شناسه خبر : 63838
شنبه 27 بهمن 1397 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش شورای عالی سیاسی یمن به خیانت در نشست ورشو

واکنش شورای عالی سیاسی یمن به نشست ورشو؛ دیدار با دشمن صهیونیست، تحت هرشرایطی خیانت نابخشودنی است

شورای عالی سیاسی یمن طی بیانیه‌ای حضور مقامات عربی و وزیر خارجه دولت مستعفی در نشست ورشو را شدیدا محکوم کرد و درباره تبعات عادی‌سازی روابط با تل‌آویو هشدار داد.

دیدار با دشمن صهیونیست، تحت هرشرایطی خیانت نابخشودنی است

شورای عالی سیاسی یمن به دنبال حضور برخی از مقام‌های عربی در نشست ورشو به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای در خصوص موضع یمن در قبال مسئله فلسطین صادر کرد.

این شورا دیدار با «دشمن صهیونیست» تحت هر بهانه و توجیهی را «خیانت تاریخی» دانست که از سوی امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خیانتی نابخشودنی است.

در این بیانیه تأکید شده، حضور مقامات برخی از کشورهای عربی در نشست ورشو و نشستن آن‌ها در کنار نتانیاهو «تصویر زشت و حقیرانه‌ای» است که آنچه را که پنهان بود علنی کرد و نشان داد که «رژیم‌های مزدور» به فلسطین، مسئله محوری و اصلی و اول عرب‌ها و مسلمانان خیانت کرده‌اند.

به گزارش المسیره، شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که این رژیم‌ها به دنبال منحرف کردن توجه‌ها از «دشمن اسرائیلی» به سمت دشمن‌های خیالی مانند ایران و سایر کشورها هستند تا از این طریق بتوانند تبعیت از دیگران و قیمومیت را بر منطقه تحمیل کرده و توطئه آمریکایی و صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» را اجرا کرده و آرمان فلسطین را از بین ببرند.

در بیانیه این شورا آمده است: «نشست مُرده ورشو، تأییدی است بر صحت، حقانیت و واجب بودن دفاع از یمن و حاکمیت و استقلال آن در برابر متجاوزان به این کشور».

شورای عالی سیاسی یمن همچنین تأکید کرد که «خالد الیمانی»، وزیر امور خارجه دولت مستعفی به هیچ وجه نماینده جمهوری یمن نبوده و این کشور شدید و به کل این حرکت او و امثال او را که خیانت مشمئزکننده است، محکوم می‌کند.

این شورا درباره تداوم تلاش برای عادی‌سازی بین کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس هشدار داد و گفت موضع ثابت و اصیل یمن در قبال مسئله فلسطین به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

گفتنی است حضور خالد الیمانی در کنار بنیامین نتانیاهو اعتراض قریب به اتفاق افکار عمومی و احزاب سیاسی یمن را به دنبال داشت و یمنی‌ها با خیانت خواندن این اقدام وی، تأکید کردند که وزیر خارجه دولت مستعفی نماینده یمن نبوده و نیست.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi