شناسه خبر : 64034
شنبه 04 اسفند 1397 , 11:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«باب الرحمه» با مقاومت فلسطینیان برای همیشه گشوده شد

خطیب مسجد الاقصی: مصلای «باب الرحمه» با مقاومت فلسطینیان برای همیشه گشوده شد

خطیب مسجد الاقصی گفت، درهای مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی که نمازگزاران فلسطینی روز جمعه آن را پس از شانزده سال از چنگ رژیم غاصب صهیونیستی درآوردند، برای همیشه به روی مسلمانان باز خواهد ماند.

مصلای  «باب الرحمه» با مقاومت فلسطینیان برای همیشه گشوده شد

شیخ «عکرمه صبری» رئیس کمیته عالی اسلامی فلسطین و خطیب مسجد ااقصی در بیت‌المقدس  خبر داد، درهای مصلای باب الرحمه که نمازگزاران فلسطینی روز جمعه آن را پس از 16 سال از چنگ رژیم غاصب صهیونیستی درآوردند، به روی مسلمانان باز خواهد ماند.

صبری در گفت‌وگو با وبگاه خبری الخلیج اونلاین گفت: مصلای باب‌الرحمه که شانزده سال توسط رژیم صهیونیستی بسته شده بود، از روز جمعه تحت کنترل و اختیار اداره اوقاف اسلامی قرار گرفت.

صدها فلسطینی در هفته گذشته با تحصن در برابر باب‌الرحمه (در بخش شرقی مسجدالاقصی) خواستار بازگشایی آنجا و پایان دادن به تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی شدند که به درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی و بازداشت بیش از یکصد نفر آنها منجر شده بود.

صبری گفت: اهالی بیت المقدس برای بازکردن درهای مصلای باب الرحمه که از سال 2003 توسط رژیم صهیونیستی بسته مانده بود، عزم خود را جزم کردند، به رغم اینکه رژیم اشغالگر از سحرگاه دیروز با استقرار چند هزار نظامی خود در قدس و اطراف آن سعی در برخورد با فلسطینیان و ممانعت از باز شدن درهای باب الرحمه به روی نمازگزاران را داشت، اما نمازگزاران با حول و قوه الهی و مقاومت خود، قفل در را شکسته و در آنجا نماز به پا داشتند.

خطیب مسجد الاقصی با اشاره به اینکه اهمیت تاریخی مصلای باب الرحمه مربوط به دوره صلاح الدین ایوبی است، گفت: همه بخش‌های مسجد الاقصی، حق مسلمانان است و یهودیان از هیچ حقی در آنجا برخوردار نیستند.

باب الرحمه در دویست متری جنوب باب الأسباط و بخشی از دیوار شرقی بخش قدیمی قدس است که از کهن‌ترین باب‌های مسجد الاقصی محسوب می‌شود و از لحاظ عناصر معماری و هنری به عصر اموی برمی‌گردد.

مقامات رژیم صهیونیستی در سال 2003 به ادعای حضور یک نهاد غیرقانونی در مصلای باب الرحمه (یعنی اداره اوقاف) بر اساس حکم یکی از دادگاه‌های خود درهای آن را بستند.

در روزهای گذشته اردن هم در مقام متولی اماکن مقدسه قدس اقدام پلیس رژیم صهیونیستی در بسته نگاه داشتن باب الرحمه را محکوم کرد و از آن خواست تا آنجا را هر چه زودتر باز کرده و حرمت این مکان مقدس را نگه دارد.

دولت اردن تاکید کرد که بستن باب الرحمه به مثابه تعرض آشکار به وضعیت حقوقی و تاریخی این مسجد و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در چارچوب قوانین بین المللی است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi