شناسه خبر : 63775
سه شنبه 23 بهمن 1397 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک مسئول:

صادرات ایران به عراق از ترکیه پیشی گرفت

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با‌اشاره به صادرات 8 میلیارد و 750 میلیون دلاری ایران به عراق در سال 2018 گفت: ایران در این سال در صادرات به عراق جای ترکیه را گرفت.


سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه طی دی ماه امسال روند صادرات ایران به عراق وضعیت خوبی نداشت، اظهار داشت: این مسئله دو علت داشت که یکی تعطیلات ژانویه و دیگری موضوع پیمان‌سپاری ارزی و مشکلات ناشی از آن برای صادرکنندگان بود.
وی با بیان اینکه دی ماه 97 میزان صادرات ایران به عراق به 510 میلیون دلار کاهش یافت، بیان کرد: این در حالی است که در سال جاری در برخی ماه‌ها میزان صادرات کشورمان به عراق به 900 میلیون دلار هم رسیده بود. دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق ادامه داد: در سال جاری متوسط صادرات ایران به عراق ماهانه حدود 750 میلیون دلار بوده است.
حسینی با بیان اینکه در سال 2018 ایران در صادرات به عراق جای ترکیه را گرفت، گفت: در سال 2017 ترکیه 6/5 درصد از کالاهای صادراتی خود به ارزش هشت میلیارد و 300 میلیون دلار را به عراق صادر کرد اما در سال 2018 این کشور با صادرات 4/5 درصد از کالاهای صادراتی خود به عراق توانست هفت میلیارد و 350 میلیون دلار کالا به عراق صادر کند.
وی اضافه کرد: اما ایران در 12 ماهه سال 2018 با صادرات هشت میلیارد و 750 میلیون دلار کالا به عراق از ترکیه پیشی گرفت و توانست جای ترکیه را در بازار عراق بگیرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi