شناسه خبر : 63741
یکشنبه 21 بهمن 1397 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بازدیدنمایندگان کشورها از موزه دفاع‌مقدس

جمعی از سفیران و نمایندگان کشورهای مختلف در ایران از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

 نمایشگاه ملی دستاورد‌های 40 ساله انقلاب اسلامی که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در موزه انقلاب اسلامی برپا شده است، روز گذشته 18 بهمن 97 میزبان سفیران و نمایندگان کشورهای مختلف در ایران بود.

ویلفردو سانتوس سفیر فیلیپین، فردوس یوسفی دبیر دوم سفارت جمهوری تاجیکستان، توماس ویدمر دبیر اول سفارت سوئیس، پیریو ولی نورو وزیر مختار و معاون سفیر فنلاند و نمایندگان سفارت نروژ در ایران از جمله‌ شخصیت‌هایی بودند که از این نمایشگاه و تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید ویلفردو سانتوس سفیر فلیپین در ایران در گفت‌وگویی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: روابط خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و فلیپین از گذشته تا به امروز وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده این روابط قوی‌تر از گذشته دنبال شود و بتوانیم مناسبات زیادی با یکد‌یگر داشته باشیم.

سفیر فلیپین که با خبرنگار دفاع پرس گفت‌و‌گو کرده، در ایران در خصوص امنیت در ایران گفت: ایران کشوری خودکفا و قوی بوده و در زمینه دفاعی کشور بسیار قابل قبولی است.

وی ادامه داد: ایران از لحاظ غذایی هم خودکفا است و می‌تواند به راحتی نیاز‌های خودش را برآورده کند.

سانتوس در خصوص موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: موزه بسیار زیبایی است و بخشی از تاریخ ایران است؛ پخش ویدیو‌هایی از جنگ ایران و عراق و راه رفتن بر روی شیشه از بخش‌های جذاب این نمایشگاه بود.

سفیر فلیپین در ایران خاطرنشان کرد: من خیلی تحت تاثیر این موزه قرار گرفتم چراکه بخشی از تاریخ کشور ایران را به نمایش می‌گذارد؛ این موزه یادمانی است از جانفشانی، فداکاری و قهرمانی‌های ملت ایران است.

فردوس یوسفیدبیر دوم سفارت جمهوری تاجیکستان  نیز در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه دیدن موزه برای من بسیار تاثیرگذار بود، اظهار کرد: در این نمایشگاه بخشی از خرمشهر در جنگ 8 ساله و مقاومت و ایستادگی مردم نشان داده شده است.

وی ادامه داد: بخش سراسرنما بسبار جالب بود و متاثر شدم امیدوارم با دیگر کارکنان سفارت جمهوری تاجیکستان از بخش‌های دیگر موزه بازدید کنیم.

وی در خصوص چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین دستاورد برای ملت ایران بوده است؛ کشور ایران در این سال‌ها به دستاوردهای زیادی رسیده است.

همچنین پیریو ولی نورو وزیر مختار و معاون سفیر فنلاند در ایران در حاشیه این بازدید اظهار کرد: بنده در گذشته از بخش‌های مختلف موزه دفاع مقدس دیدن کرده بودم،  اینجا یک مجموعه خیلی کامل، جامع و تاثیرگذار است.

پیریو ولی نورو در خصوص انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی یک بخش بسیار تاثیرگذار در تاریخ معاصر ایران بود و این‌گونه موزه‌ها می‌توانند نقش مهمی در انتقال اطلاعات دفاع مقدس داشته باشند.

وزیر مختار و معاون سفیر فنلاند در ایران خاطرنشان کرد: من 18 ماه در ایران هستم و جز امنیت چیزی ندیدم.

برپایه این گزارش، نمایشگاه ملی دستاورد‌های 40 ساله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا 22 بهمن از ساعت 9 الی 19 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پذیرای شهروندان است؛ همچنین بازدید از مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای عموم رایگان می باشد.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو واقع است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi