شناسه خبر : 64030
دوشنبه 06 اسفند 1397 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتاب «کمالات فرمانده»

کتاب «کمالات فرمانده»، شامل خاطراتی از سردار شهید محسن امیدی به نقل از همسر و همرزمان و دوستان آن شهید، با حضور یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، رونمایی شد.

فاش نیوز -  همزمان با سالروز وفات مادر شهیدان، حضرت ام البنین سلام الله علیها کتاب "کمالات فرمانده" رونمایی شد .

به گزارش همکار ما، کتاب کمالات فرمانده که به همت جمشید طالبی و ربابه جعفری به چاپ رسیده است، روز سه شنبه (30 بهمن) همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز برگزاری یادواره "شهدای ابوذر" نهاوند، در مصلی این شهر و با حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رونمایی شد .

این کتاب برگرفته از خاطرات همرزمان شهید و "هما شالباف زاده" همسر معزز این شهید است .

"جمشید طالبی"، جانباز دفاع مقدس که خاطرات شهید امیدی را از طریق گفت و گو با همرزمانش جمع آوری نموده است در خصوص چاپ کتابی دیگر از خاطرات شفاهی، به روایت همسر آن شهید و به نویسندگی ربابه جعفری اظهار داشت: هنگام جمع آوری خاطرات برای کتاب کمالات فرمانده، با خانمی از سپاه ناحیه اهواز گفت و گو کردم که همین مساله باعث تدوین کتاب دیگری با عنوان "هما" گردید که این امر در دست اقدام است و در آینده آن را به چاپ می رسانیم .

لازم به ذکر است شهید محسن امیدی، از سرداران شهید نهاوندی بود که در سال 1339 به دنیا آمد. او در کسوت شغل معلمی خدمت می کرد که انقلاب پیروز شد و بعد از مدتی جنگ تحمیلی آغاز گردید. این غیور مرد نهاوندی که از شغل معلمی استعفا داده بود و به جرگه سبزپوشان سپاه پیوسته بود همراه هزاران رزمنده جان برکف رهسپار جبهه ها شد. مدتی جانشین فرمانده ستاد لشکر 32 انصارالحسین (ع) بود و در هنگام شهادت، فرماندهی گردان حضرت علی اکبر نهاوند را بر عهده داشت. او در سال 1360 با دختری بسیجی و جنگ زده اهوازی که ساکن نهاوند شده بود، ازدواج کرد و حاصل این پیوند، دختر بنام فاطمه بود .

سردار شهید امیدی سرانجام در محرم سال 1365، بعد از ثبت رشادت های بی نظیر، در منطقه مجنون به همراه یارانش به شهادت رسید. پیکر مطهرش یازده سال در گمنامی بود؛ تا اینکه در مهرماه سال 76 تفحص شد و در جوار شهدای ابوذر نهاوند و یاران شهیدش، در بهشت شهدای نهاوند آرام گرفت.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi