیابتی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و ضدانقلاب در سال 88، از فتنه‌گران حمایت کرد و به همین دلیل، آشوبگرانی که زمانی، تقلید از مرجعیت را کار میمون خوانده بودند، او را «روحانی واقعی» خواندند!
در همین فتنه، آشوبگران رسما حذف اسلام از جمهوری اسلامی را خواستار شدند و به حضرت امام(ره) و ولایت‌فقیه جسارت کردند و به هتاکی علیه ساحت امام حسین(ع) پرداختند اما در تمام این جنایت‌ها، شیخ‌یوسف صانعی حامی فتنه و سران آن بود و در واقع از خود خلع صلاحیت کرد. طبیعی است که وقتی کسی غیرتش برای امام و ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی و حضرت سیدالشهدا(ع) نجنبد، با نظارت استصوابی شورای نگهبان هم مسئله داشته باشد و اگر مسئله نداشته باشد، باید شک کرد.
آقای صانعی درست می‌گوید که امام(ره) را درک نکرده که اگر درک کرده بود، از فتنه و آشوبی که سلطنت‌طلبان و سازمان منافقین و نتانیاهو و اوباما حمایت می‌کردند، جانبداری نمی‌کرد؛ اما او حق ندارد امام‌نشناسی خود را به ملت ایران نسبت دهد که در حماسه 9دی، بصیرت خود را نشان دادند.
اما درباره مقایسه ترورهای اول انقلاب با حصر سران فتنه، باید یک سؤال ساده و روشن از آقای صانعی پرسید: به نظر شما چرا سازمان تروریستی منافقین که آن ترورها را اول انقلاب مرتکب می‌شد، مثل خود شما از فتنه 88 حمایت کرد و وسط میدان نقش‌آفرین بود؟! آنها عوض شده بودند یا شما؟!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi