شناسه خبر : 63999
پنجشنبه 02 اسفند 1397 , 10:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیوند فرهنگ ایثار دفاع مقدس با مصادیق روز

‌مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:

فرهنگ ایثار دفاع مقدس را با مصادیق روز پیوند بزنیم

غلامرضا یاوندعباسی

‌مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه وظیفه ماست که فرهنگ ایثار دفاع مقدس را با مصادیق روز پیوند بزنیم، گفت: اگر فرهنگ ایثار را در دفاع مقدس بلوکه نکنیم و در زندگی مردم بیاوریم، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

‌به گزارش ایسنا، غلامرضا یاوندعباسی، ‌در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان که در استانداری برگزار شد، گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید محفلی برای تدارک فعالیت های اثر بخش تر و غنای بیشتر محتوای تولید شده در حوزه ایثار و شهادت باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به سرعت تحولات در حوزه های فرهنگی، فضای مجازی و رسانه ای، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استانها را به عنوان مرجع تحولات فرهنگی و سیاست‌گذاری در حوزه یاد شده می‌خواهیم.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه این شورا همه اقداماتش ایجابی نیست، گفت: اگر محتوایی در هر قالبی تولید شود که مغایر با فرهنگ دفاع مقدس باشد؛ این شورا می تواند نقش تعیین‌کننده در اصلاح محتوای تولید شده داشته باشد.

وی افزود: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، محلی برای یکصدا شدن فعالیت‌ها در استان است.

وی با اشاره به اعتبارات فعالیت های مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: طبق قانون، 20 درصد اعتبار دستگاههای اجرای با مبادله موافقت نامه باید صرف فرهنگ دفاع مقدس شود.

یاوند عباسی خاطرنشان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند این اعتبار را جهت دهی کند.

وی با استقبال از ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان گفت: کار فرهنگی باید متنوع، پرتکرار و مقابل چشم مردم باشد و موزه دفاع مقدس هم از این موضوع مستثنی نیست.

مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور یادآور شد: اتفاقاتی در دفاع مقدس افتاده که گیلان در آن نقش داشته که باید اینها را معرفی کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: از هنرهای ما این باشد که ایثار دفاع مقدس را به مصادیق روز ایثار پیوند بزنیم.

یاوند عباسی، فرهنگ ایثار و دفاع مقدس را برگرفته از قیام عاشورا دانست و گفت: اگر فرهنگ ایثار را در دفاع مقدس بلوکه نکنیم و در زندگی مردم بیاوریم طلاق و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین با اشاره به لزوم رقم زدن مبلمان شهری با توجه به افتخارات دفاع مقدس اظهار کرد: نمادسازی یعنی اینکه افتخارات ایثار و شهادت را در مقابل چشم مردم قرار دهیم.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران اعلام کرد: از بهترین روش های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای قوانین مصوب در حمایت از ایثارگران و استفاده از مدیران ایثارگر است.

یاوند عباسی گفت: گیلان ظرفیت نهفته و مدیران توانمندی دارد و امیدوارم این استان را به عنوان یکی از استانهای شاخص در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ببینیم.

اشاعه فرهنگ ایثار نیازمند نگاهی فرابخشی است

استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: اشاعه فرهنگ ایثار نیازمند نگاهی فرابخشی بوده که برای گسترش این فرهنگ لازم است تا تمامی دستگاه های اجرایی مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مصطفی سالاری‌ به بیان فعالیت های انجام شده در حوزه نشر ارزش های دفاع مقدس در گیلان پرداخت.

وی ظرفیت های گیلان در حوزه های فرهنگی با مضمون ایثار و شهادت را مطلوب خواند و با بیان اینکه اشاعه فرهنگ ایثار نیازمند نگاهی فرابخشی است، افزود: در رسیدن به این مهم نیازمند تلاش و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی هستیم.

سالاری با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی یادواره های شهدا در نیمه دوم اسفند گفت: در برگزاری یادواره پنج سردار گیلانی که در سطح ملی اجرا می شود، باید با تجمیع برنامه ها و تمرکز بر کیفیت افزایی نسبت به حفظ شأن این بزرگ مردان تاریخ معنوی کشور تلاش کرد.

وی افزود: در این خصوص باید سطح همکاری دستگاههای اجرای در حوزه تبلیغ و پشتیبانی و اجرا مشخص شود .

استاندار گیلان با بیان مراسم یادواره شهدا متعلق به مردم است، گفت: باید زمینه فراهم کنیم تا مردم شرکت گسترده در این نوع مراسم داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان به موضوع ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و ادامه داد: به امر همسان سازی گلزار شهدا تاکید نداشته باشیم زیرا تصریح رهبر معظم انقلاب بر اصلاح قبور به سلیقه خانواده شهدا و عدم همسان سازی است.

سالاری بهسازی محیط عمومی و مسیر دسترسی به گلزار شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تا کارهای موجود در حوزه ساماندهی گلزار شهدا انجام نشده به سمت مسقف کردن گلزار شهدا نرویم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مسقف کردن گلزار شهدا در جایی انجام شود که نیاز است و به جای آن به ترویج فرهنگ ایثار به نصب نماد و کارهای فرهنگی بپردازیم.

وی درباره موزه دفاع مقدس گفت: تلاش می کنیم امسال ساخت این مرکز فرهنگی آغاز شود.

سالاری خاطرنشان کرد: در ساخت موزه دفاع مقدس گیلان تقسیم کار بین دستگاهها تسریع شود تا هر دستگاهی خود را در یک بخش، مسئول بداند.

وی با ارزشمند توصیف کردن تدوین دانشنامه دفاع مقدس گفت: جمع آوری اسناد دفاع مقدس در گیلان نیز کار خوبی است که باید مورد توجه باشد.

استاندار گیلان در خصوص راهیان نور نیز اظهار کرد: اقامت گاهی مختص گیلان در جنوب کشور ایجاد شده است

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi