شناسه خبر : 63796
چهارشنبه 24 بهمن 1397 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اینفوگرافیک/دستاوردهای ۴۰ ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران

احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان از وظایف بنیاد شهید است.

بنیاد شهید در 22 اسفند 1358، به فرمان امام(قدس سره) تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی و در چهارچوب اساسنامه مصوبه و آیین‌نامه‌های مربوط زیر نظر رئیس جمهور و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می‌شود. احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده‌های شاهد، خود اتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان، و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت‌های این نهاد است.

متعاقب صدور فرمان مورخ 6/1/1356، امام(قدس سره) مبنی بر رسیدگی بیشتر به امور فرهنگی یادگاران شاهد، شورای طرح و برنامه شاهد، متشکل از نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد، وزرای فرهنگ و آموزش عالی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، نسبت به تدوین اساسنامه اقدام کردند. متعاقباً ستادهای ویژه‌ای از قبیل شورای طرح و برنامه ریزی، ستاد امور تحصیلی فرزندان شاهد در بنیاد شهید و وزارتخانه‌های ذیربط پیش بینی و سازماندهی شد. سپس برای بهینه ساختن فعالیت‌های فرهنگی و تداوم پیگیری جدی آن‌ها، در سال 1372، معاونت فرهنگی تأسیس شد و به تدریج با تغییر صعودی هرم سنی فرزندان شاهد و شرایط و موقعیت آن‌ها، تحولاتی را در ساختار تشکیلاتی خود ایجاد کرد.

اینفوگرافیک 40سال دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه قابل مشاهده است:

فایل پی دی اف اینفوگرافی را در اینجا ببینید.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi