شناسه خبر : 64004
پنجشنبه 02 اسفند 1397 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادرانی که در خانه خود غریبند

روز تکریم مادران شهدا/ مادرانی که در خانه خود غریب هستند

آیین تجلیل از مادران شهدا - قم

کارشناس امور دینی گفت: مادران شهدا با تاسی از حضرت زهرا (س) پرچم‌دار دفاع از اسلام بوده و فرزندان خودشان را در راه دین داده‌اند اما این الگوها در خانه خودشان غریب مانده‌اند و دختران به دنبال الگوگیری از زنان غرب هستند.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تفکری در بین عامه مردم وجود دارد که در زمان جنگ، تنها مردان هستند که در خط مقدم حضور دارند اما این درحالی است که تاریخ، زنانی به خود دیده است که نقش به‌سزایی در حفظ دین و مکتب الهی داشته‌اند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) دو الگوی ناب در بحث ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری به‌شمار می‌آیند که در تاریخ ماندگار هستند.

ناصر تصریح کرد: پس از شهادت حضرت زهرا (س)، حضرت علی (ع) با فاطمه ام‌البنین (س) وصلت کردند، ام‌البنین (س) از زنان پاکدامن روزگار بودند و با متانت خاصی وارد خانه امام علی (ع) شدند.

وی گفت: فاطمه ام‌البنین (س) از حضرت علی(ع) خواستند تا او را ام‌البنین صدا کنند، زیرا وقتی مولای ایشان را در خانه به نام فاطمه صدا می‌کردند، حسنین (ع) و حضرت زینب (س) و ام‌کلثوم به هوای مادرشان حضرت زهرا (س) به او نگاه کرده و موجب غم و اندوه فرزندان می‌شد، در نتیجه خواستار تغییر نام‌شان شدند.

این کارشناس دینی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری ام‌البنین (س) را یکی از شخصیت‌های ولایی ایشان دانست و افزود: این بانوی بزرگوار اسلام صاحب چهار فرزند از وصلت با امام علی (ع) شده بودند که سه فرزندشان در جریان کربلا و در رکاب سیدالشهدا (ع) به شهادت رسیدند.

ناصر یادآور شد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) تربیت یافته دامان حضرت ام‌البنین (س) و امام علی (ع) بوده که در تاریخ، جدای از مقام و جایگاه ویژه‌شان، شهره به مبارزه با نفس و ولایت‌مداری در بین شعیان هستند.

وی تصریح کرد: وقتی اسرا از کربلا رهسپار مدینه شدند، حضرت ام‌البنین (س) نخست سراغ امام حسین (ع) را گرفتند و وقتی از شهادت ایشان آگاه شدند، دیگر از فرزندانش نپرسید زیرا یقین داشت که هر جایی که امام حسین (ع) بوده، عباس بن علی (ع) در پشت سر او قرار داشته ‌است.

ناصر خاطرنشان کرد: روز شهادت حضرت ام‌البنین (س) روز تکریم مادران شهدا نام‌گذاری شده است، ملت ایران هر آنچه در طول انقلاب و پس از انقلاب دارند به برکت خون هزاران شهید بوده که تربیت یافته مادران ولایی به دست آمده‌ است که باید قدردان آن باشیم.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi