شناسه خبر : 63892
یکشنبه 28 بهمن 1397 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش ‌اشپیگل از شکنجه در اردوگاه منافقین


یک نشریه آلمانی از شکنجه‌های جسمی و روحی در اردوگاه‌ سازمان منافقین خبر داد.
نشریه ‌اشپیگل در گزارشی‌ نوشت: اعضای دولت ترامپ از یک فرقه سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند که بیش از دو هزار نفر از آنها در کمپ آلبانی زندگی می‌کنند. کسانی که از سازمان مجاهدین خلق [منافقین] جدا شدند از شکنجه و ترور روحی سخن می‌گویند.
اشپیگل با ۱۵ نفر از این افراد گفت‌و‌گو کرده و وقوع جنایت در فرقه رجوی را تایید کرده است.
در بخشی از این گزارش به نقل از اعضای سابق آمده: هفته‌ای سه بار بسیاری از اعضا بریدن گلو با چاقو، شکستن دست، درآوردن چشم با انگشت و پاره کردن دهان را تمرین می‌کنند.
کمپ آلبانی به اندازه پنجاه زمین فوتبال است و در ۳۵ کیلومتری شهر تیرانا واقع شده است. حدود ۲ هزار نفر در این کمپ ساکن هستند و اجازه داشتن موبایل، ساعت و تقویم را ندارند. افراد از جلساتی سخن می‌گویند که در آنها شکنجه وجود دارد، آنها باید جنسیت‌‌شان را فراموش کنند.
در کمپ آلبانی عده زیادی به کارهای ساختمانی مشغول هستند و عده‌ای نیز پشت کامپیوتر با اکانت‌های فیک در توئیتر و فیس‌بوک علیه حکومت ایران پروپاگاندا می‌کنند و عده‌ای هم از طریق تلگرام به عضوگیری مشغول می‌شوند.
اشپیگل می‌افزاید: سازمان مدعی است که حتی یک یورو هم از سایر کشورها کمک مالی دریافت نمی‌کند و حامیان آن از داخل و خارج هزینه‌های آن را تامین می‌کنند. اما کارشناسان امنیتی معتقدند احتمالا اسرائیل، عربستان و آمریکا از آنها حمایت می‌کنند.
اینکه چرا آلبانی از این فرقه حمایت می‌کند، مشخص نیست و وزارت داخلی آن به ‌اشپیگل پاسخگو نبوده است. اما طبق اسناد آمریکا پس از جنگ عراق، شرایط برای این فرقه دشوار می‌شود. هیلاری کلینتون حدود‌ ۲۰ میلیون دلار به سازمان ملل و کمیساریای پناهندگان کمک می‌کند و با همکاری آنها تعداد زیادی از اعضای سازمان مجاهدین را به آلبانی منتقل می‌کند. علاوه‌بر این آمریکا در عوض این کار به دولت آلبانی قول می‌دهد در بخش توسعه از آن حمایت کند.
یادآور می‌شود مریم رجوی سرکرده سازمان منافقین در حاشیه خیمه‌شب بازی ناکام آمریکا در ورشو، یک نمایش خیابانی ترتیب داد و این در حالی است که اتحادیه اروپا مدعی مبارزه با تروریسم است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi