شناسه خبر : 63787
چهارشنبه 01 اسفند 1397 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کودکی های بانو چگونه گذشت؟

چند روزی همقدم با شهید حمید تقوی فر-1

دختربچه ای شاد که جز بازی کردن هیچ کار دیگری را در درجه اول اهمیت قرار نمی داد و حتی درس و مدرسه هم او را از بازی کردن غافل نمی کرد.

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: پدر کارگر شرکت نفت اهواز بود و پروین 1 در شهرک این شرکت به دنیا آمد و بزرگ شد و علاوه بر او پنج برادر و دو خواهر دیگر نیز زندگی در این شهرک را تجربه کردند و زندگی با امکاناتی که این محیط برایشان فراهم آورده بود از رفاه خوبی برخوردار بود. او می گوید: نزدیکی های عید که می شد چند قوطی رنگ به هر خانه می دادند تا نقاشی در و دیوارها نیز مانند سال نو، تازه و جدید شود و شور و حرارت آمدن بهار در خانه تجربه؛ چندین کامیون پر از انواع حبوبات و مایحتاج اولیه زندگی مانند برنج، شکر، روغن و.. هر چند یک بار وظیفه تقسیم ارزاق میان ساکنان شهرک را بر عهده داشتند و فروشگاهی که همه ارزاق را می شد با قیمت هایی مناسب از آنجا تهیه کرد در شهرک تدارک دیده شده بود و همه اینها سطح متوسط زندگی را از همه آن چیزی که در باقی شهر می گذشت، متفاوت کرده بود.

پروین دختربچه ای شاد و شیطان بود که بیش از هر چیز دیگر به بازی کردن با بچه ها بها می داد و درس خواندن را دوست نداشت. خودش اینگونه تعریف می کند که وقتی از مدرسه به خانه می آمد، کیف و کتاب هایش را به گوشه ای پرتاب می کرد و با عجله خود را به بچه ها می رساند تا مبادا از بازی عقب بماند؛ برادرهایش از این شرایط ناراحت بودند و دلشان می خواست که او بیشتر به درس خواندن بها دهد اما پدر می گفت چه کارش دارید بگذارید آزاد باشد و بازی اش را بکند و... 2  و 3

ادامه دارد...

 


  1. بانو پروین مرادی.

  2. برگرفته از گفت و گوی همسر شهید.

  3.  سردار شهید سید حمید تقوی فر که مسئولیت آموزش به برادران عراقی در مبارزه با داعش را بر عهده داشت و سرانجام در تاریخ ششم دی ماه سال 93 به شهادت رسید.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi