شناسه خبر : 63905
یکشنبه 28 بهمن 1397 , 14:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

جشنواره فیلم فجر ۳۷ گامی رو به جلو در حوزه سینما بود

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس معقتد است جشنواره فیلم فجر امسال نسبت به سال‌های گذشته یک گام به پیش بود و حاشیه‌های کمتری داشت.

فاش نیوز - رییس کمیسیون فرهنگی مجلس معقتد است جشنواره فیلم فجر امسال نسبت به سال‌های گذشته یک گام به پیش بود و حاشیه‌های کمتری داشت.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، احمد مازنی با اشاره به برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته یک گام به پیش بود حاشیه‌های کمتری داشت و اگرچه داوران در تمام دوره‌ها برای قضاوت شایسته تلاش کردند، ولی در این دوره به خصوص در انتخاب برگزیدگان داوری‌های بهتری صورت گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مثبت داوری این دوره جشنواره فیلم فجر آن بود که هیئت داوران نخواستند به هر طریق ممکن همه را راضی کنند و جوایز را بین تمام فیلم‌ها تقسیم کنند بلکه در یک نگاه منصفانه، برخورد فنی‌تری صورت گرفته است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: ویژگی‌های مثبت جشنواره فجر و سینمای ایران به مفهوم نقد نکردن آن نیست؛ بلکه نقدهایی بر این حوزه وارد است به ویژه آنکه سینمای ایران نتوانسته تاریخ انقلاب اسلامی را به خوبی عرضه کند.

او گفت: بخش‌های دیگر نیز در معرفی تاریخی انقلاب اسلامی و فلسفه تحقق آن کوتاهی‌هایی داشته‌ و دارند که همه باید به دنبال جبران این کوتاهی‌ها باشیم و از جمله سینما می‌تواند نقش موثرتری در این جهت داشته باشد.
موضوع فیلم «شبی که ماه کامل شد» نیاز زمانه است

مازنی که به تماشای فیلم «شبی که ماه کامل شد» نشسته بود، درباره آن توضیح داد: مهمترین بخش فیلم خانم نرگس آبیار پرداختن به موضوعی بود که نیاز زمانه است؛ مساله انسان‌هایی که قربانی افکار و عقاید انحرافی و تکفیری می‌شوند و می‌خواهند مسائل خود را از طریق خشونت و با منطق خود حق‌پنداری پیش برند.

او با بیان اینکه این امر مساله روز منطقه خاورمیانه است که از آن رنج می‌برد، ادامه داد: در دوران معاصر با این مساله در قالب‌های مختلف روبرو هستیم؛ چه در چهره جریان منافقین در ایران و چه در قالب داعش و تکفیری‌هایی تحمیلی به منطقه که البته برخی از مناطق مرزی کشور ما نیز از این مساله و مشکل مصون نماندند.

مازنی با تقدیر از به تصویر کشیدن مظلومیت زن با نگاه زنانه در این فیلم، گفت: با این که بر فیلم نگاه مردانه حاکم است اما ذیل آن یک نگاه مظلومانه و لطیف زنانه چه در نقش مادر یا در همسر احساس می‌شود و البته هر دو هنرمند زنی که در این فیلم ایفای نقش اصلی و مکمل دارند، جوایز را به دست آوردند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: برخلاف تصور غلط و تبلیغات سوء در مورد نقش و تاثیرگذاری زنان در دوره انقلاب اسلامی ایران، این اثر نشان داد زن مسلمان می‌تواند در عرصه‌های مختلف حضوری تاثیرگذار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi