شناسه خبر : 63870
شنبه 27 بهمن 1397 , 16:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی که بعد شهادت با مادرش به مشهد می رود!

گروه فرهنگی ــ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای یکن‌آباد گفت: شهید حسین عطایی داستان عجیبی دارد، پیش از عملیات به مادرش قول می‌دهد که او را به زیارت امام رضا(ع) ببرد، اما حضور در کربلای ۵ مانع می‌شود و مادر به تنهایی به زیارت می‌رود و بعد که حسین به شهادت می‌رسد، پیکرش را اشتباهی از منطقه به مشهد می‌فرستند.

وجود 4 خانواده دو شهید در روستای یکن‌آباد

به گزارش ایکنا از همدان، سید‌رسول موسوی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای یکن‌آباد در آستانه سالروز عملیات والفجر ۸ امروز، ۲۷ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم روستای گردشگری یکن‌آباد برای دفاع از انقلاب اسلامی ۳۲ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند، شهدایی که کمتر از آنها یاد شده، اما این خطه ولایت‌مدار و شهیدپرور مزین به وجود یک خانواده ۳ شهید و ۳ خانواده دو شهید است.
موسوی گفت: روستای یکن‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان همدان است که ۴ هزار نفر جمعیت و ۹۰۰ خانوار دارد و اهالی آن در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده و برادران شهید مصطفی، اسدالله و عباس احمدی، ناصر و نادر فتحی، علیرضا و عقیل نجاری و رمضان و ناصر سرابی را تقدیم نظام همیشه سرافراز جمهوری اسلامی کرده‌اند.
وی اعلام کرد: از دیگر شهدای این شهر می‌توان به سردار مصطفی احمدی فرمانده ناحیه ۲ بسیج همدان و امیر اردشیر شمس فرمانده گردان نظامی ارتش در کامیاران اشاره کرد که سال ۵۸ به وسیله کومله به شهادت رسیده و پیکرش به وسیله گروهک ضد انقلاب و قطعه قطعه و مثله شد.
موسوی مطرح کرد: جانباز شهید حسین عطایی مشفق هم از دیگر شهدای یکن‌آباد است که یک چشم و انگشت خود را در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴ از دست داد، اما دست از مبارزه برنداشت و با همان حال در عملیات کربلای ۵ حضور یافته و به شهادت رسید.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای یکن‌آباد تصریح کرد: این شهید داستان عجیبی دارد، پیش از عملیات به مادرش قول می‌دهد که او را به زیارت امام رضا(ع) ببرد، اما حضور در کربلای ۵ مانع می‌شود و مادر به تنهایی به زیارت می‌رود و بعد که حسین به شهادت می‌رسد، پیکرش را اشتباهی از منطقه به مشهد می‌فرستند.
موسوی افزود: برادرش شهرهای مختلف را به‌دنبال پیکر برادر می‌گردد تا درنهایت او را در مشهد پیدا می‌کند و این نشان‌گر ارتباط عمیق رزمندگان ما با وجود مبارک اهل بیت(ع) و توجه آن هاست.
وی گفت: شهید مجید کمکی هم نوجوان ۱۴ ساله‌ای است که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده و کم سن و سال‌ترین شهید یکن‌آباد به شمار می‌رود.
انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi