شناسه خبر : 63908
سه شنبه 30 بهمن 1397 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک نماینده مجلس:

پرداخت متفاوت به تروریست های تکفیری از نکات بدیع جشنواره امسال بود

فاش نیوز - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است، گفت: اعتماد تهیه‌کنندگان به فیلمسازان جوان کاربلد یکی از نکات برجسته جشنواره امسال بود که باید تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، جمشید جعفرپور با اشاره به برگزاری موفق جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، عنوان کرد: هر ساله ویترین سینمای ایران در این دهه برای علاقه‌مندان و اهالی رسانه و قلم به نمایش در می‎‌آید و امسال شاهد حضور فیلم‌‎های خوب و با کیفیت‌تری نسبت به سال‌های گذشته به لحاظ فیلمنامه و کارگردانی بودیم.

نگاه جدیدی به سینما با حضور فیلم‌سازان جوان تزریق شده است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از نکات برجسته جشنواره امسال فیلم فجر تنوع موضوعی و فیلمسازی کارگردانان ایرانی در ژانرهای مختلف بود که طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کرده بود، گفت: تنوع سوژه‌ها و موضوعاتی که فیلمسازان به آن پرداخته بودند نسبت به دوره‌‎های دیگر کاملا متفاوت بود که این نگاه متفاوت با حضور فیلمسازان جوان چند سالی است که به سینمای ایران تزریق شده است.

وی ادامه داد: در ارزیابی کلی در فیلم‌های این دوره، فیلم‌های معطوف به موضوعات ملی و ارزشمند به لحاظ کمی تعداد بیشتری داشتند و به دلیل اینکه تهیه‌کنندگان به سراغ کارگردانان کاربلد رفته و این موضوعات را به آن‌ها واگذار کرده‌اند این فیلم‌ها مورد توجه هیأت داوران نیز قرار گرفت و تقریبا نظری که هیأت داوران داشتند با نظر عامه مردم مطابقت داشت لذا این مسیر باید ادامه داشته باشد.

پرداختن به موضوعات تروریست‌های تکفیری و منافقین از نقاط عطف جشنواره امسال
جعفرپور با بیان اینکه این مسئله نشان می‌دهد تماشاگر آثار جشنواره فیلم فجر نیز سطح بالاتری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده‌اند، افزود: پرداخت متفاوت به تروریست‎های تکفیری از نکات بدیع جشنواره امسال بود که تعداد زیادی از جوایز امسال جشنواره را نیز به خود اختصاص داد و مهم‌تر از همه پرداختن یک کارگردان خانم به این موضوع بیانگر جسارت خانم نرگس آبیار کارگردان این اثر نیز است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین فیلم ماجرای نیمروز 2: رد خون نیز به موضوع مهم عملیات مرصاد پرداخت تا نسل جوان بیشتر با واقعیات آن دوران و اقدامات منافقین آشنا شود و این اثر نیز از آثار ارزشمند جشنواره امسال فیلم فجر بود.

جعفری با بیان اینکه آثار ارزشمند دیگری نیز جشنواره‌ امسال ارائه شد که جای تقدیر دارد، یادآور شد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نظر می‎رسد جشنواره فیلم فجر نیز به یک بلوغ نسبی رسیده‌‎ و جشنواره از پرداخت به مسائل شاذ و کم ابتلا دوری کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تأکید بر ادامه این روند در سال‌های آینده، اظهار کرد: سینمای پس از انقلاب یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که باید اجازه داد مسیر پختگی خود را طی کند و به نقاط عطف پیش روی خود برسد.

خانه ملت

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi