شناسه خبر : 64047
شنبه 04 اسفند 1397 , 14:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به یاد شهید اسماعیل جمال

تک‌تیرانداز عملیات‌های مختلف

شهید اسماعیل جمال در ۲۹ دیماه ۱۳۴۳ در شهر سرخه به دنیا آمد. خانواده‌ی مادری‌اش از روحانیون مبارز و انقلابی شهر سرخه هستند. این امر سبب شد تا از کودکی به نماز خواندن و قرآن علاقمند شود.


 

برای بار اول، در ۱۰ اسفند ۱۳۶۰ از طرف بسیج به عنوان تک تیرانداز به جبهه رفت. در عملیات هایی مانند فتح المبین، محرم، خیبر، بدر، کربلای ۱، نصر ۸ شرکت کرد.

او در ۱۰ بار اعزام به جبهه و ۳۰ ماه حضور بعنوان تک تیرانداز، معاون دسته، فرمانده دسته، معاون گروهان، فرمانده گروهان و فرمانده گردان انتخاب شد.

در پشت جبهه هم با ایجاد نمایشگاه عکس، کتاب و پوستر از جنگ، تشکیل تیم کوهنوردی جوانان فعالیت می کرد. در این مدت سه بار از قسمت دست چپ در عملیات مهران، پشت سر در عملیات بدر مجروح و در پدافند فاو شیمیایی شد.

اسماعیل در ۲۹ آبان ۱۳۶۶ در جبهه‌ی غرب، منطقه‌ی ماووت عراق در عملیات نصر ۸ بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت شهید شد. او را پس از تشییع در گلزار شهدای سرخه دفن کردند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi