شناسه خبر : 63925
دوشنبه 29 بهمن 1397 , 12:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب در آمریکا+تصاویر

مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پررنگ مسلمانان آمریکایی در یکی از شهرهای ایالت ویرجینیا برگزار شد.

گزارش خبرنگار تسنیم از واشنگتن| برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب در آمریکا +تصاویر

روز یکشنبه 17 فوریه (28 بهمن) جمعی از مسلمانان شهر «مناسس» ویرجینیا واقع در 50کیلومتری پایتخت آمریکا با حضور در یکی از مساجد این شهر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و با تشکیل میزگردی جهت پاسخگویی به سؤالات حاضران در خصوص چالش‌های  اقتصادی و سیاسی روز ایران ادامه یافت. کارشناسانی که در میزگرد حضور داشتند همچنین در مورد اینکه آیا انقلاب اسلامی متعلق به ایران است یا اینکه به آحاد مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان تعلق دارد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شیخ  مهدی محمدپور روحانی تحصیلکرده در حوزه علمیه  قم، در بخشی از این مراسم با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان جهان از حاضران در مراسم که اغلب از نسل جوان بودند خواست رهنمودهای رهبری در این نامه را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. سپس آقایان «صلاح‌الدین کریم» فعال سیاسی و معلم مدارس اسلامی در آمریکا و «ابوالفضل ناهیدیان» امام جماعت مسجد مناسس نیز در مورد انقلاب اسلامی ایران سخنرانی کردند.

در بخش دیگری از مراسم یک نوجوان آمریکایی که پدربزرگش با سفر به ایران در محضر حضرت امام(ره) به تشیع گرویده بود، اشعاری را در وصف انقلاب اسلامی و اثرات آن در آمریکا خواند و در ادامه یک نوجوان دیگر دکلمه‌ای را با موضوع بیداری اسلامی اجرا کرد. در بخش پایانی مراسم نیز پس از نماز مغرب و عشا و صرف شام، حاضران از نمایشگاه وقایع انقلاب که در حاشیه مراسم و به‌همت تعدادی از جوانان مسلمان آمریکایی برپا شده بود، بازدید کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi