شناسه خبر : 63714
شنبه 20 بهمن 1397 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روانشناسی منافقین و آسیبشان برای انقلاب!

منافقین میان ایمان و کفر مذبذب و حیران اند، نه در این گروهند و نه در آن گروه! نه از خوبی های ایمان می توانند دل بکنند و نه پلیدی و زشتی کفر اجازه می دهد که بطور کامل در آن وارد شوند!

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?view=att&th=168c68d988b4ee2e&attid=0.1&disp=inline&realattid=168c68c1d07de3799ad1&safe=1&zw&saddbat=ANGjdJ8RiSWuVB5ip9IbEQbj9O69JxLci6Xk7Kf8sX4Ruiuo9XrFGHGkEMoPOH8YQeufDYi2G1Ft0dt7a5NoV1bx0gDevoOQXgBur0mhXNuSgap7hKZoHVf6C5-U9vI6DEcLezzDOVsuNjhfuDhUi13w3cXJg172QRTyw3T8DL2eNn7dGXqOeH8r7Ys058Hj_4DtyN2hz9ID2VcrUy58U3BIp5uhi8UWT9tkDWZRA_zlp00PyVw0a2Vv4Pw2JirYkYshFucWMklYn1zkzk2RZENbGe5fNM-Rq5XbRhoqCxVV-u22b5QV2LBUo-0czcU5yFRzbgBYnM54OmL60Ak8RX5ND1QSp0K14U9UK0TH8J7RfJyw5SWZFvAlsaMwcLaDee3eZKwLcrnXJWAIbBL-HQZi1ShTvAjSyjlec8em0OjyHAarVhiyaxPTAh2-MCRktpTxn7vLlPk2cH5aya_yOpYPXXB1wtLzT1hVEzu-HaRuaXcgrvK8JBwJbyAhMRpAAUy9QBy6YlBMaEIPbLdLnGq7IEqR8arGuFKiX_d7DlTxZkOi2uDAITWw_QhyXh3XbpITS75AI_GswKELWFb0yTrydzr9-Ts36BS92GYclcVAzlW8seJHcHKVEW3UJxy_fljXLtyCXdzwKI33aI79G8AwT2EuYQpxut2WpNOmCw

محمدرضا سابقی- بسم الله الرحمن الرحیم
 

اگر می خواهید مقداری درباره ی روانشناسی منافقین ریش دار و دیگر منافقین مشابه او بدانید، آیات 133 سوره ی نساء را مطالعه کنید. یکی از نکات مهم این آیات این است که این دسته از منافقان بی ایمان نیستند! البته نه اینکه ایمان داشته باشند! بلکه بین ایمان و کفر در تردد هستند. ما منافقان را بدتر از کفار می دانیم. یعنی منافقین ریشدار را بدتر از ترامپ و چنگیز مغول و هیتلر می پنداریم. اما نه اینکه از کثافات وجودی و اخلاقی امثال ترامپ بی خبر باشیم و شدت خباثت این شیاطین ملعون را فراموش کرده باشیم .

و از طرف دیگر نه اینکه از معنویات متعدد و حتی واقعی این منافقان و نکات مثبت آنها غفلت کرده و خوبی هایشان را متوجه نباشیم!!!

این گروه از منافقان خیلی پیچیده اند. ببینید خداوند چه فرموده: مُّذَبْذَبِینَ بَیْنَ ذَٰلِکَ لَا إِلَىٰ هَٰؤُلَاءِ وَلَا إِلَىٰ هَٰؤُلَاءِ وَمَن یُضْلِلِ اللَّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِیلًا. این دسته از منافقین میان ایمان و کفر مذبذب و حیران اند، نه در این گروهند و نه در آن گروه! نه از خوبی های ایمان می توانند دل بکنند و نه پلیدی و زشتی کفر اجازه می دهد که بطور کامل در آن وارد شوند! از طرف دیگر بوی ایمان و دوستی با اهلش، حالشان را به هم می زند و در مقابل، عشق به کفار در وجودشان شعله می زند!! 

اینها عجیب ترین موجودات عالم اند!

با آمریکا و انگلیس دوستی عمیق دارند اما درعین حال از آنها متنفرند!! 

با اهل ایمان دشمنی ها و کینه های عمیق ابراز می کنند با اینکه خودشان را از آنها می دانند!

یک آش شله قلمکار و قاطی پاطی هستند و دلیلش این است که هر کسی را خدا گمراه کند، هرگز براى او هدایتی نخواهى یافت!

تاکید می کنیم که اینها یک وقتی به معنای حقیقی کلمه "مومن" بودند و حالا هم کارهایی در جهت خیر و صلاح بر می دارند..!!

اما از کفار بدترند این جانورهای عجیب!

البته خداوند(نعوذبالله) ظالم نیست که در بدترین جای جهنم این به ظاهر مومنان! را عذاب کند:

إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا ثُمَّ کَفَرُوا ثُمَّ آمَنُوا ثُمَّ کَفَرُوا ثُمَّ ازْدَادُوا کُفْرًا لَّمْ یَکُنِ اللَّهُ لِیَغْفِرَ لَهُمْ وَلَا لِیَهْدِیَهُمْ سَبِیلًا

کسانى که ایمان آوردند سپس کافر شدند و پس از آن ایمان آوردند و باز کافر شدند و آن‌گاه بر کفر خویش افزودند، قطعا خداوند آنها را نخواهد بخشید و آنها را راهنمایی نخواهد نمود.

این افراد دشمن کفار هستند.. 

اما دشمنی آنها با اهل ایمان شدیدتر است...!!

اغلب کارهای خوب آنها برای ظاهرسازی و عوامفریبی ست..

اما گاهی هم به خاطر همان یک ذره ایمان قلابی، واقعاً می خواهند کار خوب انجام دهند!

اگر به او بگویی کمر به نابودی دین بسته ای، ناراحت می شود چون: وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا کهف: ١٠٤ چون واقعاً تصور می کند که دارد دین را تقویت می کند!!

می گویی این جنایت هولناک را چرا انجام می دهی؟ 

می گوید: به خاطر حفظ نظام اسلامی! حفظ نظام از اوجب واجبات است!

می گوییم: حفظ قدرت از حفظ دین، ازحفظ جان امام زمان عج واجب تر است؟

با وقاحت تمام می گوید در راه هدف ما خون ولی خدا (نعوذ بالله) که ارزشی ندارد!..؟؟؟

.. مهم حفظ قدرت است.. حاضریم صد تا امام حسین (علیه السلام) را در راه هدفمان قربانی کنیم! ..؟؟

 

اینها به قدری خبیث اند که حتی حالشان از صفای زائرین میلیونی اربعین امام حسین (ع) به هم می خورد!...

وَإِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ زمر: ٤٥

و چون خدا به تنهایی یاد شود، دل‌هاى کسانى که به آخرت ایمان ندارند دچار اشمئزاز و نفرت مى‌شود، اما اگر هدف از نام و یاد خدا، کسانى باشند غیر از او، که یاد می شوند و از این نمد کلاهی هم برای آنها فراهم می شود، به ناگاه آنها مسرور مى‌شوند!

پناه می بریم به خداوند از شر اقسام منافقین...

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
دورویی و دو زبانی و دو عقیده بودن از مظاهر و مصادیق نفاق است. آنکه با خلق خدا یکرنگ نیست به همان اندازه گناهکار است که با خداوند. فریب خلق خدا از راه شریعت و استفاده ابزاری از دین جهت اقناع عوام از اعظم رذایل است. شکی نیست که نفاق علاوه بر داشتن آثار سوء اخروی و دنیوی، دارای آثار زیانبار اجتماعی نیز هست و در طول تاریخ اسلام، خسارت های بزرگی را متوجه جامعه اسلامی و مسلمانان کرده است. آن اندازه که اسلام از ابتدای تاسیس خود تا کنون، از منافقان به ظاهر مومن و مسلمان ضربه خورده، از کافر و یهود نخورده است. نمونه های آن در جریانات مختلف قابل رؤیت و بازخوانی است. بیعت شکنی اهل کوفه با امیرالمومنین و راه انداز جریان خوارج یا بیعت شکنی اهل کوفه در جریان امام حسین و شهادت ایشان و ... نمونه هایی از نفاق حاکم بر جامعه بوده است. هم اکنون این مسئله در جامعه ما نیز نمود زیادی پیدا کرده است. از طرفی روزی نیست که با صحنه ای از این فضیحت مواجه نشویم و از طرف دیگر آن قدر این رذیله در نظرمان کم اهمیت شده است که از عواقب آن نه بیمناک که خود را ایمن می پنداریم.

یکی از عوارض آن ترویج فساد در جامعه است. چون هر گاه مردم عمل صاحب نفاق را با گفتار وی یکی نمی بینند، از آنها الگو گرفته خود نیز به چنین بلیه ای دچار می شوند و جامعه ای که از نفاق پر شود به سمت ویرانی معنوی پیش می رود. فساد دیگر نفاق، عدم گسترش عدالت در جامعه است. چون تا زمانی که کسی عدالت را برای خود اجرا نکند، نخواهد توانست عدالت را در جامعه و برای دیگران پیاده کند.
افراد منافق در برخورد با افراد مؤمن، قیافه حق به جانبی می گیرند، این قیافه و سکوت و آرامش و نگاه های آرام آنان (که همگی برای پوشاندن نفاق درونی است) همه را به تعجب وا می دارد و تصور می کنند که آنان افراد صالحی هستند.

شاید این احتمال به ظاهر آیه از معنایی که مفسران گفته اند نزدیک تر باشد و روی این احتمال، نشانه ای کلی و یا غالبی خواهد بود و منافقان برای پوشاندن صفت نفاق خود و جا زدن خویش در جرگه مؤمنان، به آن پناه می برند، در صورتی که زیر آن قیافه، خوی درندگی و عداوت ریشه دار خود را پنهان می دارند. البته این سکوت و آرامش مانع از آن نیست که در مواقعی حرّاف و پشت هم انداز نیز باشند.
زیباترین تعریف و کاربردی منافقان را که دوستان و اقای سابقی توصیح دادند اجازه دهید کاربردی ترین ان را که هر روز می بینیم را از قران تعریف نماییم و به خدا ناه ببریم که بین زخارف دنیا و بقا بر بیمان با خدا بتوانیم بیمان با معبود را انتخاب نماییم . در ایه ۱۴۳ دداستان فقط منافقین نیستند سسیت ایماننانی چون حقیر نیز تعریف شده اند . در این تعریف امریکا و انکلیس و روسیه وجود ندارد نور در برابر ظلمت حق در برابر ظلمت . حق در برابر ناحق و (فطره الله التی )و ایستادگی در برابر ظالم حتی با تایید ننمودنش ملاک است .ایا میدانید کسانی که خود را در جامعه ضعیف و عقب نگه داشته شده معرفی و بهمین دلیل هر حرکتی در راستای حرکت جامعه بسوی النور را از خود دور می بینند و خود را و مستصعف می نامند سکوت را عامل بقای خود بنداشته و یا دقیقه نود شعار زنده باد و مرده باد میدهند با ظالمین بر خود محشور میشوند بسم الله الرحمن الرحیم نَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنْفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنْتُمْ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا فَأُولَئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿۹۷﴾كسانى كه بر خويشتن ستمكار بوده‏ اند [وقتى] فرشتگان جانشان را مى‏ گيرند مى‏ گويند در چه [حال] بوديد پاسخ مى‏ دهند ما در زمين از مستضعفان بوديم مى‏ گويند مگر زمين خدا وسيع نبود تا در آن مهاجرت كنيد پس آنان جايگاهشان دوزخ است و [دوزخ] بد سرانجامى است (۹۷) النسا و نهایتا تعریف منافقان که بصورت کاملا مشهود در عصر خود فراوان می بینیم . بسم الله الرحمن الرحیم بوَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ ﴿۲۰۴﴾ النسا خواهشمند است در صورت درج کامنت با دقت توجه فرمایید وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ ﴿۲۰۴﴾وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ ﴿۲۰۴﴾ بقرهإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ ﴿۲۰۵﴾وَإِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ ﴿۲۰۶﴾ و از ميان مردم كسى است كه در زندگى اين دنيا سخنش تو را به تعجب وامى دارد و خدا را بر آنچه در دل دارد گواه مى‏ گيرد و حال آنكه او سخت‏ ترين دشمنان استوَو چون برگردد [يا رياستى يابد] كوشش مى ‏كند كه در زمين فساد نمايد و كشت و نسل را نابود سازد و خداوند تباهكارى را دوست ندارد (۲۰۵) و چون به او گفته شود از خدا پروا كن نخوت وى را به گناه كشاند پس جهنم براى او بس است و چه بد بسترى است (۲۰۶) بقره خدایا تنها بتو بناه برده پروردگارا، اگر فراموش كرديم يا به خطا رفتيم بر ما مگير، پروردگارا، هيچ بار گرانى بر (دوش‏) ما مگذار؛ همچنانكه بر (دوش‏) كسانى كه پيش از ما بودند نهادى‏. پروردگارا، و آنچه تاب آن نداريم بر ما تحميل مكن‏؛ و از ما درگذر؛ و ما را ببخشاى و بر ما رحمت آور؛ سرور ما تويى‏؛ پس ما را بر گروه كافران پيروز كن‏.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi