شناسه خبر : 63996
چهارشنبه 08 اسفند 1397 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تذکر به رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قوانین ایثارگران

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از جمع آوری امضاء برای تذکر به رئیس جمهور در مورد علت عدم اجرای معافیت ۳۰درصدی هزینه شهریه ایثارگران خبر داد...

فاش‌نیوز -  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از جمع آوری امضاء برای تذکر به رئیس جمهور در مورد علت عدم اجرای معافیت 30درصدی هزینه شهریه ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی که خود فرزند شهید است اظهار داشت: بر اساس ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، دولت موظف است، کلیه مطالبات، معوقات معوق خانواده های معظم شهدا و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در دو سال اول اجرای قانون برنامه مطابق بودجه سنواتی تامین و توسط بنیاد پرداخت کند، به نحوی که در پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد.

وی افزود: در این راستا عدم اجرای قانون امور ایثارگران ماده ۸۸ (ث) ردیف یک در برنامه پنج ساله توسعه در خصوص تامین و پرداخت یا معافیت حداقل ۳۰ درصد هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شبانه دانشگاه دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه ها مورد تایید وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و اموزش پزشکی از سوی دولت یک تخلف محسوب می‌شود.

 نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم ادامه داد: بر این مبنا برای تذکر به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس در حال جمع آوری امضا هستیم و معنی این تذکر این است که دولت قانون را اجرا نمی کند اگرچه عدم اجرای قانون هم دو وجه دارد که عبارت است از:

1- وجه سیاسی، که مجلس جز عدم کفایت سیاسی می آورد.

2- وجه جزایی که دادستان کل کشور باید به دنبال دو موضوع باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور متذکر شد: به طور مثال من معتقدم در مورد زیباسازی مرقد امام، با اینکه همه رزمندگان عاشق امام (رحمة الله علیه) بودند و هستند، ولی آیا در شرایطی که یک جانباز شیمیایی به دارو نیاز دارد این موضوع واجب تر است یا تامین داروی جانباز یا اینکه آیا تغییر دکوراسیون نهاد ریاست جمهوری واجب تر از تامین نیازهای جامعه ایثارگری است؟

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با انتقاد از برخی سفرهای خارجی مسئولان یادآور شد: آیا در شرایط کنونی سفرهای به درد نخور خارجی مشکلی از کشور برطرف می کند؟! خب آنها را کم کنید.

 ابطحی در پایان گفت: ما می‌دانیم که دولت از لحاظ اقتصادی درتنگنا قرار دارد اما چرا در جاهای دیگر دارد هزینه کند؟ در حالی که می‌تواند هزینه‌های غیرضروری را کاهش داده و نیازهای جامعه ایثارگری را برطرف کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: تلاش ما این است که برای ارائه تذکر در مورد عدم اجرای قانون بر اساس ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم امضاهای بیشتری جمع آوری و به صحن علنی ارائه شود تا با تذکر به رئیس جمهور، دولت ملزم به اجرای قانون شود.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
آقایون مسئولین لطفا جواب بدن چرا یمقطع بالاتر رزمندگان داوطلب اجرا کردن وبعد لغو کرده در صورتی که هنوز دستور کار مجلس است بهمن بازنشسته کردن آیا بعد سی سال حق مارزمندگان این همرزمان شهدا این بود شما رو به خدا تا قبل عید تکلیف مارا مشخص کنید
سلام آقا ما رزمندگان هیچ کاری نداریم خدمات خوب است اگر به شما رسیدگی نمیکنند به رزمندگان خوب رسیدن شما دارید بین جانباز و رزمندگان اختلاف ایجاد میکنید از کم وکاستی جانبازان صحبت میکنید ولی تا به رزمندگان میرسد اینگار به اینها هرروز صبح طلا پخش میکنند آیا رزمندگان ایثارگر هستند یا نه همینجا تکلیف مارا روشن کنید شدیم کاره شترمرغ یا باربرریم یا تخم کنیم یا ایثارگر حساب بکنید یا نه تا امتیاز دادن است 5درصد یا هیچ ولی حرف خوالی ما ایثارگر هستیم چرا در مملکت هزار تا قانون داریم از برادران جانباز خودم گلگی دارم شما هیچوقت از ما رزمندگان دفاع نکردید ولی ما همیشه از شما دفاع کردیم بیاید باهم باشیم جانبازان تا 24 درصد نکنید یا بالا تر ما همه ایثارگر هستیم بین مارزمندگان و جانبازان 24 درصد چه فرقی است منکه ندیدم یک جانباز بیاد از رزمندگان دفاع کنه اگر نمونه دارید که دفاع کردن بیارید به امید روزیکه احتیاج به این چیزها نباشد واسلام
برادر من نمی خواهد امضا جمع کنی تا به دولت تذکر بدی مجلس خودش ۲ ساله استفساریه مقطع تحصیلی رزمندگان را نگه داشته و با ایثارگران بازی می کنه بهتر اول به خودت و مجلسی ها تذکر بدی
تشکر از جنا ب آقای ابطحی به خاطر پیگیری مصوبات ایثارگران ، دولت پشتش از امثال آقایان کاتب وادیانی دوستان شما در مجلس پر است که قوانین ومصوبات را اجرا نمی کند ! اول همکاران وهم فکران خود را در مجلس قانع کن که علیه ایثارگران جو سازی وکارشکنی نکنند بعد به ریس جمهور تذکر بده !
سلام ،
اعضاوسهامداران اصلی شرکت تعاونی مسکن مهر بنیاد شهید وامور ایثارگران یزد که حدود دوسال پیگیری کردندو گواهی عضویت گرفتند و توانستند شرکت منحل شده را برگردانند ، و تعاون با توجه به این رای و مهلتی که به شرکت داد واو کما فی السابق استنکاف کرد ،دستور تشکیل مجمع و آگهی آن را صادر نمود ،اما باکمال تعجب رئیس اجرای احکام بدون‌توجه به متن رای صادره وقطعیت آن، دستور کان لم یکن نمودن آن را که موضوعیت ندارد به تعاون اعلام می کند،چرا؟!!!

چطور می شود رای صادره ی دادگاه و اجراییه ها را تمکین نکرد، می خواهید امید به عدالت و قوام گام دوم و مبارزه با فساد وجود داشته باشد....
هنوز ظالم از مظلوم جلوتر است ، قانون استنباطی است و راه فرار و فرصت را برای محکومین باز گذاشته است.
البته تشکر ما از همین دستگاه قضا که رسانه ایی هم شد، پیگیری خواسته ی قانونی ماتا حصول نتیجه را در اسرع وقت درپی خواهد داشت.
قاطعیت و سرعت عمل و برخورد بدون ملاحظه لازمه ی اجرای بیانیه راهبردی رهبرمعظم انقلاب اسلامی است.
.....با نیرنگ عدالت ذبح می شود؟!
بعد از هشت سال مجمع قانونی برگزار می شودو با حمایت مسئولان به حق و حقوق خانواده شهدا و ایثارگران ونخبگان رسیدگی می گردد...
به این دولت محترم بگویید چرا قانونی که تصویب شده مجلس خبرگان تهید کرده واجرایی شده مارزمندگان به شما اعتما کردیم نیمه راه لغو کردین ایا بعد سی سال این حق رزمندگان بوده بیخودی اشکال تراشی کردین وماها منتظر استفساریه مجلس دراستراب بسر بردیم ومایل به ادامه خدمت تا۳۵ سال بودیم هنوز استفساریه وستورکار مجلس است بازنشستمون کردین ودم عید بدون حقوقمون کردین آیا حق رزمندگان این بود
سلام لطفا بگویید بارزمندگان این همرزمان شهدا که با سن کم دفاع کردن بهد سی سال ی مقطع چه ارزشی داشته که ماها ور استراب وبع اجرایی شدن لغو کردین آیا حق رزمندگان این بود .ممنون
در سال ۱۳۸۷ هیئت وزیران طی مصوبه‌ای، جانبازان بالای ۷۰ درصد را از پرداخت ۳۰ میلیون هزینه گمرکی برای واردات یک دستگاه خودرو ۲۵۰۰ سی سی، در ازای عدم برخورداری از سایر تسهیلات مربوط به خودرو جانبازان معاف کردند.
یعنی هر جانبازی که از این مصوبه استفاده کند، از دریافت هر ده سال یک خودرو محروم می‌شود.
از طرفی تا پنج سال حق فروش خودرو وارداتی را نیز ممنوع کردند!
اما به دلیل عدم توان مالی و نیز عدم آشنایی با روند اداری واردات خودرو، عملا بسیاری از جانبازان واجد شرایط امکان بهره‌مندی از این امتیاز را نداشتند.
اینجا بود که شرکت‌ها و افراد سودجو وارد ماجرا شدند و با سو استفاده از شرایط پیش آمده، از هر طریق ممکن تلاش کردند که از این امتیاز منفعتی ببرند.
برای مدتی شرکت‌های خودرو ساز داخلی در ازای اخذ این امتیاز ویژه، برابر معادل ریالی معافیتی که داشت، به جانبازان خودرو داخلی می‌دادند و با استفاده از جوازی که به دست آورده بودند اقدام به واردات قطعات خودرو می‌کردند.
بعد از مدتی افراد و شرکت‌های وارد کننده خودرو به سراغ جانبازان آمدند و در ازای پرداخت مبالغی اندک (گاهی تا ۳ میلیون تومان)، جواز واردات یک دستگاه خودرو لوکس (که برای عموم ممنوعیت داشت) را با معافیت ۳۰ یا ۴۰ میلیونی را از دست جانبازان بیرون می‌کشیدند و با یک وکالتنامه ساده، بهترین منعفت را از این اقدام بازرگانی می‌بردند و گاهی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان سود بادآورده به جیب می‌زدند!
اما این ماجرا زمانی جالب می‌شود که بعد از گذشت چند سال از واگذاری آن امتیاز و وارد کردن خودرو توسط واسطه‌هایی که با کمترین هزینه بیشترین سود را بردند، به دلیل عدم پرداخت مالیات مربوطه توسط ولسطه‌ی محترم، مالیاتی سنگین بابت واردات خودرو برای جانبازان محاسبه و در مواردی این مالیات با جرائم تاخیر چند ساله، بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از طرف سازمان امور مالیاتی مطالبه می‌شود و جانباز از همه جا بی خبر ناگهان متوجه می‌شود بابت بدهی مالیاتی ممنوع الخروج شده و تمام حساب‌های بانکی‌اش مسدود و دستور توقیف اموالش صادر شده!

حزن انگیزتر آنکه وقتی به یکی از کارمندان شریف بنیاد شهید گفتم: چرا شما در زمان ارائه این امتیاز به جانبازان، آنها را نسبت به شیوه واگذاری این امتیاز و مثلا متعهد کردن خریدار به پرداخت مالیات، آگاه نکردید؟ گفت: بنیاد شهید باید به ما بابت این اطلاع رسانی اضافه کاری می‌داد! اما مسئولان بنیاد قبول نکردند اضافه کار بدهند، ما هم این کار را نکردیم!

علی ایحال، آش نخورده و دهن سوخته یعنی همین!

جانبازان را در ازای دادن امتیاز واردات یک دستگاه خودرو، از امتیاز دریافت ده سال یک خودرو محروم و از طرفی چند برابر منفعتی که قرار بود ببرند، در قالب مالیات از آنها گرفتند.
از همه بدتر اینکه هزاران دستگاه خودرو لوکس بنام جانبازان و به کام مرفحین بی درد وارد کشور شد.

در انتها از مسئولان دلسوزی که این مطلب را می‌خوانند خواهش میکنم در صورت امکان فکری برای گرفتاری مالیاتی این دسته از جانبازان بکنند.
تو رو به خدا بس دیگه ،جمع کنید این قانون جامع ایثارگران رو ای همه ایثارگران رو خار وخفیف نکنید، قانونی که دولت زیر بار اون نمی ره چرا هی مرتب نمک به زخم ایثارگران می پاشونین ....
عزیز دل قانون خدمات رسانی ایثارگران اگر برایه ما سودی نداره برای آقایان که نون داره!!!!!!!هفته بعد از تصویب قانون ایثارگران فورا" دبیرخانه تشکیل دادندوتعداد حدود 30 نفر شدند عضو این ستاد وحداقل برایه اونا که نون داشت !!!!!!
قانی که همش حرفه هیچ کجا عملی نشده وبیش از ۵۰ قاندن وتبصره برای ایثارگران وحتی رزمندگان تصویب گردن وبیش از دو سال هم از تصویبشان می گزرد ولی اجرا نمیشه واگه کسی بخواهد حقی را بگیرد باید از هفت خوان رستم رد بشه اینقدر باابروی مردم بازی نکنید
سلام تزکر به دولت جاخودشو داره واولبه این نمایندگان مردم که بارای ماها انجا هستن باید بگویم چرا شماها از تیر ما رزمندگان منتظر استفساریه هستیم این هفته آن هفته کردین آخر تا کنون برسی نکردین حتما دولت نزاشسته شما برسی کنید تک تک شما نمایندگان ورئیس مجلس ودولت همه وهمه در حق رزمندگان بعدسی سال خیلی خیای بد کردین
برادر من نمی خواهد امضا جمع کنی تا به دولت تذکر بدی مجلس خودش ۲ ساله استفساریه مقطع تحصیلی رزمندگان را نگه داشته و با ایثارگران بازی می کنه بهتر اول به خودت و مجلسی ها تذکر بدی
برادرعزیز اشتیاه برداشت می کنی بحث من سر استفساریه مقطع تحصیلی رزمندگان نیس بخاطر برخورداری از امتیازافزایش سنوات خدمتیه که تاکنون دستگاههای اجرایی بدلیل نبود اعتبار زیربار نمیرن چرا ربطش میدی به تذکر
سلام آقا معسود خوب گفته یا قانون تصویب نکنید اگر تصویب کردید اجرای کنید با اینکار هم ایثارگر را آتش زدی هم قانون را این چه تشلیلات است تواین مملکت راه انداختن قانون تصویب میکنند اجرا نمیکنند یا بار مالی دارد بابا این دیگه چه حقه بازی است خوبه از اول تصویب نکنیدچقد حقه بازی آح آح آح افتخار میکنیم شیع علی هستیم متاسفم
سلام در جریان سفر رییس جمهور به خراسان رضوی یک زن سرپرست خانوار که خانه ای محقر توسط خیرین تحویل گرفته توسط شهرداری و اداره برق مجبور به پرداخت جریمه و حق انشعاب شده لذا درخواستی به رییس جمهور داده که توانایی پرداخت جریمه و حق انشعاب برق حدود شش میلیون تومن را ندارد اما پس از ماهها دوندگی مسئولان مربوطه فقط جریمه و حق انشعاب را قسطی کردند یعنی دستور رییس جمهور به اندازه6 میلیون تومن ارزش ندارد.
باسلام خدمت زحمت کشان فاش نیوزکه حداقل مامیتوانیم حرف دلمان رااینجا بیان کنیم درکشورایران کلی وقت وهزینه صرف تصویب قوانین میشودولی متاسفانه بعدازچندین سال بارهادررسانه وصداوسیماهمین قوانین ابلاغ میشودولی دراجرای هرکدام ازقوانین کلی مشکلات وجوددارداول منابع ندارننددوم موضوع دولتی وخصوصی وبعدازواگذاری هاداستان خصولتی هاهم اضافه شده است دراخرطوری قانون راجهت اجراءبه دستگاه هاابلاغ می کنندکه بیش از90درصدقشرایثارگران بازنشسته شده انداعم ازآزادگان باسابقه اسارت بالا وجانبازان بادرصدبالادرکل فقط اینگونه قوانین که 30سال پیش تصویب شده است الان دولت تصمیم گرفته اجرای بکندشامل قشرقلیلی ازایثارگران میشودبازهم کلی بهانه تراشی میکنندسازمانهاوادارات فقط قوانین خدمات ایثارگران شامل حال خودنمایندگان مجلس وبدنه خوددولتی هامیشودازقانون برگشت مجددبکارگرفته تافوق العاده ایثاروغیره هیچکدام شامل قشربازنشسته نمیشودایثارگرانی که بعدازاتمام جنگ استخدام بانکهاوسازمانهای دولتی شده اندتمام دراوایل دهه 90واواخردهه 80بازنشسته شده اندالان هم دیگرهیچ ارزشی برای این حکومت ندارندبرای مثال بنده درسال 70استخدام بانک صادرات شدم انوقت دولتی بوده درسال 85بدلیل محاسبه سنوات اسارات که دوبرابرمحاسبه کردنندبازنشسته شدم وبانک درسال 87واگذارشده طبق اصل 44خصولتی شده مدیریت دست دولت هست وسهام بانک راهم تعدادی افرادخاص خریدنندالان قانون جاگزین شدن فرزندوبازگشت مجددبکاروفوق العاده ایثاروبیمه هرکدام راکه ازمسولیین بانک خواستارمیشویم بایک کلام که بانک خصوصی شده است آیارزمندگان زمان جنگ فقط بخاطره سازمانهاوادارات دولتی رفتن به جنگ وازخصوصی هادفاع نکردنددرکل درایران همه چیزبستگی به شانس داردعده ای به اسم دفاع ازکشور وایجاد انقلاب صاحب مال وثروت وپست ومقام شده اندوخیلی هاهم ازنعمت های جنگ مجروحیت واسارت وخدمت درجبهه ومشکلات جسمی وروحی شاملشان شده درکشورهای اروپایی هم حتی ارزش وایثاروفداکاروشهادت ومجروح شدن دردفاع ازکشورشان تاریخ مصرف ندارندولی درایران متاسفانه تاریخ مصرف داردیک بازیگرسینمافقط نقش یک رزمنده جنگ رانمایش میدهدکلی دستمزددریافت می کندبهترین شرایط زندگی راداردولی یک سربلزجنگ یابسیجی داوطلب جنگ که درواقعیت نقش اصلی رااجرای کرده متاسفانه درگیرمشکلات پیش وپاافتاده هستندمسولین درحال حاصرکشورایران ازدوقشرهستندعده ای که خودشان رابستن به جبهه وجنگ واسارات وانقلاب وعده دیگرهم زمان جنگ وانقلاب درایران نبودنندرفتندپی تحصیلات عالیه خودشان حالاصاحب قدرت وثروت وتصمیم شده اند
سلام از نمایندگان محترم استفساریه ی مقطع بالاتر رزمندگان را بعد بودجه استدعا داریم برسی نماین وتکلیف ما رامشخص کنید با تشکر
ورودفجرافرینان 8سال جنگ ممنوع بیاددوران سخت وطاقت فرسای8سال جنگ که حال بعداز30سال ازپایان جنگ همه کهنه سربازان امام خمینی رحمت الله علیه را به فراموشی سپرده اند
رزمنده داوطلب27ماه جنگ بدون دفترچه درمانی ...

بار دیگر با اجازه از تفنگ می رود ذهنم بسوی شعرجنگ
ذوق وشوق نینوا کرده دلم چون هوای کربلا کرده دلم
بود سنگر بهترین معوای من آه جبهه کو برادر های من....
از فاش نیوز انتظار داریم تیتر یک خود را به مقطع تحصیلی رزمندگان اختصاص دهد و ثابت نگه دارد تا زمانی که مشکل رزمندگان مظلوم که ۳۰ سال هیچ امتیازی نگرفتند و حالا هم با برنامه ششم ابرویشان را با مصوبات دروغین و پس گرفتن تنها مصوبه اجرا شده بردند حل شود
سلام برادرعزیز بدتر از اینکه فریب خوردنیم در حال گرفتن ارشد بودیم بودیم بااعتماد به قانوی که خودشان تصویب بخاطر کار زیاد وخدمت به دولت ومردم انصراف دادیم ونیمه راه لغو نمو ده وبهمن هم بازنشستمون کردن ودم عیدی بدون حقوق با دو دانشجو وکلی اقساط پرداخت نکرده رهایمان کردن وبزرگترین ظلم تاریخی را در حق رزمندگان بعد سی سال کردن وکسی هم جوابگو نیست
باسلام خدمت آقای ابطحی نماینده خمینی شهر لطفا عاجزانه خواستارم نسبت به درخواست این حقیر که به دست آقای حسن نوروزی رسیده واقای نوروزی آن را برای اقدامات لازم و عاجلانه به آقای ایزدی معاونت حقوقی قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران مجلس ارجاع داده است پس از گذشت چند ماه هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است لذا در این زمینه با وجود پیشرفت وضعیت و شرایط وخیم واسف ناک وبحرانی مندرج درخواست ارسالی خواهشمند است موضوع بی پاسخ مانده درخواست را از آقای ایزدی پیگیری نموده ومراتب را جهت بهرمندی پیگیری به این حقیر ارسال نمایید دعای خیر جامعه ایثارگران بدرقه راهتان درخدمت اللهی ومقدس وشایسته اتان ومسیر زندگی تان باشد و من الله توفیق
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi