شناسه خبر : 64126
سه شنبه 07 اسفند 1397 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توسط بنیاد شهید انجام شد

تجلیل از بانوان جانباز کشور در مراسم جشن ملی شمیم کوثر

زنان جانباز در اولویت بنیاد شهید قرار دارند و در زمینه توان بخشی نیز طرح نگهداری از جانبازان را به مدت محدود برای کمک به همسران جانبازان اجرا کرده ایم.

فاش نیوز - در جشن ملی شمیم کوثر که از سوی بنیادشهیدبرگزار شد، 20 بانوی جانباز از سراسرکشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر، از سوی بنیادشهید و امور ایثارگران، بیست بانوی جانباز تجلیل شدند.

در جشن ملی شمیم کوثر که به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و به منظور تجلیل از بانوان جانباز در محل حوزه هنری برگزار شد حجت الاسلام محمدعلی شهیدی ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران، کاویانی راد معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، معصومه ابتکار مشاور رییس جمهور در امور زنان و خانواده حضور داشتند.

در این برنامه که تعدادی از بانوان جانباز مبارز و انقلابی زندانی در زندان های رژیم پهلوی، جانبازان ترور و حملات گروه های تروریستی، جانبازان دفاع مقدس و همچنین جانبازان موشک باران شهردزفول و بمباران مدارس زینبیه میانه و بروجرد حضور داشتند حجت الاسلام محمدعلی شهیدی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر  گفت: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دوران جنگ به عنوان مادرانی که فرزندان خود را تشویق به حضور در جبهه های جنگ می کردند و یا به عنوان همسرانی که از شوهران شهید خود حمایت می‌ کردند و یا به عنوان نیروهای پشت جبهه کار کمک رسانی به جبهه ها را انجام می دادند نقش بسیار تاثیرگذاری داشته اند.

رییس بنیادشهید همچنین اضافه کرد: وظیفه اصلی ما در عصر امروز انتقال تجربیات انقلاب و فرهنگ ایثارگری به نسل جوان است که در بنیاد شهید در حد توان این امر انجام شده و برگزاری سمینارهای پررنگ تر برای زنان یکی از مصادیق انتقال فرهنگ ایثار به نسل امروز است.

شهیدی درپایان متذکر شد: زنان جانباز در اولویت بنیاد شهید قرار دارند و در زمینه توان بخشی نیز طرح نگهداری از جانبازان را به مدت محدود برای کمک به همسران جانبازان اجرا کرده ایم.

در ادامه مراسم حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد، معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید نیز طی سخنانی گفت: این مراسم و تقدیر از بانوان جانباز به تاکید مقام معظم رهبری برگزار شده و از تعدادی از زنان جانباز و ایثارگر به نمایندگی از بانوان ایثارگر سراسر کشور تقدیر خواهد شد. البته هرساله  مراسم تجلیل از مردان جانباز صورت می گیرد اما امسال برای اولین بار است که مراسم تقدیر از بانوان جانباز برگزار می شود.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید با تاکید بر این مطلب که پیامدهای جانبازی برای زنان بسیار دشوارتر از مردان است گفت: حدود 8هزار بانوی جانباز در سراسرکشور داریم که با توجه به نقش زنان در خانواده، قطعا پیامدها و دشواری های جانبازی برای زنان بسیار سخت تر است و با توجه به موقعیت زنان باید در ارائه خدمات مشترکی که به جانبازان مرد و زن ارائه می شود، همسان سازی و تلفیق ایجاد شود تا رسیدگی به بانوان ایثارگر ارتقا یابد.

درجشن ملی شمیم کوثر همچنین معصومه ابتکار مشاور امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما باید از حضرت زهرا(س) سیره، رفتار، منش و کلام را بیاموزیم و همانند او درک درستی از جامعه به دست بیاوریم. امروز هم اگر می خواهیم نسل تاثیرگذاری داشته باشیم باید به فکر استمرار و ترویج ارزش های انقلاب و ایثارگری باشیم. برای مثال امروزه موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی مطرح است که ما باید بتوانیم اصول این سبک زندگی را با درک صحیح از زندگی حضرت زهرا(س) تبیین نماییم.


 

ابتکار همچنین خطاب به بانوان جانباز گفت: زندگی شما یک تجربه زیستی است. این مدل زندگی برای کسانی که آن را تجربه نکرده اند و ندیده اند شاید شبیه افسانه باشد. شما باید گفت وگوی بین نسلی را در جامعه تبیین و ترویج نمایید. ما هم اعلام آمادگی می کنیم که بحث گفت وگوی بین نسلی را با استفاده از تجربه شما عزیزان برگزار کنیم.

http://www.isaar.ir/images/docs/000280/n00280363-r-b-021.jpg

در پایان این برنامه توسط شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و ابتکار، مشاور زنان و خانواده رییس جمهور تعدادی از بانوان جانباز با اهدای لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

http://www.isaar.ir/images/docs/000280/n00280363-r-b-042.jpg

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi