شناسه خبر : 63727
سه شنبه 07 اسفند 1397 , 14:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقدهای دلسوزانه و گوش های ناشنوای مسئولان بنیاد

عدم توجه به وضعیت خاص جانبازان ویژه، و برگزاری مراسم اختتامیه در مجموعه ورزشی شهید چمران رامسر و تاخیر در ایاب و ذهاب جانبازان در هوای سرد و بارانی آنجا، نکته ای بود که مسئولین، بدون توجه به آن، سلامتی بعضی از عزیزان جانباز را دچار مخاطره کردند...

محمدرضا عسکری - دومین جشنواره ورزشی جانبازان نخاعی، شیمیایی و اعصاب و روان روز شانزدهم بهمن در حالی به پایان رسید که بار دیگر سوء مدیریت بنیاد شهید در برگزاری رویدادی ورزشی، آنهم در این سطح، بار دیگر خود را نمایان ساخت؛ ولی با توجه به در پیش بودن ایام دهه فجر و برگزاری مراسم و جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و لزوم حفظ وحدت و انسجام و جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف و شائبه ای، نشد که حرف دل خود را به رشته تحریر در آوریم.

حال که به حمد خدا بزرگترین همایش حمایت و تبعیت از رهبری معظم انقلاب در قالب رهپیمایی 22 بهمن با آن شور و حال برگزار گردید و هیمنه دشمنان نظام مقدس را به چالش کشید، وقت آن است که در مورد کم لطفی همیشگی مدیران بنیاد در ارائه هر نوع خدمات به جامعه ایثارگری کشور و به ویژه جانبازان نخاعی، از جمله در بحث ورزش و سلامت جامعه هدف، نکاتی را به عرض ملت عزیز و ایثارگران معظم کشورمان برسانیم.

اولا این جشنواره مانند سال گذشته با پیشنهاد، پیگیری و مکاتبات فراوان توسط انجمن جانبازان نخاعی با بنیاد برگزار شد و بنیاد که وظیفه ذاتی و سازمانی اش توجه به ورزش و بالابردن سطح سلامت در بین جامعه هدف خویش است با منت نهادن برسر ایثارگران، به بدترین شکل ممکن آن را به اجراد در آورد.

اختصاص زمان نامناسب و فصل سرد زمستان که با توجه به وضعیت خاص جانبازان نخاعی، شیمیایی و حتی اعصاب و روان، برخی از دوستان را از حضور در جشنواره بازداشت و آنهایی که باهر دشواری که بود، در رامسر حضور یافته بودند، به نوعی دچار مشقت و سختی شدند.

برگرازی مسابقات ورزشی بدون توجه به کلاس بندی آن و یا ادغام برخی از کلاس ها با یکدیگر برای سرهم بندی و رفع تکلیف در برگزاری مسابقات و اجحاف در حق و حقوق برخی از جانبازان که تضعیف روحیه آنان را به دنبال داشت از دیگر مشکلاتی بود که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

عدم مدیریت صحیح در اسکان و تغذیه جانبازان، به ویژه پایین بودن کیفیت غذای هتل محل استقرار جانبازان به نحوی که اسراف و دور ریزی فراوانی را به دنبال داشت، از آن دسته معضلاتی بود که ازقضا شب اول اسکان در هتل، توسط مسئولین انجمن جانبازان به نمایندگان بنیاد و هتل تذکر داده شد ولی با بی مبالاتی و عدم مسئولیت پذیری مسئولین برگزاری، جانبازان همچنان از کیفیت بد غذاهای ارائه شده در رنج بودند.

عدم توجه به وضعیت خاص جانبازان ویژه، و برگزاری مراسم اختتامیه در مجموعه ورزشی شهید چمران رامسر و تاخیر در ایاب و ذهاب جانبازان در هوای سرد و بارانی آنجا، نکته ای بود که مسئولین، بدون توجه به آن، سلامتی بعضی از عزیزان جانباز را دچار مخاطره کردند. با کمی فکر و مدیریت می شد مراسم اختتامیه را با هدف جلوگیری از ایجاد مشکل برای جانبازان، در سالن برگزاری مسابقه فوتبال دستی و یا در صورت کمبود فضا، مانند سال گذشته با نصب داربست و چادر، در محوطه بیرونی هتل برگزار کرد تا عزیزان جانباز رنج سفر چند کیلومتری به مجموعه ورزشی شهید چمران رامسر را با وسایط نقلیه عمومیِ عموما نامناسب و پُرخطر متحمل نشوند.

باز هم عدم توفیق حضور! غیبت و حضور نیافتن مسئولین بنیاد، حتی مدیران میانی و پایین دست در محل برگزاری  مسابقات و مراسم اختتامیه نیز از موضوعاتی بود که باتوجه به مسبوق به سابقه بودن، نوعی دهن کجی و بی ادبی به جانبازان تلقی می گردد که به هیج وجه قابل توجیه نسیت.

اینکه هنگام برگزاری مسابقه فوتبال، که هر از چند گاهی در تهران برگزار می شود و مربوط به ایثارگران هم نیست، مسئولان رده بالای بنیاد برای اهدای جام و جوایز از جیب بیت المال، آسیمه سر خود را به ورزشگاه آزادی می رسانند و جشنواره ورزشی جانبازان نخاعی، شیمیایی و اعصاب و روان، در آن سطح و وسعت به روش بسیار تحقیرکننده ای بدون حضور کسانی که متولی رسمی و قانونی امور ایثارگران هستند برگزار می شود، جای بسی تعجب و البته تأسف است

مسئله مهم دیگر این جشنواره، عدم پوشش خبری و رسانه ای آن توسط بنیاد و سایت بی خاصیتش http://www.isaar.ir/ است که گویا صرفا برای تبلیغات عملکرد نه چندان موفق بنیاد و روئسایش ایجاد شده است. سایت وزینی! که به ندرت و از سر ناچاری اخبار شهادت جانبازان را منعکس می کند و در مورد این جشنواره و جشنواره ها و رویدادهایی که مربوط به خود بنیاد است سکوت اختیار می کند. می توان اذعان داشت تنها رسانه ای که اخبار و مشکلات جامعه ایثارگر کشور و از جمله جشنواره های ورزشی جانبازان را پوشش خبری خوبی می دهد، پایگاه خبری فرهنگ ایثار و شهادت، یعنی همان" فاش نیوز" است که در حد امکان و باوجودیت های فراوان به وظایف خود عمل می کند؛ طوری که سایت بنیاد حتی خبر اختتامیه دومین جشنواره جانبازان در رامسر را نیز به نقل از فاش نیوز، در سایت ایثار منتشر کرده است (http://yon.ir/tWY4M) و حتی عاجز از اعزام خبرنگاری برای پوشش این جشنواره فرهنگی ورزشی سالانه بوده است. حال چه توقع نابجایی است اگر بگوییم چرا جشنواره و مسابقات ورزشی که نه توسط بنیاد، بلکه توسط انجمن جانبازان نخاعی، آن هم سالی دو یا سه بار برگزار می شود، توسط بنیاد و سایت تنبل و منفعلش پوشش خبری داده نمی شود!

دستگاه عریض و طویلی که معاونت های رنگارنگ و گوناگونی دارد با دبدبه و کبکبه و هزینه تراشی های بسیار، و بعد از سال ها کار اداری و تشکیلاتی، متاسفانه روز به روز در حال پس روی، و براساس نظر ایثارگران، و نه مراجع نظرسنجی وابسته به دولت یا خود بنیاد، به لحاظ اداری و کارآمدی در حال سقوط است!

امیدواریم در طلیعه ده پنجم انقلاب، با الهام از بیانیه «گام دوم» حضرت امام خامنه ای و ایجاد یک تحول و تغییر اساسی با حضور نیروهای جوان و با انگیزه در این نهاد انقلابی، اهداف قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران محقق گردد و آلام و دردهای ایثارگران التیام بیابد و بدنه بنیاد از وجود مدیران بی کفایت و نالایق پالایش شود. ان شا الله

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
سلام جانباز عسکری
لطفاً منو برای مراسمات دعوت کنید تا از این ببعد عکس و گزارش را برای سایت دیگه غیر فاش نیوز که مدیرش. ازم خواسته هم ارسال کنم .
سلام
نقد بجا و هوشمندانه
ممنون اقای عسگری
امیدوارم مسئولان بنیاد بخوانند و عمل کنند.
منم با آقای استاد نجمی موافقم. نقد شایسته ای بود ولی مسئولین بنیاد و دولت هیچ عکس العملی نشان نمیدهند. البته از رو که نمیروند، به انتقتدات و حتی پیشنهادات عادت کردند و فقط باید دعا بکنیم خدا خائنین رو از روی زمین برداره.
ممنونتم جناب عسکری بااین صراحت بیان حقیقت کردید
سلام وای وای دیگه شما چرا کارهای بنیاد همه را روانی کرده از خودم شروع کنم
متاسفانه بنیاد هر روز پیش از پیش در انجام وظایف محوله خودش کوتاهی می کند و با این حرکات کند و لاک پشتی آبرو و اعتبار خودش را هر روز بیشتر زیرسوال می برد.
به نظر من از کهولت سنه!!!! سما خودتونو اذیت نکنید.
سلام گرچه در مقطع کنونی این حرفها و تذکرات به مسئولان بی فایده است اما در کوتاه مدت باعث ثبت در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد شد. همانطور که در دوران دفاع مقدس کسی توجه آنچنانی به وصایای شهیدان نداشت اما این روزها شاهدیم وضیتنامه شهیدان جزو مهمترین اسناد کشور محسوب و بدقت حفظ میشوند.
خدا عمر جناب آقای ساقی و همکاران را با برکت کند که این سایت مقدس را برای ثبت نظرات و تذکرات ایثارگران ایجاد کردند که به زودی این اسناد جزو مهمترین اسناد راهبردی کشور استفاده خواهد شد.
جناب حافظ فرمود:
گرچه بی سامان نماید کار ما سهلش مبین
کاندر این کشور گدایی رشک سلطانی بود
در تاریخ هزاران ساله ایران ملاحظه میگردد که شاهان هخامنشی با پیروی از پیامبری حضرت زرتشت توانستند تبدیل به امپراتوری بزرگ در جهان شوند و همزمان در کشور مصر نیز تبعیت فرعون از حضرت یوسف (ع) نیز باعث تداوم عظمت مصر شود. گرچه چند سال است این عظمت منحرف شده اما یقین داریم موقت و زودگذر خواهد بود.
انقلاب اسلامی و تبعیت مردم از رهبری امام راحل (ره) باعث بازگشت عظمت به ایرانیان شد و بدنبال آن رهبری معظم انقلاب پس از بدست گرفتن سکان انقلاب اسلامی تا اکنون توانسته با فرماندهی مقتدر و حساب شده و تبعیت از قرآن کریم و سنت معصومین (ع) بدون کوچترین اشتباه و انحراف و خسارتی موجب فتح الفتوحات عظیمی در جهان شود که کمر استکبار جهانی شکسته و از هدر رفتن سرمایه گذاریهای هنگفت و از مصادره منافع استکباری بشدت عصبانی شده است.
میگویند لیبرالیسم یعنی اقتصاد را به حال خودش رها کنند تا به تعادل برسد اما چنانچه عده ای دلالان زالو صفت در کنار کارخانه های تولیدی و گاهی تولیدات انحصاری که در اختیار دولت است مثال کشتارگاه و خودروسازی یا قیمت ارز و طلا و سود وام بانکی و مالیات و غیره قرار بگیرند آنوقت تعادل اقتصادی طوری رقم میخورد که جیب دلالان پر شود و استفاده کنندگان از محصولات روز به روز قدرت معیشت و خرید را از دست بدهند در نتیجه اقتصاد نابود شود.
در حال حاضر فقدان نظارت در امور تولید و اقتصاد کشور یا بهتر بگوییم تغییر جای ناظران با دلالان و حضور دلالان خون آشام در حاشیه و واسطه تولید با مردم باعث سوء استفاده های نجومی از بیت المال و جیب مردم شده است. از سوی دیگر همین دلالان که دست در جیب بیت المال و مردم دارند مدام از کمبود بودجه و دست درازی به صندوق ذخیره ارزی شکایت دارند. برای مثال مدرسه خیرساز که تمام ساختمان و تجهیزاتش 120 میلیون تومن و فقط دیوار محوطه اش 500 میلیون تومن هزینه داشته نمونه خوبی برای انحرافات مسئولان مربوط است که با چاپ اوراق خزانه و تنظیم غلط فهرست بهای اقلام عمرانی و تنظیم بودجه سالیانه باعث خسارتهای چند برابری نسبت به هزینه واقعی شدند.
طی شش سال گذشته علیرغم افزایش بیش از ده برابری درآمدها از خدمات دولت از جمله قیمت بنزین و حاملهای انرژی و مالیاتهای نجومی و غیره همچنین تعطیلی پروژه های عمرانی و نابودی انگیزه کارشناسان در خدمت رسانی به مردم بویژه در حوادث و بحرانها و مخاطرات طبیعی همگی را حاصل لیبرلیسم ارزیابی میکنند که جایگزین احکام مترقی اسلامی شده است.
علیهذا چنانچه حداقل مطابق لیبرالیسم عمل کرده بودند میبایست با کنترل مالیاتها و برنامه ریزی همچنین نظارت دقیق بر درآمدها و هزینه ها همانطور که در غرب وجود دارد میتوانستند بدون نیاز به کنوانسیونهای اشتثماری و ارتباط با اقتصاد جهان کوچکترین انحرافات و فسادهای اقتصادی را تشخیص دهند و اقتصاد کشور را از هرگونه انحراف و فساد حفظ کنند اما با کمال تاسف میدانیم سیاست آنها مطابق لیبرالسیم غربی نیز نبوده است بلکه اهداف دیگری برای ایجاد فاصله و نارضایتی بین مردم و حکومت اسلامی همچنین نابودی اقتصاد کشور را دنبال می کنند.
جه ربطی داشت این مقاله با لیبرالیسم و اقتصاد و ...
خواهشا نظرتان را در مورد ورزش و مسابقات ایثارگران مطرح کنید. ببخشیدا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi