شناسه خبر : 63828
پنجشنبه 25 بهمن 1397 , 12:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نرخ رشد تحقیقات علمی:

ایران در ردیف پنج کشور برتر دنیا


رئیس دانشگاه آزاد: ایران یکی از پنج کشور جهان در نرخ رشد تحقیقات علمی است

ایران در ردیف پنج کشور برتر دنیا
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین نشست شورای روسای دانشگاه آزاد اسلامی در قزوین گفت: در این میان دانشگاه آزاد اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.
محمدمهدی طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در بخش نانو رتبه بیستم جهان را طی سه دهه گذشته به دست آورده افزود: این دانشگاه، در مجموع شاخص‌های علمی و دانشگاهی، جایگاه دویست و نوزدهم دنیا را دارد.
او به دستاورد‌های پژوهشی هم اشاره کرد و گفت: ایران در بخش برون داده‌های پژوهشی رتبه شانزدهم جهان و جایگاه اول منطقه را دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷۵ هزار دانشجو، ۳۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی و ۸ هزار نفر عضو هیئت علمی در کشور داشتیم که این اعداد، در حال حاضر، با آمار دو هزار و ۵۰۰ دانشگاه و بیش از دو و نیم میلیون دانشجو قابل مقایسه نیست.
طهرانچی با بیان اینکه یک سوم دانشجویان کشور، در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند افزود: رشد برخی رشته‌ها در دانشگاه‌های آزاد اسلامی از جمله نانوتکنولوژی و مکاترونیک، قابل توجه است.

به نقل از واحد مرکزی خبر

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi