شناسه خبر : 63924
دوشنبه 29 بهمن 1397 , 12:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقتصاد لیبرالی و حکومت دلالان بر بیت المال!

در حال حاضر فقدان نظارت در امور تولید و اقتصاد کشور یا بهتر بگوییم تغییر جای ناظران با دلالان و حضور دلالان خون آشام در حاشیه بازار و واسطه شدنشان بین بازار و تولید، باعث سوء استفاده های نجومی از بیت المال و جیب مردم شده است.

ناشناس- گرچه در مقطع کنونی این حرف ها و تذکرات به مسئولان بی فایده است اما در کوتاه مدت باعث ثبت در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد شد. همانطور که در دوران دفاع مقدس کسی توجه آنچنانی به وصایای شهیدان نداشت اما این روزها شاهدیم وضیتنامه شهیدان جزو مهمترین اسناد کشور محسوب و به دقت حفظ می شوند.

خدا عمر جناب آقای ساقی و همکاران را با برکت کند که این سایت مقدس را برای ثبت نظرات و تذکرات ایثارگران ایجاد کردند که به زودی این اسناد جزو مهمترین اسناد راهبردی کشور استفاده خواهد شد.

جناب حافظ فرمود:
گرچه بی سامان نماید کار ما سهلش مبین
کاندر این کشور گدایی رشک سلطانی بود

در تاریخ هزاران ساله ایران ملاحظه می گردد که شاهان هخامنشی با پیروی از پیامبری حضرت زرتشت توانستند تبدیل به امپراتوری بزرگ در جهان شوند و همزمان در کشور مصر نیز تبعیت فرعون از حضرت یوسف (ع) نیز باعث تداوم عظمت مصر شود. گرچه چند سال است این عظمت منحرف شده اما یقین داریم موقت و زودگذر خواهد بود.

انقلاب اسلامی و تبعیت مردم از رهبری امام راحل (ره) باعث بازگشت عظمت به ایرانیان شد و به دنبال آن رهبری معظم انقلاب پس از به دست گرفتن سکان هدایت انقلاب اسلامی، تا کنون توانسته با فرماندهی مقتدر و حساب شده خویش و توجه به قرآن کریم، دستورات اسلام و سنت معصومین (ع) بدون کوچکترین اشتباه، انحراف و خسارتی موجب فتح الفتوحات عظیمی در جهان شود که کمر استکبار جهانی شکسته و از هدر رفتن سرمایه گذاری های هنگفت و از مصادره منافع جلوگیری کرده که باعث شده استکبار به شدت عصبانی شود.

 می گویند لیبرالیسم! یعنی اقتصاد را به حال خودش رها کنند تا به تعادل برسد.

اما وقتی عده ای دلالان زالو صفت، در کنار کارخانه های تولیدی و گاهی تولیدات انحصاری که در اختیار دولت است مثل کشتارگاه و خودروسازان یا قیمت ارز و طلا و سود وام بانکی و مالیات و غیره قرار بگیرند آن وقت تعادل اقتصادی طوری رقم می خورد که جیب دلالان پر شود و استفاده کنندگان و مصرف کنندگان از محصولات، روز به روز قدرت معیشت و خرید را از دست بدهند، و در نتیجه اقتصاد نابود شود.

در حال حاضر فقدان نظارت در امور تولید و اقتصاد کشور یا بهتر بگوییم تغییر جای ناظران با دلالان و حضور دلالان خون آشام در حاشیه بازار و واسطه شدنشان بین بازار و تولید، باعث سوء استفاده های نجومی از بیت المال و جیب مردم شده است. از سوی دیگر همین دلالان که دست در جیب بیت المال و مردم دارند مدام از کمبود بودجه و دست درازی به صندوق ذخیره ارزی شکایت دارند. برای مثال ساخت مدرسه ای که تمام ساختمان و تجهیزاتش 120 میلیون تومان و فقط دیوار محوطه اش 500 میلیون تومان هزینه داشته، نمونه خوبی برای انحرافات مسئولان مربوط است که با تنظیم غلط فهرست بهای اقلام عمرانی و تنظیم بودجه سالیانه، موجب وارد شدن خسارت های چند برابری نسبت به هزینه واقعی شده اند.

طی شش سال گذشته علیرغم افزایش بیش از ده برابری درآمدهای دولت از خدمات دولتی، از جمله قیمت بنزین و حامل های انرژی و مالیاتهای نجومی و غیره، همچنین تعطیلی پروژه های عمرانی و نابودی انگیزه کارشناسان در خدمت رسانی به مردم به ویژه در حوادث و بحران ها و مخاطرات طبیعی، همگی را حاصل لیبرلیسم ارزیابی می کنند که جایگزین احکام مترقی اسلامی شده است.
 
علیهذا چنانچه حداقل مطابق لیبرالیسم عمل کرده بودند می بایست با کنترل مالیات ها و برنامه ریزی دقیق، و همچنین نظارت دقیق بر درآمدها و هزینه ها، همانطور که در غرب وجود دارد می توانستند بدون نیاز به کنوانسیون های اشتثماری و ارتباط با اقتصاد جهان کوچکترین انحرافات و فسادهای اقتصادی را تشخیص دهند و اقتصاد کشور را از هرگونه انحراف و فساد حفظ کنند. اما با کمال تاسف می دانیم سیاست آنها مطابق لیبرالسیم غربی نیز نبوده است، بلکه اهداف دیگری از جمله ایجاد فاصله و نارضایتی بین مردم و حکومت اسلامی و همچنین نابودی اقتصاد کشور را دنبال می کنند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi