شناسه خبر : 63700
جمعه 19 بهمن 1397 , 18:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور پر شور عزاداران در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در کربلا


حضور پر شور عزاداران در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در کربلا+تصاویر

حوزه/ مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با حضور پر شور دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) در مسجد بزرگ الحسین در شهر کربلا برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) با حضور پر شور دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) در مسجد بزرگ الحسین در شهر کربلا برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید هادی مدرسی از علمای عراق سخنرانی کرد و به فضائل حضرت زهرا (س) و ارتباط آن حضرت با جامعه و زندگی پرداخت.

وی اشاره کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها حجت خدا بر ماست بلکه حجت خداوند بر اولیاء الله نیز هست و در نزد خداوند و بین مردم از جایگاه بالایی برخوردار است.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: پیام حضرت زهرا (س) به زنان این است که جهاد زنان در خوب شوهرداری است و پیام ایشان به مرادن این است که در تعامل با زن کرامت آن را حفظ کند و به شکل صحیح با آن رفتار کند.

وی اشاره کرد: ما امروز در قبال زن افراط و تفریط می کنیم؛ برخی می خواهد آن را در خدمت شهوت قرار دهد آنچنان که در غرب جریان دارد و برخی می خواهند زن را مثل ماشین تحت فرمان خود قرار دهد که این نیز صحیح نیست.

آیت الله مدرسی با اشاره به گسترش طلاق، گفت: زندگی و روابط خانوادگی ما از حضرت زهرا (س) و سیره ایشان دور شده است و روابط زن با شوهر و برعکس همانند تعامل حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) نیست.

این عالم عراقی به ظلمی که به حضرت فاطمه زهرا (س) شد و حقوقی که از آن حضرت، شوهر و اهل بیتش غصب شد، اشاره کرد.

در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) در عزای حضرت صدیقه طاهر (س) مرثیه سرایی و روضه خوانی کردند و عزاداران بر سر و سینه زدند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب مشتمل بر مؤلفات آیت الله سید محمد تقی مدرسی، آیت الله سید هادی مدرسی و کتاب های اسلامی و فکری متنوع برپا شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi