شناسه خبر : 64096
دوشنبه 06 اسفند 1397 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هلاکت ۹ نیروی ویژه انگلیسی در جنوب عربستان

منابع یمنی از کشته شدن چند «مزدور انگلیسی و پاکستانی» در جنوب عربستان خبر داده و گفته‌اند آنها مشغول «مأموریت خیلی محرمانه» انگلیس، آمریکا و امارات بودند ریاض اما اعلام کرده قربانیان این حمله یک افسر ارشد سعودی و محافظانش بوده است.

مشارکت کشورهای غربی در جنگ یمن تنها محدود به اعطای تسلیحات مدرن به ائتلاف سعودی نبوده وبه روش‌های دیگر نیز مورد حمایت غرب قرار می‌گیرد. یک منبع نظامی یمنی شنبه‌شب از کشته شدن «9 کارشناس انگلیسی و سه پاکستانی» در «عملیات منحصربه‌فرد ارتش و کمیته‌های مردمی» این کشور در جنوب عربستان خبر داد و این افراد را «مزدور» نامید. این در حالی است که منابع سعودی اعلام کرده‌اند که این نظامیان، سعودی بوده‌اند.
به گزارش فارس، پایگاه خبری «تعز نیوز» یمن به نقل از این منبع یمنی نوشته: «کشته‌شدگان، از افراد کارشناس در امور برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات نظامی بودند که دیگر مزدوران را در عملیات‌های مسلحانه که به نیابت از ارتش عربستان در جبهه‌های مرزی می‌جنگند، فرماندهی می‌کردند.» روزنامه «دیلی اکسپرس» انگلیس هم روز سه‌شنبه هفته گذشته، از زخمی شدن 2 نظامی انگلیسی وابسته به «گردان‌های اس.ای.اس» (SAS) این کشور خبر داد که در زمره «خطرناک‌ترین گروه‌های ویژه» در دنیا قلمداد می‌شوند. به نوشته این نشریه انگلیسی، این نیروها برای اجرای «مأموریتی خیلی محرمانه در یمن» و در چارچوب نیروهای مشترک آمریکا، انگلیس و امارات در یمن مستقر شده بودند.
دیلی‌اکسپرس نوشته مأموریت نیروهای مشترک، مأموریت‌های جاسوسی درخصوص طرح‌هایی است که میان طرف آمریکایی و انگلیسی هماهنگی می‌شود و اماراتی‌ها هم در آن حضور و مشارکت دارند.
به گفته این نشریه انگلیسی، تیم نیروهای ویژه که کاملا مسلح به سلاح‌های پیشرفته است شامل 12 انگلیسی است که با بالگردی وابسته به امارات از جیبوتی و تحت فرماندهی آمریکا به یمن اعزام شده‌اند. این روزنامه نوشته که این افراد عضو نیروهای معروف به ساس (SAS) هستند که سه هفته پیش وارد امارات شده بودند.
خبر دیگر اینکه «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن دیروز اعلام کرد ائتلاف متجاوز طی 72 ساعت گذشته 842 بار آتش‌بس «الحدیده» را نقض کرده است. ائتلاف سعودی از 27 آذرماه و به دنبال توافق استکهلم بیش از 4 هزار بار آتش بس در الحدیده را نقض کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi