شناسه خبر : 63936
سه شنبه 30 بهمن 1397 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعتراف نیویورک‌تایمز به قربانی تروریسم بودن ایران از ابتدای انقلاب

ایالات متحده و اسرائیل ایران را به دامن‌زدن تروریسم در خاورمیانه متهم می‌کنند، این در حالی است که ایران خود از ابتدای انقلاب اسلامی قربانی حملات تروریستی بوده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی که در تاریخ 27 بهمن در وب‌سایت آن قرار گرفته، چند مورد از حملات تروریستی‌ای را که در دو سال گذشته در ایران اتفاق افتاده، برشمرده است. این روزنامه این گزارش را به مناسبت حمله تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان که به شهادت 27 تن از پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، منتشر کرده است.

نیویورک‌تایمز در ابتدای گزارش خود می‌نویسد: «اگرچه ایالات متحده و اسرائیل ایران را به دامن‌زدن به تروریسم در خاورمیانه متهم می‌کنند، ایران خود از ابتدای انقلاب اسلامی قربانی حملات تروریستی بوده است.»

اعتراف نیویورک‌تایمز به قربانی تروریسم بودن ایران از ابتدای انقلاب

یکی از حملات تروریستی‌ای که این روزنامه آمریکایی به آن اشاره می‌کند، حمله به رژه نظامی در اهواز در شهریورماه گذشته است. در تاریخ شهریور1397 تروریست‌های مسلح وابسته به گروه‌های جدایی خلق عرب، با حمله به مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز، بیست‌و‌پنج نفر را به قتل رساندند و 60 نفر را مجروح کردند.

دیگر واقعه تروریستی‌ که روزنامه نیویورک‌تایمز برمی‌شمارد، مربوط به حملات تروریستی  سال 96 تهران است. در تاریخ 17خرداد 1396 تروریست‌های مسلح با حمله همزمان به ساختمان مجلس و حرم امام خمینی(ره) در تهران حداقل 12 نفر را به شهادت رساندند. داعش مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت و آن را اولین حمله خود علیه ایران توصیف کرد.

در روز 24بهمن 1397 اتوبوس حامل تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پس از اتمام مأموریت مرزبانی در حال بازگشت به خانه و اعزام به مرخصی بوده‌اند، در مسیر حرکت در محور خاش‌‌ - زاهدان توسط یک خودروی حامل مواد منفجره هدف حمله انتحاری قرار گرفت. در این حمله حداقل 27 پاسدار به شهادت می‌رسند و 13 نفر مجروح می‌شوند.

نیویورک‌تایمز با اشاره به برگزاری نشست نشست سیاسی دو روزه آمریکا و متحدانش در ورشو لهستان، عنوان می‌کند همزمانی این رویداد با حمله تروریستی خاش‌ - زاهدان و هدف آن که عبارت بود از منزوی‌کردن و تحت فشار قراردادن ایران، مقامات ایرانی را متقاعد کرده است که این حادثه را در راستای سیاست آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل در حمایت از گروه‌های تروریستی در داخل ایران تعبیر کنند. این روزنامه به عنوان شاهد، از توئیت محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در روز حادثه تروریستی یاد می‌کند که تلویحاً آمریکا را مسبب این حادثه معرفی کرده بود.

ظریف در توییت خود نوشته بود: « آیا این یک تصادف است که ایران درست در روز برگزاری سیرک ورشو هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد؟ به خصوص وقتی که هم‌یاران همان‌ تروریست‌ها در خیابان‌های ورشو آن را جشن می‌گیرند و با ربات‌های توئیتری از آن حمایت می‌کنند. ظاهراً آمریکا همیشه همان انتخاب‌های اشتباه قبلی را تکرار می‌کند اما انتظار نتایجی متفاوت دارد.» نیویورک‌تایمز توضیح می‌دهد منظور وزیر خارجه از هم‌یاران تروریست‌ها، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) است که در دو روز برگزاری نشست ورشو، در خیابان‌های اطراف محل نشست تجمع به‌راه انداخته بودند (و رودی جولیانی، مشاور رئیس جمهور آمریکا، برای آن‌ها سخنرانی می‌کرد.)

منبع: بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi