شناسه خبر : 63799
چهارشنبه 24 بهمن 1397 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیلم/روایت اسیر یمنی از شکجه‌های آل سعود

حمزه علی مبارک اسیر یمنی از شکنجه‌های رژیم آل‌سعود علیه او می‌گوید.

روایت اسیر یمنی از شکجه‌های رژیم آل سعود +فیلم

در هفدهم ژانویه 2002 میلادی بود که فریاد الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود  و اسلام پیروز است برای اولین بار در صحن یکی از مدارس صعده به گوش رسید. همین شعارها کافی بود که جنگی سخت علیه دیکتاتوری و استبداد به راه بیافتد؛ جنگی که با درخواست مستقیم آمریکا از علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین و با موافقت عربستان به راه افتاد.

بدین ترتیب شش جنگ علیه حوثی ها به راه افتاد و در اولین جنگ سید حسین الحوثی مؤسس حزب حوثیون به شهادت رسید و گروهی قدرتمند به نام انصارالله پدید آمد که یکی از بازیگران اصلی سیاسی در یمن شد.جماعت انصارالله در پرتو سخنرانی‌های سید حسین بدرالدین الحوثی در مدرسه امام هادی(علیه السلام) منطقه مران استان صعده تشکیل شد؛ سخنرانی هایی که بنا به گفته عبدالملک العجزی محقق یمنی و رئیس مرکز پژوهش‌های استراتژیک یمن، خلاصه پروژه اصلاحاتی بود که سید حسین پس از یک عمر تجربه فکری و سیاسی به آن دست یافته بود.

از این رو می توان گفت جماعت انصارالله عصاره فکری سید حسین الحوثی است که مورد حملات شدیدی قرار گرفت و در سال 2004 میلادی به شهادت وی منجر شد، اما تا آن زمان، یعنی لحظه شهادت سید حسین هنوز سازمان انصارالله کنونی شکل نگرفته بود. شهید الحوثی در این باره در زمان حیات خود می‌گوید: ما حزب نداریم، تشکیلات سیاسی نداریم، ما فقط گروهی مسلمان هستیم. جنگی که علیه ما به راه انداخته اند، به‌خاطر مبارزه با آمریکا و اسرائیل و تذکر دادن مردم به آیات قرآن کریم است. آنها (دشمنان ما) می‌خواهند دستورات آمریکا را اجرا کنند.

عربستان سعودی اکنون چهار سال است که شدیدترین حملات و تحریم‌ها را به بهانه‌های بی‌اساس برعلیه مردم یمن داشته که منجر به کشته شدن هزاران کودک و زن و مردم بی‌گناه شده است. ارتش آل‌سعود ضربات مهلکی را از رزمندگان انصارالله  متحمل شده و برای جبران این شکست‌ها اسرای یمنی که در بند زندان خود دارند را به بدترین شکل شکنجه می‌کند.

«حمزه علی مبارک داحش» یکی از رزمندگان یمنی است که بعد از اسارت توسط نظامیان سعودی به شدت شکنجه شده است.اقدامات سعودی ها دستکمی از شکنجه های داعش نداشت به گونه ای که حمزه 50 روز از انگشتانش آویزان بود.سعودی‌ها از او خواسته بودند تا اعتراف کند که برادر سید عبدالملک الحوثی است. شکنجه حمزه باعث شد وی تمام انگشتان خود را از دست بدهد. خبرنگار المیادین در صنعا پس از آزادی حمزه به دیدار او رفته و از سرگذشت او در زندان‌های آل سعود پرسیده است. حمزه می‌گوید: «در زندان هر روز که می گذشت، شکنجه ها بیشتر و بیشتر می‌شد؛ شکنجه در خوردن و تناول، شکنجه در حمام کردن و دیگر چیزها.مرا از زندان خارج کردند و وارد اتاق عمل کردند و به مدت چند ساعت من را بی حس کردند. زمانی که به هوش آمدم دیدم انگشتانم قطع شده است. افسر به من گفت این عذاب برای تو کافی است.»

طبق گزارش های اخیر سازمان های حقوق بشر یمنی، حدود 80 درصد از مجموع 2 هزار نیروی ارتش و کمیته های مردمی یمن که در طی چندین معامله تبادل اسرا آزاد شده اند، توسط نظامیان سعودی و عناصر وابسته به منصور هادی به صورت های مختلف شکنجه شده اند.

در همین رابطه نور الدین العزعزی رئیس مرکز حقوق مدنی در صنعاء اعلام کرد: «آنچه در زندان های سعودی و اماراتی علیه اسیران یمنی رخ داده، از لحاظ شنیع بودن در تاریخ سابقه نداشته و گزارش سازمان های بین المللی نیز این موضوع را تایید می کند.»

کارشناسان معتقدند سازمان های مرتبط با حقوق بشر در عرصه بین الملل که مسئول متوقف کردن تعرضات و اقدامات سعودی ها علیه اسیران هستند، در صورت عمل نکردن به وظیفه خود، در این جنایات شریک هستند. در هر معامله تبادل اسیران ابعاد جدیدی از شکنجه اسرای یمنی کشف می شود و این امر علاوه بر محکومیت بین المللی، اقدام جدی برای جلوگیری از این جنایات را می طلبد.

انتهای پیام/

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi