شناسه خبر : 63871
شنبه 27 بهمن 1397 , 16:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۳۰ سال تلاش جانباز گرمساری در گردآوری هزاران اثر از شهدا

30 سال تلاش جانباز گرمساری در گردآوری هزاران اثر از شهدا

سمنان- ایرنا- یک جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس گرمساری در تلاشی 30 ساله، هزاران اثر از شهدا را گردآوری کرد.

به گزارش ایرنا، این آثار در بخش حجمی شامل لباس، جانماز، صنایع دستی و پوتین در بخش مکتوب مشتمل بر ٣٥ تا ٤٠ هزار سند دستخط شهدا شامل شناسنامه، دفترچه خاطرات، وصیت نامه، کارت های رزمندگان و دلنوشته است.
این جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس روز شنبه به خبرنگاران گفت: جمع آوری ٢٠٠ هزار عکس شهدا از دیگر آثار جمع آوری شده است که تا کنون بیش از ٢٠ هزار عکس وارد رایانه شده است.

داوود حسنی، تولید بیش از ١٠٠ تا ١٥٠ کلیپ ویژه شهدا و حدود دو هزار ساعت فیلم از شهدا شامل اعزام نیرو، مصاحبه و فیلم در جبهه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.
این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: این آثار با هزینه شخصی گردآوری شده و در موزه ای به وسعت دو هزار متر مربع در دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار به نمایش در آمده است.

وی با تاکید بر اینکه به علت محدودیت مکان موزه بخش عمده ای از آثار به نمایش درنیامده است، گفت: در جوار گلزار شهدای گرمسار زمینی اختصاص یافته است تا به عنوان موزه شهدا احداث شود و این آثار گرانقدر در آن به نمایش درآید.

جانباز دوران دفاع مقدس عشق و علاقه به شهدا و تلاش برای حفظ آثار و انتقال آن به نسل های بعدی برای بیان رشادت های شهدا و رزمندگان اسلامی را از مهمترین اهداف خود در جمع آوری این آثار بیان کرد و تببین نقش رزمندگان استان سمنان و شهرستان گرمسار در ٢٤ عملیات دوران دفاع مقدس را از دیگر اهداف برشمرد.

شهرستان گرمسار با پنج هزار و ٥٣٧ رزمنده اعزامی به جبهه های دوران دفاع مقدس ٣٢٨ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi