شناسه خبر : 64033
شنبه 04 اسفند 1397 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وضعیت اماکن عمومی جانبازان را خانه‌نشین کرده

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: جانبازان و معلولان جسمی حرکتی به‌علت نامناسب بودن فضای عمومی و خیابان‌ها، خانه‌نشین شده‌اند.

غلامرضا یاوند عباسی صبح امروز در چهارمین جلسه شورای هماهنگی ایثارگران در رشت اظهار داشت: طبق تبصره‌ای در ماده 14 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی ایثارگران، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند استخدام جانبازان را در اولویت قرار دهند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: دولت موظف است پست و اعتبار متناسب با هر دستگاه را پیش‌بینی کرده و بنیاد شهید و مشاوران استاندار باید پیگیر اجرایی شدن این این موضوع باشند.

یاوندعباسی با اشاره به ماده 1 قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران گفت: وظیفه اصلی شما نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگرانی است که در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند.

وی به اهمیت توجه به ایثارگران، شهدا و خانواده‌های آنان اشاره کرد و اظهار داشت: باید در مناسبات مختلف با اهدای گل، تقدیر یا هر راه دیگری از این عزیزان قدردانی شود زیرا رسیدگی به امور ایثارگران و حل مشکلات این حوزه وظیفه ما است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه رفتار مسئولان با ایثارگرانی که به دستگاه‌ها مراجعه می‌کنند باید دلگرم‌کننده باشد گفت: در سراسر دنیا برای بازماندگان جنگ خدماتی در نظر گرفته شده است و از آنجایی که ایثارگران سرمایه اصلی کشور هستند باید با جدیت در پی حل مشکلات آنان باشیم.

یاوندعباسی با اشاره به اینکه باید در جهت گسترش فرهنگ ایثارگری تلاش کنیم تصریح کرد: همه نهادها و ادارات باید در این عرصه کوشا باشند، به‌طور مثال وزارت ارشاد برای کسانی که در حوزه ایثار و شهادت شعر گفته یا کتاب چاپ می‌کنند، تشویق‌هایی را در نظر بگیرد.

وی با تأکید بر این که باید با تفکر فرهنگی کار عمرانی، سیاسی و اقتصادی انجام داد خاطرنشان کرد: اگر تفکر فرهنگی داشته باشیم، کارها هم درست‌تر انجام می‌شود و هم زیباتر جلوه می‌کند؛ با نگاه و تفکر فرهنگی، امور بهتر پیش می‌رود.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به روحیه جهادی و انقلابی مردم ایران گفت: مردم ایران همواره در همه سختی‌ها پای نظام و انقلاب ایستادند و ما باید قاطعانه و دلسوزانه با کار جهادی و تلاش فراوان بخشی از زحمات مردم را جبران کنیم.

یاوندعباسی با تأکید بر مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی برای معلولان، جانبازان و ایثارگران تصریح کرد: طبق آمار 18 هزار معلول جسمی حرکتی در استان گیلان داریم که با کمال تاسف به خاطر مناسب نبودن معابر و اماکن عمومی بسیاری از آن‌ها خانه‌نشین شده‌اند.

وی با بیان اینکه رزمندگان مظلوم‌ترین قشر ایثارگران هستند خاطرنشان کرد: 51 سیاست اجرایی برای خدمت‌رسانی به رزمندگان پیش‌بینی شده که در حال تبدیل آن به برنامه هستیم و امیدوارم هرچه سریع‌تر کارت هوشمند برای خدمت‌رسانی بیشتر به رزمندگان صادر شود.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران افزود: طرح وزارت کشور که یک فوریت آن در مجلس هم رای آورد مبنی بر اینکه رزمندگان با مدرک لیسانس بتوانند 35 سال خدمت کنند در دست بررسی است؛ رزمندگانی که در مناطق جنگی خدمت اداری کردند سوابق کارمندی آنها همتراز با نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi