شناسه خبر : 63757
یکشنبه 21 بهمن 1397 , 15:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره شهید محمودوند در معراج الشهدا

یادواره شهید «علی محمودوند» و شهدای تفحص و عملیات والفجر مقدماتی لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) ۲۳ بهمن سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در معراج الشهدای تهران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، «علی محمودوند» در سال ۱۳۴۳ در روز هفدهم صفر (ماه قمری) در تهران متولد شد. تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد. با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت بسیج مسجد درآمد و با شوری وصف ناشدنی به فعالیت مذهبی پرداخت؛ تابستان سال ۱۳۶۱ همزمان با شروع عملیات رمضان در ۱۷ سالگی به جبهه رفت و کارش را در گردان تخریب لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) آغاز کرد.

در عملیات والفجر مقدماتی همراه گردان حنظله به منطقه فکه رفت و از ناحیه دست مجروح شد؛ در عملیات والفجر ۸ نیز برای همیشه پایش را از دست داد و با وجود ۷۰ درصد جانبازی (شیمیایی، اعصاب، قطع پا و با ۲۵ ساچمه در دست) باز هم به دفاع از میهن اسلامی پرداخت.

او در سال ۱۳۶۷ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد، علی به علت علاقه خاص به نظام جمهوری اسلامی به عضویت نهاد مقدس سپاه درآمد. او در سال ۱۳۷۱ بعد از شهادت سیدعلی موسوی به یاری برادران گروه تفحص شتافت و ۸ سال در میان خاک‌های تفتیده جنوب برای یافتن پیکر شهداء تلاش کرد، به گونه‌ای که دو مرتبه پای مصنوعی خود را بر اثر کار زیاد از دست داد.

فرمانده دلیر گروه تفحص لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) سرانجام در تاریخ ۲۲ بهمن سال ۷۹ در منطقه فکه بر اثر انفجار مین در جرگه شهیدان قرار گرفت. علی در سن ۳۶ سالگی تنها پسرش عباس را که نابینا و فلج بود، به همراه دخترش در نزد ما به یادگار گذاشت. پیکر پاک این شهید بزرگوار را طبق وصیت او در قطعه ۲۷ بهشت زهرای تهران به خاک سپردند.

اینستاگرام
روحش شاد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi