شناسه خبر : 64039
شنبه 04 اسفند 1397 , 13:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس در شیراز

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از برگزاری بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و دومین جشنواره ترنم حماسه در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) خبرداد و گفت: این رویدادهای مهم فرهنگی دفاع مقدس هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.

کنگره ملی شعر دفاع مقدس 7 اسفند 97 در شیراز برگزار می‌شود

سرهنگ حمیدرضا گرامی امروز در نشست خبری اظهار داشت: این کنگره در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن سه شنبه هفتم اسفندماه در مجتمع طلائیه شیراز با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری و شاعران، جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه درمجموع هشت هزار و 432 قطعه شعر توسط دوهزار و 450 شاعر به دبیرخانه رسیده است، افزود: 15 شاعر توسط هیئت داوران برگزیده شد‌ه‌اند که این شاعران در روز برگزاری کنگره به شعرخوانی می‌پردازند.

گرامی خاطرنشان کرد: در این کنگره از 12 عنوان کتاب نیز رونمایی می‌شود که در حوزه مدیریت ادبیات بوده و شامل شعر، داستان، زندگی‌نامه، شرح احوال شهدای فارس و سایر موضوعات مرتبط است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه نتیجه و چکیده فعالیت‌های این کنگره نیز در قالب یک کتاب منتشر می‌شود، گفت: تجلیل از خانواده معظم شهدا به‌ ویژه شهید شاخص شهید مرتضی جاویدی نیز از برنامه‌های ویژه بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز است.

گرامی همچنین در مورد جشنواره ترنم حماسه نیز بیان کرد:شعر کودک و نوجوان، مقاومت ملل و مدافعان حرم از موضوعاتی است که در کنگره ملی شعر دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب، 8 سال دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد:وحدت و همدلی از دیگر دستاوردهای مهم دفاع مقدس به شمار می‌رود به طوری که وحدت و همدلی بین تمام آحاد جامعه از نیروهای مسلح تا مردم عادی در طول دفاع مقدس دیدنی بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس، قناعت و پرهیز از تجمل‌گرایی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و افزود: نحوه پوشش و نوع برخوردها در این دفاع جانانه فارغ از هرگونه تجمل و خودبرتربینی به‌وضوح در دفاع مقدس قابل‌مشاهده بود که باعث می‌شد افراد از درون و باطن یکدیگر دوست داشته باشند.

گرامی دستاورد مهم دیگر دفاع مقدس را در حوزه فرهنگی دانست و افزود: زهد و تقوایی که در رزمندگان وجود داشت در راستای شجاعت و ازخودگذشتگی تعریف می‌شد که گاهی در قالب نمایش، سروده‌ها، حماسه شعر و شعور را در کنار یکدیگر قرار می‌داد و وجه تمایز آن نیز این بود که این احساس همراه با عقلانیت بود.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi