شناسه خبر : 63934
دوشنبه 29 بهمن 1397 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرآیند ثبت‌نام وام مسکن سال ۹۷ به ایثارگران

فرایند ثبت نام وام مسکن سال ۹۷ به ایثارگران

قابل توجه متقاضیان:

* ثبت نام در سایت صرفاً به منزله پیش ثبت نام ودریافت اولویت بندی متقاضیان بوده و دلیل بر دریافت قطعی وام نیست
* در هنگام صدور معرفی نامه به بانک باید مستندات لازم (مبایعه نامه - کپی سند) به بنیاد ارائه گردد در غیر اینصورت امکان صدور معرفی نامه ازطریق سیستم وجود ندارد.
* پرداخت وام ایثارگری در شهرهای غیر از محل پرونده منوط به تایید استان محل پرونده خواهد بود.
* ایثارگران متقاضی دریافت وام موظف هستند قبل از دریافت معرفینامه وام بانکی تعهدنامه ای مبنی بر عدم دریافت تسهیلات بانکی مسکن درسنوات گذشته ارائه نمایند.این تسهیلات غیرقابل فروش وانتقال به غیر می باشد و تبعات ناشی از فروش آن به عهده ایثارگر است.
* افراد مشمول می توانند به صورت مشترک از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده نمایند.
* تسهیلات حمایتی غیر ایثارگری از قبیل تسهیلات کارمندی، شرکتی، مسکن مهر، خود مالکی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی شوند.
* جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب می باشند با تائید بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن ، مجدداً از این تسهیلات بهره مند شوند.
* ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات بانکی مسکن تا سقف دویست میلیون ریال (۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال بهره مند شده و تا پایان سال ۱۳۹۵ تسویه نموده اند می توانند به شرط خرید و یا ساخت مسکن جدید ، از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگری در سال ۱۳۹۷ بهره مند گردند.
*  ارزش بهای ملک خریداری شده توسط ایثارگر می بایستی حداقل دو برابر مبلغ وام دریافتی باشد.
* ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف وام مصوب در سال ۱۳۹۰ (حداکثر۴۰۰میلیون ریال) استفاده کرده اند می توانند مجددا برای یک بار صرفاً در قالب ساخت از این تسهیلات استفاده نمایند.
* سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۷ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر ، یک میلیارد(۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال، مراکز استان ها ، هفتصدوهفتاد میلیون (۷۷۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال، سایر شهرها ششصد و شصت میلیون (۶۶۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال، روستاها سیصد و هشتاد میلیون (۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ چهار درصد (۴%) با مدت باز پرداخت بیست ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن می باشد.
اولویتهای پرداخت وام بانکی:
* جانبازان ۲۵درصد و بالاتر ، آزادگان ، والدین ، همسران و فرزندان شهدا که قبلاً وام مسکن دریافت نکرده اند.
* همسر جانباز وآزاده متوفی که قبلاً وام مسکن دریافت نکرده اند.
* جانبازان ۷۰درصد که باتوجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب بوده و لزوم تبدیل به احسن نمودن منزل ایشان محرز می باشد ؛ بدون محدودیت زمانی و پس از فک رهن و تسویه وام دریافتی
* جانبازان ۱۵الی ۲۴درصد که قبلاً وام مسکن دریافت نکرده اند.
* جانبازان زیر ۱۵درصد با اولویت درصد جانبازی که قبلاً وام مسکن دریافت نکرده اند.
* فرزندان ذکور متأهل جانبازان ۷۰درصد که قبلاً وام مسکن دریافت نکرده اند.
* فرزندان مونث متأهل جانبازان ۷۰درصد که قبلاً وام مسکن دریافت نکرده اند.
*  ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات بانکی مسکن بهره مند شده اند.
*  ایثارگران متقاضی وام مجدد ساخت که دارای وام حداکثر تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال و سال ۱۳۹۰ باشند.

اینستاگرام
سلام لطفا شرایط ایجاد کنند تا جانبازان بالای 25 تا 49 درصد که توان تهیه دوبرابر مبلغ وام را ندارند از تسهیلات زمین بجای آورده صد میلیون تومانی استفاده کنند همانطور که در سنوات قبل زمین با قیمت منطقه ای یکصد متر بود
سلام من جانباز 5%هستم واز تمامی مسئولین خدوم تشکر میکنم میخواهم خواهش کنم برای جانبازان با درصد پایین هم حداقل واردات یک خودرو به شرط وتعهد عدم فروش در نظر گرفته شود . اجرکم عندااه
گناه من چیه که سن وسالم اجازه نداده که مثلا ۶ ماه تمام جبهه باشم؟ من با هزار بدبختی ۱۴ سالگی رفتم جنگ، ولی ایثارگر بحساب نمیام . جون نتونستم ۶ ماه باشم و جنگ تموم شد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi